Autosalón v Ženeve je za dverami a automobilky v duchu tradície postupne odkrývajú svoje karty už v predstihu. Najnovšie tak urobila Honda s modelom Civic Type R.
Jej dizajn je podľa tlačovej správy výrobcu prepracovaný do detailov, s dôrazom na aerodynamické vlastnosti. Pri jeho vývoji využívali počítač, ale aj aerodynamický tunel.
Výsledkom má byť vozidlo so silným prítlakom, s nízkym aerodynamickým odporom a s výbornou stabilitou vo vysokých rýchlostiach.
Podobne pozitívne informácie vypúšťajú automobilky o svojich nových modeloch pravidelne a nie vždy kopírujú realitu.
V prípade Hondy Civic Type R sa nám chce veriť, že výrobca nezavádza. Vozidlo, ktoré dosiahne maximálnu rýchlosť až 270 km/h, rozhodne potrebuje vyššiu úroveň prítlaku a stability.
O jazdné výkony sa postará dvojlitrový benzínový agregát s priamym vstrekovaním VTEC turbo. Ten je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa prednú nápravu.
Z interiéru zverejnila japonská automobilka vzhľad prístrojového panelu. Tomu dominuje otáčkomer končiaci na hodnote 8 tisíc otáčok.
V ľavej časti je umiestnené tlačidlo +R, ktoré aktivuje tú správnu ostrú jazdu. Po jeho zatlačení sa zlepšia reakcie motora na plyn, odozva riadenia a vďaka adaptívnym tlmičom stuhne podvozok.