Na autosalón do Šanghaja vyrazila aj britská spoločnosť McLaren so svojim posledným športovým prírastkom – modelm 540C. Automobil je veľkostne výkonovo i cenou pripravený postaviť sa rivalom: novému Audi R8 alebo Porsche 911 Turbo.
Rad vozidiel označený troma písmenami využíva základy pôvodného modelu MP4-12C, na ktoré nadväzuje karbónový monokok s hliníkovými panelmi karosérie. McLaren udržal suchú hmotnosť automobilu na úrovni 1.300 kg.
O čo najlepší kontakt s vozovkou sa stará adaptívny podvozok s troma režimami jazdy: Normal, Sport a Track. V zákrutách pomôže systém Brake Steer pribrzďujúci vnútorné koleso.
Na pohon najmenšieho McLarenu súčasnosti slúži zážihový V8 motor prepĺňaný dvoma turbodúchadlami. Maximálny výkon pohonnej jednotky sa vyšvihol na 397 kW (540 k) a krútiaci moment – rovnako 540 Nm motor ponúkne od 3.500 do 6.500 otáčok za minútu.
Agregát je vybavený systémom Stop-Štart s cieľom znížiť priemernú spotrebu paliva až na tabuľkový údaj: 11,1 litra benzínu na 100 km jazdy.
Na spoluprácu s motorom je určená sedemstupňová prevodovka Seamless Shift Gearbox, ktorá krútiaci moment ženie na kolesá zadnej nápravy.
Po dynamickej stránke neostáva McLaren svojim konkurentom nič dlžný. Novinka zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 3,5 sekundy a môže pokračovať údajne až na 320 km/h.
McLaren 540C začne spoločnosť predávať na viac ako 30 svetových trhoch v prepočte za približne 175.000 eur, čím tiež ostáva na úrovni konkurencie. Prvé vozidlá dorazia k zákazníkom na začiatku budúceho roka.