Po tom, ako slovenský tím Styllex ohlásil spojenie s Peugeot Sport Slovakia a účasť Martina Kočiho vo svetovej súťaži WRC2, prišlo na rad testovanie.
Maďarský tím Tagai Racing Technology, ktorý prevádzkuje Peugeot 208 T16, pripravil pre Martina trate v okolí Veszprému.
Aspoň približne mali pripomínať rely v Portugalsku, ktorá bude prvým vystúpením Slováka s továrenskou podporou značky Peugeot.
Päť rýchlostných stupňov pre R5 stačí
Slováci si k prvým kilometrom s novým autom pozvali na odborný dohľad Marcusa Grönholma, ktorý s Peugeotom 206 WRC získal titul Majstra sveta.
Grönholm ako pravý severan oplýva neoceniteľnými skúsenosťami s jazdou na podobných povrchoch. Krátku návštevu jedného z top jazdcov svetovej rely sme si nenechali ujsť.
Svojou bezprostrednosťou typický Marcus Grönholm si zaspomínal aj na svoju kariéru. Dokonca vedel, na čo sme narážali otázkou o dostatočnom počte rýchlostných stupňov.
V roku 2004 absolvoval niekoľko skúšok len s tromi rýchlostnými stupňami. V jednej dosiahol výborný čas a s úsmevom cez interview odkázal: „povedzte Coradovi (Corado Provera bol vtedy šéf Peugeot Sport), že tri stupne stačia“.
Do Dakaru sa nechystá
Okrem debaty o súčasnom WRC a dnešných autách v rely sme neobišli tému Dakarskej rely, ktorá nedáva spávať šampiónom rely na pretekárskom dôchodku.
Marcus si úspešne vyskúšal rallycross, ktorý je popri Dakare druhou top disciplínou pre súčasný Peugeot Sport.
„Uvažoval som o tom tak pred piatimi rokmi, ale momentálne po púštnom dobrodružstve netúžim“, povedal Grönholm a pripomenul, že Dakar je veľmi riskantný bez klasického rozpisu rýchlostnej skúšky.
Súčasné WRC2 považuje za dobrý spôsob, ako si majú mladí piloti zvyknúť na prostredie a záťaž svetovej rely. Atmosféru testu a prvé kilometre Martina Kočiho s novým autom sme zachytili v krátkom videu.
Svetový šampión narovinu povedal, čo by mal Koči zlepšiť. Podľa známeho Fína je pre Martinovu budúcnosť podstatná rýchlosť, a tú má.