SME
reklama

Toyota ukázala pekný Avensis a benzínový motor s turbom

V záplave hybridných technológií dostali priestor klasické motory aj pekné krivky. Toyota v Ženeve príjemne prekvapila.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Pochopiteľne hybridné autá ostávajú nástrojom znižovania celkových papierových emisií značky a v konečnom dôsledku majú čoraz výraznejší podiel na predajných číslach.

Toyota už zažila aj lepšie roky vo svojej histórii, avšak v porovnaní s rokom 2013 predala v Európe o 40.000 áut viac než rok predtým. Z celkovo 880.000 tisíc predaných áut pripadlo na hybridné autá až 28 percent.

Výraznou mierou k tomu prispeli hybridné modely Auris a Yaris. Jeden z troch predaných Yarisov mal batérie a dokonca jeden z dvoch dodaných Aurisov disponoval hybridnou technológiou.

Nepochybne najväčším úspechom hybridnej konštrukcie, hoci v inom svetle, je celkové víťazstvo Toyoty TS 040 Hybrid vo vytrvalostných pretekoch série FIA WEC. Nás najviac upútala citeľne krajšia tvár modelu Avensis a nový benzínový motor s turbom pre Auris.

Zmenili dizajn a pridali motory

Za najprekvapujúcejšiu novinku tejto sezóny môžeme pokojne označiť príchod nového benzínového motora s turbom. Toyota pomerne dlhý čas odolávala tlakom na rozšírenie portfólia klasických motorov a na zvedavé otázky odpovedala hybridnou technológiu.

Auris s opticky rozšíreným a zaoblenejším dizajnom dostal okrem benzínového turbomotora 1,2T aj v spolupráci s BMW vyrobený naftový motor 1,6 D-4D. Nový naftový štvorvalec nahradil naftový dvojliter staršej konštrukcie.

V ponuke ostáva na novú emisnú normu Euro 6 prepracovaný diesel 1,4 D-4D s roky nezmeneným výkonom 66 KW. Štylisti značky zjemnili línie interiéru, pridali nové materiály.

Veríme, že nový 4,2 palcový TFT displej bude lepšie čitateľný na slnku. V hybridnej verzii bude nový displej štandardne a v ostatných motorizáciách od strednej výbavy.

Navonok najviac viditeľnou novinkou je použitie hlavných LED svetiel. Automobilka využila facelift na doplnenie bezpečnostného balíka o dnes žiadané prvky aktívnej bezpečnosti združené v balíku Toyota Safety Sense.

V Aurise nebude chýbať predkolízny systém, asistent pre udržanie auta v jazdnom pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Auris poženie vpred benzínové turbo

Toyota sa zmenami v útrobách prepracovaného Aurisu zamerala na doladenie, riadenia pruženia, geometrie a ešte lepšieho odfiltrovania vibrácií. Auris má ponúknuť lepšiu spätnú väzbu a šofér má mať pocit, že nie je len transportovaný, ale jazdu má precítiť.

Roky praxe ukázali, že štvorvalec 1,33 VVT nemá ďalšiu budúcnosť a v Aurise ho nahradil nový štvorvalec 1,2 s priamym vstrekovaním a turbom. Novinka má 116 koní a krútiaci moment 185 Nm od 1500 do 4000 otáčok.

Auris s týmto motorom má 6- stupňovú manuálnu prevodovku a stokilometrovú rýchlosť dosiahne za 10, 1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 200 km/h a priemerná spotreba by mala byť 4,7 litra benzínu na 100 km.

Avensis dozrel na pekné auto

Najviac nám v dobrom zmysle slova vyrazil dych nový Avensis. Auto, ktoré nikdy nepatrilo k dizajnovým lákadlám strednej triedy, má novú tvár, nový diesel 1,6 D-4D pod kapotou a najmä nový interiér.

Toyota urobila významné kroky v členení výbavy a obohatení ponuky smerom k firemným zákazníkom, ktorí predstavujú v strednej triede viac než polovicu z celkového predaja.

Ani výbava ani nové motory však nie sú tak dôležité ako nové poňatie dizajnu, pekný interiér, pohodlné sedadlá a celkové spracovanie auta. Toto vdýchlo Avensisu nový dych. V praxi neskôr preveríme sľuby automobilky o výrazne zníženom hluku a vycibrených jazdných vlastnostiach.

Zatiaľ vyjadrujem radosť z nového interiéru a exteriéru. Diesel 1,6 D-4D má výkon 82 kW (112 k) a v ponuke doplní dvojlitrový motor 2,0 D-4D s výkonom 105 kW (147 koní). Priemerná spotreba verzie 1,6 D-4D má byť 4,1 litra na 100 km a maximálna rýchlosť 180 km/h.

Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 11,4 sekundy nepatrí medzi najsvižnejšie. Avensis dostane hlavné LED svetlá a balík bezpečnostných systémov Toyota Safety Sense už v najzákladnejšej výbave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 20 157
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 873
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 947
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 402
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 401
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 924
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 558
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 315
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 454
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 925
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 336
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu