SME
reklama

TEST: Opel Corsa sa litrovým trojvalcom vyrovná Fabii 1,2 TSI

Meraním sme potvrdili naše subjektívne dojmy z litrového trojvalca. Pozrite si, ako dopadol preplňovaný motor v porovnaní s konkurenciou.

Rozmery Corsy oproti minulej generácii sa v podstate nezmenili. Aj tentoraz sa spolieha na rázvor náprav s dĺžkou 2,51m, celková dĺžka jemne prekračuje štyri metre.Rozmery Corsy oproti minulej generácii sa v podstate nezmenili. Aj tentoraz sa spolieha na rázvor náprav s dĺžkou 2,51m, celková dĺžka jemne prekračuje štyri metre. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Nová Corsa zmenila oproti predchádzajúcej generácii najmä vonkajšie tvary a motor. V interiéri sme našli materiály a prvky, ktoré poznáme už z predchádzajúcich generácií.

Interiéru dodáva modernejší vzhľad nový multimediálny displej IntelliLink so sedempalcovou dotykovou obrazovkou.

Škoda, že výrobca dal prednosť výduchom klimatizácie a dizajnu prístrojovky pred vyšším umiestnením displeja. Podľa našich skúseností je displej nízko.

Výhľad šikmo dopredu výrazne obmedzuje dvojitý A stĺpik. Prekáža najmä ten na šoférovej strane.

Pri prudkých ľavotočivých zákrutách vodič mnohokrát nevie, ako sa nakloniť, a z ktorej strany stĺpika má do zákruty pozerať. Za volantom máte niekedy pocit. akoby ste šoférovali Fiat Punto Evo alebo minulú generáciu Corsy.

Podvozok prekvapí niekoľkokrát

Pri predstavení piatej generácia Corsy sľubovala automobilka prepracovaný podvozok. Prvé metre to potvrdili, podvozok filtroval drobné nerovnosti a odhlučnenie zodpovedá požiadavkám dneška.

Po zrýchlení tempa však prišlo prvé prekvapenie. Prepracovaný podvozok sa nakláňal a vozidlo sa hojdalo pri prejazde priečnych nerovností ako v minulosti.

Druhým prekvapením je, že napriek jeho plavnosti a citlivosti na priečne nerovnosti Corsa v zákrute dobre drží stopu. Naplno si to vodič uvedomí až pri pohľade na tachometer.

Pre Opel typickú vlastnosť odfiltrovania posádky od reálnej rýchlosti sme najviac pocítili pri ceste na horský priechod. Skutočnosť je oveľa rýchlejšia ako subjektívny pocit v aute.

Čiže podvozok je v podstate lepší a rýchlejší, len spätná väzba slabá.

Interiér pôsobí na prvý pohľad moderne, ale s niektorými materiálmi sme sa stretli už v minulých generáciách Corsy. Dotykový displej s navigáciou mohol byť umiestnený vyššie. Foto: Rastislav Chvála

Prevodovka pasuje k motoru

Kulisa prevodovky je presná, ale oproti minulosti má možno o niečo dlhšie dráhy. Podstatné je, že prevodové pomery presne napasovali na charakter motora.

Maximálne hodnoty výkonu a krútiaceho momentu dosahuje litrový trojvalec v o niečo vyšších otáčkach, ako je tomu v prípade najvýkonnejšej verzie agregátu 1,2 TSI pod kapotou Škody Fabie.

Z toho dôvodu zvolili konštruktéri o niečo kratšie prevody šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Ako nevýhoda sa môžu javiť o niečo vyššie otáčky pri diaľničnom tempe, ako výhoda lepšie zrýchlenie z pokoja na 100 km/h.

Vonkajšie prahy ostávajú vzorne čisté vďaka dvojici tesniacich gúm. Foto: Rastislav Chvála

Najsilnejšou stránkou je motor

Najväčším pozitívom Corsy je jej motor s objemom jeden liter a s výkonom 85 kW. Papierovým výkonom tesne poráža Fabiu s najsilnejšou verziou agregátu 1,2 TSI.

Pohonnú jednotku Corsy treba pre plný výkon hnať do pomerne vysokých otáčok. Lenže jej ochotu citeľne reagovať na plyn cítiť už pri 2000 otáčkach.

Pri podobných výkonoch, dosiahnutých v prípade tak malých motorov, mnohých zaujme správanie motora pri vyššom zaťažení vozidla.

Zhruba 300 kg náklad vrátane vodiča a cesta hore kopcom na Čertovicu nás presvedčila, že 85 kW vydolovaných z trojvalca si s touto situáciou poradí.

Aj predbiehanie sme zvládli s dostatočnou rezervou a papierový výkon korešponduje s pocitmi šoféra.

Aby naše dojmy neboli len subjektívnym výkladom, podrobili sme Corsu presným meraniam telemetriou a porovnali s výsledkami konkurencie (tabuľka).

Zatiaľ čo pri hodnotení podvozka sa u nás miešali pozitívne dojmy s negatívnymi, v prípade motora vyslovujeme jednoznačnú spokojnosť.

Kompresor je zabudovaný do pravej steny batožinového priestoru a nezaberá miesto pod dvojitým dnom. Foto: Rastislav Chvála

Porovnanie výkonu a nameraných zrýchlení

V tabuľke sú uvedené parametre nami skúšaných motorov. Hyundai zaostáva najmä pre absenciu turba.

Opel Corsa 1,0 Turbo

Škoda Fabia 1,2 TSI

Škoda Fabia 1,2 TSI

Hyundai i20 1,2

Hyundai i20 1,4

výkon kw/pri otáčkach

85/5000-6000

66/4400-5400

81/4600-5600

62/6000

74/6000

krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach

170/1800-4500

160/1400-3500

175/1400-4000

122/4000

134/3500

prevodovka

manuálna/6

manuálna/5

manuálna/6

manuálna/5

manuálna/6

zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

10,55

11,79

10,02

13,63

12,47 (mokro)

Pružnosť 70 – 100 km/h (na trojke) (s)

4,6

5,37

4,53

6,97

6,23

Pružnosť 70 – 100 km/h (na štvorke) (s)

6,34

7,78

6,5

10,14

8,53

Pri manipulácii s nosičom na bicykle Flex-Fix sa určite zašpiníte. Riešenie od Oplu, napriek tomu považujeme za praktické a jedinečné. Foto: Rastislav Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Corsa

Verzia

5dv. Sport

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

7990/12590/16580

Motor

benzínový trojvalec; objem 999 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

85(115)/5000-6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

170/1800-4500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,3/10,55

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

40,96

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,6 – na treťom prevodovom stupni

6,34 – na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2200 na šiestom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3150 na šiestom prevodovom stupni

Presnosť tachometra pri 50/90/130 (km/h)

46/85/122

Stav tachometra (km)

6000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,9/6,3 výsledná spotreba v teste nepôsobí na prvý pohľad dobrým dojmom, berúc do úvahy časté využívanie potenciálu motora na sto percent, to nie je až také zlé

spotreba v meste - 6,9

na diaľnici z Banskej Bystrice do Bratislavy klesla priemerná spotreba na konečnú hodnotu 6,3 l

Objem palivovej nádrže (l)

45

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

505

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiEcoContact 5 195/55 r16

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1278/1680

Objem batožinového priestoru (l)

285/1120

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2510/4021/1746/1481

Motor

motor je asi najsilnejšou stránkou tohto auta, ani 300 kg záťaže navyše oproti prázdnemu autu Corse neprekážalo; takto naložení sme zvládli predbiehanie aj počas jazdy do kopca na horskom priechode Čertovica; ochota motora ťahať od 2000 otáčok sa približne zhoduje s nástupom maximálneho krútiaceho momentu pri 1800 otáčkach; silnejší záťah však príde až s postupne narastajúcim výkonom pri 4200 otáčkach

Prevodovka

prevody sú dobre prispôsobené parametrom motora – oproti podobne výkonnej Fabii sú o niečo kratšie

Podvozok

dobre filtruje malé nerovnosti a aj odhlučnenie hodnotíme pozitívne; štandardne dobre drží stopu, ale v zákrutách sa nakláňa a priečne nerovnosti Corsu výraznejšie rozhojdajú

Interiér

interiér možno na prvý pohľad pôsobí moderne, no materiálmi a spracovaním sa na Corse nič výrazne nezmenilo už dlhšiu dobu; krok s konkurenciou sa snaží udržať vďaka audiosystému IntelliLink a sedempalcovej dotykovej obrazovke

Posed vodiča a výhľad

výhľad obmedzujú A stĺpiky, nielen v meste, ale najmä v prudkých ľavotočivých zákrutách; posed je v poriadku, dlhší vodiči môžu akurát vyčítať Corse kratší sedák

Ovládanie palubného systému/navigácie

dotykový displej/nemá

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

slušná

Predné svetlá technika a účinok

na pomery bixenónových svetiel by sme očakávali lepší účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

pohodlné nastupovanie, nízke vnútorné prahy najmä vpredu

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

mechanicky nastavovanie sedadiel vpredu; vzadu nastaviteľný sklon operadiel

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; dobre zabudovaný kompresor, teoreticky ho pri dofukovaní kolesa netreba vyberať (pokiaľ dočiahne hadička ku kolesu); možnosť prepravy dvoch bicyklov naraz vďaka systému Flex-Fix

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dostupný ostrekovač; prahy ostávajú čisté vďaka dvojici tesniacich gúm; klasické veko nádrže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 984
  2. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 945
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 977
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 528
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 459
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 967
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 456
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 537
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 463
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 381
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 357
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu