Až 30 % všetkých predaných vozidiel japonskej značky Lexus pripadá modelu RX. Automobilka predstavila jeho štvrtú generáciu ešte začiatkom mesiaca na autosalóne v New Yorku.
Lexus RX získal nové predné partie karosérie a odvážnejšiu masku chladiča v tvare vretena s chrómovým lemovaním, rovnako ako LED svetlomety s troma zdrojmi, tvarované do písmena L. Spoločne s prepracovanými hmlovými svetlami pôsobí RX o niečo elegantnejšie a športovejšie zároveň.
Aj vďaka aerodynamickým úpravám karosérie by mal byť nový Lexus RX stabilnejší a lepšie potláčať vztlakové sily vpredu aj vzadu. Novým dizajnovým prvkom je čierny zadný stĺpik, ktorý použila japonská značka po prvý raz.
Postráži pri prejazde zákrutami
Kabína nového RX osloví prepracovaným usporiadaním ovládacích a zobrazovacích prvkov. Môže byť tiež vybavená špeciálne upravenými drevenými dekórami rezanými laserom.
Zaujať má aj HeadUp displej s projekciou na predné sklo. Oblasť na zobrazovanie informácií, ktorej súčasťou je teraz displej s veľkosťou 12,3 palca, bola od hlavnej oblasti na ovládanie oddelená. Ďalšou zmenou je presunutie radiacej páky ďalej od prednej časti prístrojového panela.
Novo navrhnuté sedadlá ponúkajú funkciu vyhrievania a elektrického sklápania. Dostatok svetla a pocitovú vzdušnosť kabíny sľubuje automobilka prostredníctvom panoramatického strešného okna.
Podľa správ zástupcov značky, vozidlo stojí na posilnenom podvozku s pevnejšou karosériou. Súčasťou výbavy väčšiny verzií RX je adaptívne variabilné odpruženie potláčajúce nakláňanie karosérie v zákrutách. Dodatočnú kontrolu nad stabilitou auta preberá systém integrovaného riadenia dynamiky vozidla (VDIM).
Kolesá roztočí aj nový prepĺňaný štvorvalec
Pohon nového Luxusu RX zabezpečuje aj prepracovaný hybridný systém, ktorého základom je vylepšený motor 3,5 l V6 s Atkinsonovým cyklom. V kombinácii s elektromotorom tvorí celkový systémový výkon približne 300 konských síl.
Japonská automobilka pridáva pod kapotu aj ďalšiu novinku. Stal som ňou prepĺňaný dvojlitrový benzínový štvorvalec, určený pre vybrané svetové trhy.
Pohonná jednotka disponuje technológiou rozšíreného inteligentného variabilného časovania ventilov (VVT-iW) a turbodúchadlom s delenou turbínovou skriňou s nízkou zotrvačnosťou a medzichladičom typu vzduch/voda.
Lexus RX 200t pracuje s celkovým výkonom 170 kW (228 k). O dynamických parametroch a prevodovkách veľa detailov Lexus neprezradil: „Prevodové pomery šesťstupňových automatických prevodoviek zabezpečujú vynikajúce zrýchlenie z nuly a mimoriadny výkon potrebný na predbiehanie.“
Medzi modernizované motory môžeme zaradiť aj 3,5-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom približne 300 koní spojený s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Lexus RX je automobil dlhý 4.890 mm, široký 1.895 mm a vysoký 1.690 mm. Vozidlo stojí na rázvore náprav s dĺžkou 2.790 mm.