SME
reklama

Expedícia naprieč Tichomorím zastala pre zadretý Trabant

Nevieme prečo, či to bolo zlým olejom, benzínom alebo zlou prípravou, no opäť sme zadreli motor, tentoraz na Trabante.

Vysoké teploty dávajú Trabantom zabrať.Vysoké teploty dávajú Trabantom zabrať. (Zdroj: Vojtech Duchoslav)

Myslel som si, že sa skôr ako z Alice Springs zo stredu Austrálie neozvem, no okrem inej gravitácie, keď sa Dominike ani Radkovi na ČZ- te po obrovských pádoch nič nestalo, tak inak fungujú aj mechanické a fyzikálne zákony.

Po štyroch dňoch v Kalgoorlie u chlapa menom Lawrie, ktorý nám dovolil u neho nielen prespať, ale aj poopravovať rozbité vozidlá po náročnom Holland Tracku, sme sa opäť vybrali na cestu.

Prechádzali sme okolo najväčšej povrchovej zlatej bane sveta a spali len niekoľko kilometrov za mestom. Na druhý deň sme pokračovali nekonečne rovnou asfaltovou cestou a okrem varana, ktorého sme naháňali a natáčali, sa za celý deň nič zvláštne nestalo.

Milujem kopce a nespevnené cesty, no zas ani rovné a nudné nie sú na zahodenie. Vtedy si človek na motorke odpočinie a môže premýšľať nad všetkým možným aj nemožným, napríklad prečo sú v Austrálii tak otravné muchy?!

Večer sme dorazili do opusteného mestečka Gwalia, kde dnes nežije ani noha. Niekedy to bolo fakt pekné a zaujímavé mestečko, no keď sa z jeho okolia vyťažilo všetko zlato, tak z neho všetci odišli. Domy či garáže ostali zachované s pôvodným zariadením a náradím.

Naozaj je zaujímavé, že odtiaľ nikto nič neukradne, Austrália je úplne niekde inde ako Slovensko, kde by niečo takéto bez stráženia fungovať nemohlo.

img_20150519_203039_r4055_res.jpg

Vstávali sme skoro ráno, aby sme čo najskôr boli v meste Laverton, kde začína Great Central Road a treba sa na ňu pripraviť najmä dostatkom jedla a vody. Je to prašná cesta, 1500 km dlhá, až do mesta Alice Springs.

Asi 20 km pred Lavertonom sme všetci čakali na jeden Trabant a ja som počúval zvuk mojej Jawy na voľnobehu, ktorý bol skutočne divný... Myslel som si, že sa opäť zadiera, lebo ani výkon nebol taký, aký mal byť.

Po štvrťhodine čakania sa vraciame a ideme všetci spoločne hľadať Trabant. Asi 10 km za nami už svietil a bol napoly rozobratý. Čudujeme sa, čo sa deje, a Dan kričí, že je zadrený. Vravím si sám sebe v hlave, že sme asi prekliati.

Na ceste rozoberáme celý motor a zisťujeme, že sa stala tá najhoršia vec, aká sa stať mohla. Zadrela sa ojnica dole na kľukovke. Ložisko je úplne zapečené a ojnicou nejde ani pohnúť.

Náhradnú kľukovku samozrejme nemáme a my bez signálu vôbec nevieme, čo ideme robiť. Po hodine okolo nás prechádza Road Train a zastavuje.

Vodič trainu sa s nami rozpráva, a keď vidí rozobratý motor z Trabanta, tak sa strašne smeje. Až tak, že má záchvat smiechu. Volá svojmu kamarátovi Andymu, ktorý pracuje ako mechanik v Lavertone, nech nás príde odtiahnuť, že toto v živote nemohol vidieť.

Po chvíli prichádza pravý, poriadne zašpinený mechanik Andy na starom štýlovom Peugeote a ťahá nás do Lavertonu. Je to malé mesto, v ktorom žije už len 361 obyvateľov, z čoho polovica sú Aboridžinci.

Desať rokov dozadu tu žilo ešte 2000 ľudí. Našťastie je tu signál aj internet, a tak môžeme riešiť zaslanie náhradného kľukového hriadeľu. Po 24 hodinách zisťujeme, že skôr ako za týždeň tu nebude, a preto každý z nás si musí vymyslieť vlastný program.

img_20150520_212244_r8607_res.jpg

Radek sa rozhodol, že tiež vytiahne motor z malucha, aby Trabantovi nebolo smutno a opravuje na ňom výfuk. Robíme si srandu, lebo je to už štvrtý raz, čo na našich spoločných cestách vyťahuje motor a pýtame sa ho, či sa motor vyťahuje aj keď potrebuje opraviť smerovku.

Ja, Marcin, Vojto a Kika stopujem do Aboridžinskej komunity Cosmo Newberry a po dvoch dňoch stopovania, keď sme mysleli, že to už nepôjde, nám jeden starý pán, ktorému bolo ľúto, že nám nikto nechce zastať, požičal svoj Starý Ford. Austrália je fakt šialená a dejú sa nám tu šialené veci.

Dúfam, že už všetko pôjde podľa plánov a opäť sa ozvem s Alice Springs zo stredu Austrálie. Držte palce!!!

Autor: Marek Slobodník

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 973
  2. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 17 142
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 976
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 520
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 454
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 965
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 463
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  2. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  3. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  5. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  6. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  7. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  8. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 477
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 659
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 462
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 663
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 380
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 352
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu