SME
reklama

Koenigsegg sa snaží porušiť fyzikálne zákony. Zrýchlenie meria od rýchlosti 150 km/h

Švédska firma pripravila automobil, pred ktorým sa musí skloniť Ferrari, McLaren i Porsche. Technika modelu Regera je dôkazom, že sa vždy máme kam posunúť.

(Zdroj: Martin Vosko)

Automobilka Koenigsegg, vyrábajúca malé série superšportových automobilov, pridala medzi elitné hybridné „hyper“ autá svojho kandidáta. A naozaj vo veľkom štýle.

Včera dopoludnia pred očami novinárov na autosalóne v Ženeve odhalil Koenigsegg model Regera, ktorý najprv zaujal dizajnom a následne technikou.

Začneme karosériou, ktorú tvorí monokok z uhlíkových vlákien stojaci na hliníkovej konštrukcii. Celková váha hybridného vozidla s náplňami a vodičom nepresahuje 1.630 kg.

Koenigsegg Regera je vozidlo dlhé 4.560 mm, široké 2.050 mm a vysoké len 1.110 mm. Zadné aktívne prítlačné krídlo vytvára pri rýchlosti 250 km/h prítlak 450 kg.

Svetlú výšku vozidla je možné prispôsobiť od 150 mm (predná náprava) až do 85 mm na trati.

Viac ako 1.000 koní zabezpečí spaľovací motor sám

Švédi tvrdia, že všetky otvory karosérie sú otvárané i zatvárané plne automaticky – servomotorom alebo hydraulicky. Doslova Transformerom sa Regera stáva po ovládaní smartfónom.

Systém do hora sa otáčajúcich dverí Švédi nazvali „Dihedral Synchro Helix Doors“. Celkom otvorené dvere (90 stupňov) vytŕčajú zo strán vozidla len minimálne.

Najdôležitejšou časťou pohonu je samozrejme motor a Regera ich má dokopy štyri.

Spaľovací motor 5,0 V8, uložený na aktívnych hydraulických silentblokoch prepĺňajú dve turbodúchadlá s keramickými ložiskami.

Ak je 82 litrová nádrž naplnená prémiovým benzínom, agregát vyvinie výkon 820 kW (1.100 k) pri 7.800 otáčkach za minútu. Pri 2.700 ot. min. má šofér k dispozícii rovných 1.000 Nm krútiaceho momentu, ktorý s ďalšími otáčkami narastie na 1.280 Nm.

Výkon 1.100 koní dopĺňajú tri elektromotory, čerpajúce energiu z akumulátorov s kapacitou 9 kWh.

Len elektromotory ponúkajú výkon ako bežné superšporty

Prvý z elektromotorov (160 kW / 300 Nm) je priamo spojený s kľukovým hriadeľom spaľovacieho motora. Dva ďalšie (spolu 180 kW / 260 Nm) roztáčajú jednotlivo poloosi zadných kolies. Riadené sú nezávisle a zabezpečujú aj prerozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá.

Kombinovaný výkon všetkých troch elektromotorov sa vyšplhal na 520 kW a krútiaci moment na 820 Nm.

Pri plne nabitých batériách je automobil schopný prekonať vzdialenosť 35 km v čisto elektrickom režime. Akumulátory je možné dobíjať z externej elektrickej siete.

Celkový systémový výkon všetkých motorov vyrazí každému nadšencovi dych: 1,11 MW (1.500 k). Doplnený je o maximálny krútiaci moment 2.100 Nm.

Zastavenie vozidla majú na starosti brzdy s karbón keramickými kotúčmi. Vpredu s priemerom 397 mm a vzadu a niečo menšie: 380 mm.

Zrýchlenie do 100 km/h nie je podstatné

Ešte na jednu špecialitu je Koenigsegg hrdý – na špeciálnu prevodovku Koenigsegg Direct Drive (KDD). Bezstupňová prevodovka nahrádza klasické prevodové ústrojenstvo, ale voči CVT riešeniam je oveľa efektívnejšia a je schopné preniesť krútiaci moment priamo na os kolies - chápeme ako 1:1.

Detaily prevodovky KDD sú zahalené rúškom tajomstva a ukryté za viacerými patentami.

Klasické dynamické parametre v podstate nie sú k dispozícii. Chrisitian von Koenigsegg – hlava firmy prezradil, že automobil porazí rýchlosť 400 km/h za menej ako 20 sekúnd.

Zrýchlenie 0 – 100 km/h zrejme nie je zaujímavé. Vozidlo totiž z rýchlosti 150 km/h na 250 km/h vystrelí za 3,2 sekundy.

Z hybridného monštra vznikne len 80 kusov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 633
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 537
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 821
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 013
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 994
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 653
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 223
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 786
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 541
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 387
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 023
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 379
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 351
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 151
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 429
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu