Na viacerých zahraničných serveroch sa objavili správy o ďalšom vývoji trojvalcového motora 1,0 EcoBoost značkou Ford v spolupráci s globálnym automobilovým dodávateľom Schaeffler Group.
Predmetom ich skúmania je možnosť odpájania tretieho valca, a tým ďalšie zníženie spotreby a emisií. K dispozícii už majú funkčný prototyp, ktorý úspešne otestovali v ostrej prevádzke.
Podľa informácií serveru paultan.org absolvovali s vylepšenou verziou agregátu trasu dlhú 55 km. Počas jazdy sa nevyhli diaľnici, mestu, ani vidieckym cestám v okolí nemeckého mesta Kolín nad Rýnom.
Odpájanie jedného valca prinieslo šesť percentnú úsporu paliva. Agregát dostal nový dvojhmotný zotrvačník, čo umožnilo odpájanie valca v širšom pásme zaťaženia motora a rýchlosti.
Novo vyvinutý systém má okrem upraveného dvojhmotného zotrvačníka upravený torzný tlmič a spojku.
Tento systém umožňuje výrazne znížiť vibrácie a hlučnosť pohonnej jednotky, ktoré by po odpojení tretieho valca vznikali.
Pri chode motora dochádza k rotujúcej deaktivácii valcov. Znamená to, že nedochádza stále k deaktivácii konkrétneho valca, ale systém deaktivuje v každej fáze iný valec.
Výhodou je lepšie udržiavanie teploty v spaľovacích komorách a rovnaký interval medzi jednotlivými fázami spaľovania aj pri móde s odpojeným valcom.