Na autosalóne v New Yorku nemôže chýbať ani značka Jaguar, ktorá je vo veľkom štýle pripravená predstaviť novú generáciu modelu XF.
Aby malo predstavenie poriadny náboj, Jaguar natiahol ponad Temžu dve oceľové laná s priemerom 34 mm a na nich postavila Jaguar XF. Spolu s kaskadérom Jimom Dowdallom automobil prekonal nad vodou 240 metrov.
Jaguar chcel kaskadérskym kúskom poukázať hlavne na skutočnosť, že model XF schudol o 190 kg. Vďačí za to aj novej hliníkovej platforme iQ[Al]. Nižšia váha neznamená aj nižšiu tuhosť karosérie, práve naopak. Jaguar sľubuje spevnenie až o 30 %.
Kratšie auto ponúka viac miesta
Novinka je po dizajnovej stránke verná predchádzajúcej generácii, čo mal byť údajne úmysel. Zmenila sa najmä zadné časť, ktorá prebrala dizajnové prvky menšieho modelu XE.
Na rázvore zväčšenom o 51 mm na 2.960 mm stojí vozidlo s celkovou dĺžkou o 7 mm kratšou ako jej predchodca – 4.954 mm. Konštruktérom sa podarilo rozložiť hmotnosť vozidla medzi nápravy v ideálnom pomere 50:50.
Technický dizajn podvozka preberá model XF od menšieho Jaguaru XE. Spolieha sa na dvojité lichobežníkové ramená vpredu a viacprvkové nezávislé zavesenie vzadu. Štandardom bude elektrický posilňovač riadenie. Naopak, za adaptívne pruženie si zákazníci budú musieť priplatiť.
Čo najdokonalejší kontakt s vozovkou zabezpečí aj systém All-Surface Progress Control, pracujúci za extrémne nízkych adhéznych podmienok napríklad na snehu a ľade. Progresívny "tempomat" pracujúci pri rýchlostiach od 3,6 do 30 km/h odbremení vodiča od kontroly plynu a brzdy a ten sa sú sústredí len na točenie volantom.
V ponuke sa objaví aj "Jaguar Configurable Dynamics", čo je systém nastavenia spolupráce tlmičov, riadenia, motora a osemstupňovej automatickej prevodovky.
Digitálne zobrazenie dostalo prednosť
Zásadnejšiu zmenu ukáže výrobca v interiéri vozidla, ktorý má zaujať 12,3 palcový digitálnym prístrojovým panelom.
Podobne, ako vozidlá Range Rover, aj Jaguar získa duálny displej multimediálneho systému a navigácie, ktorý zobrazí dva obrazy na jednej ploche – jeden viditeľný zľava pre vodiča a druhý viditeľný len spolujazdcom.
Zo začiatku dostanú prednosť naftové pohonné jednotky z nového radu Ingenium s výkonom 120 kW (163 k) / 380 Nm alebo 132 kW (180 k) /430 Nm. Štandardne dodávanú šesťstupňovú manuálnu prevodovku bude možné vymeniť za automatickú skriňu s ôsmimi stupňami.
Naftu môže spaľovať aj upravený V6 motor s objemom tri litre. Po novom ponúkne výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 700 Nm.
Najslabším benzínovým agregátom sa stane štvorvalcový dvojliter prepĺňaný turbom s výkonom 177 kW (240 k) a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm. V hierarchii nad ním stojí kompresorom prepĺňaný šesťvalec s objemom tri litre, výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 450 Nm.
Tak ako od automobilu danej triedy očakávame, motory môžu poháňať zadnú nápravu alebo všetky štyri kolesá. Novinka sa v predaji objaví koncom tohoto roka.