Nadchádzajúci ženevský autosalón bude plný rôznych európskych i svetových premiér. Medzi dôležité novinky bude patriť aj nová generácia superšportového Audi R8.
Na podvozkovej platforme Audi R8 už funguje sesterský model Lamborghini Huracan, výsostne s benzínovým motorom V10 a pohonom všetkých štyroch kolies.
Malý motor nemusí znamenať menej zábavy
Audi by však v ponuke pohonných jednotiek a poháňaných náprav malo byť oveľa flexibilnejšie. Vďačí za to práve novej platforme, ktorá môže vo svojich útrobách ukrývať aj menší, ľahší a kompaktnejší motor V6.
Rovnako nepovinný by mohol byť aj pohon všetkých štyroch kolies. Kombinácia zadnej poháňanej nápravy a motora V6 s výkonom približne 400 konských síl sa o zábavu postará.
Počas uvedenia na trh by Audi R8 malo byť dostupné v dvoch verziách: V10 s výkonom 397 kW (540 k) a V10 plus s výkonom 449 kW (610 k).
Prepracovaná pohonná jednotka s objemom 5,2 litra umožní vozidlu zrýchliť z pokoja na „stovku“ za 3,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 330 km/h.
Nie je potvrdená ani manuálna prevodovka
Priaznivci Audi sa musia zatiaľ uspokojiť „len“ s dvojspojkovou automatickou prevodovkou S-Tronic, ktorá využíva sedem stupňov pre pohyb dopredu.
Koncern Volkswagen umožňuje do útrob nového Audi R8 uložiť aj ďalšie iné zaujímavé motory, vrátane agregátu 4.0 V8 prepĺňaný dvoma turbami. To je však zatiaľ len špekulácia.
Technický vedúci Roland Schala sa pre magazín Top Gear vyjadril, že Audi nezavrhlo ani myšlienku naftového motora. (s odkazom na vozidlá jazdiace vytrvalostné preteky LeMans)
Podľa slov Schala je však otázne, či by to bol správny krok. Jedným dychom však dodáva: „Určite by sme boli jedineční. Potrebovali by sme však množstvo technológií na to, aby sme motor udržali ‚čistý‘.“
V neposlednom rade by sme mohli očakávať aj hybrid, či plne elektrické Audi R8 e-tron.