Za slovenskou spoločnosťou Praga Cars, ktorá vznikla začiatkom roka 2010, stoja slovenskí i českí majitelia. Ich prvým dielom je ľahký okruhový pretekársky automobil Praga R1.
Spoločnosť Praga Cars a česká firma Praga-Export, sa netajili tým, že chcú okruhový automobil dostať aj na bežné cesty. Po niekoľkých rokoch snahy a príprave upraveného automobilu do verzie Praga R1R, bola homologizácia udelená v polovici marca tohto roka.
Rovnako ako Praga R1, aj základom cestného variantu je karbónový monokok s úpravami potrebnými pre premávku na bežných cestách. Na upravenej karosérii si svoje miesto našli nové svetlá, smerovky a prispôsobené aerodynamické prvky.
Spoločnosť neprezradila výkon automobilu, no oznámila aspoň pomer výkonu a hmotnosti: 550 konských síl na jednu tonu, čo je na úrovni tých najlepší superšportových automobilov.
Okruhová verzia Pragy R1 váži len približne 580 kg. Ak by v cestnom prevedení narástla hmotnosť o 100 kg (čo nepredpokladáme), tak by sa výkon motora mohol vyšplhať približne na 276 kW (375 k), možno aj k hranici 400 konských síl.
Myslíme si, že aj v prípade cestnej verzie by na pohon mohol slúžiť prepĺňaný benzínový štvorvalec Renault so zdvihovým objemom dva litre. Automobil by mal konkurovať vozidlám ako Ariel Atom, či Caterham.
Fotografie celého vozidla očakávame v najbližšom období.