Lexus rozširuje ponuku vozidiel vybavených novým dvojlitrovým turbomotorom vlastnej výroby. Prepĺňaný štvorvalec so zdvihovým objemom dva litre a vstrekovaním D-4ST, dosahuje v sedane Lexus IS 200t výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm.
Pohonná jednotka využíva kombináciu vodou chladenej hlavy valcov, integrovaného zberného výfukového potrubia a dvojvstupového turbodúchadla (twin-scroll). Systém inteligentného variabilného časovania ventilov VVT-iW (Variable Valve Timing intelligent - Wide) umožňuje motoru prepínať medzi Ottovým a Atkinsonovým cyklom v záujme zníženia spotreby paliva.
Systém VVT-iW má navyše aretáciu v strednej polohe, čo umožňuje udržať motor v Atkinsonovom cykle bez zhoršenia štartovacej schopnosti za chladného počasia.
Namontovaním kvapalinou chladeného medzichladiča stlačeného vzduchu priamo na motor sa významne zmenšil objem vzduchu za turbodúchadlom, čím Lexus minimalizoval oneskorenie nástupu preplňovania.
Systém priameho vstrekovania paliva D-4ST (Direct injection 4-stroke gasoline engine Superior version with Turbo) je kombináciou vysokotlakového palivového systému, zaisťujúceho vstrekovanie priamo do valcov, s nízkotlakovým systémom na vstrekovanie paliva do nasávacích kanálov.
Nový dvojlitrový turbomotor je odliaty zo žiaruvzdornej ocele s nízkym obsahom niklu, kryt hlavy valcov, nasávacie kanály a nasávacie potrubie má zo živicového materiálu a využíva rozvodovú reťaz s nízkym trením. Motor váži 160 kg.
Lexus IS 200t dokáže zrýchliť z pokoja na rýchlosť 100 km/h za sedem sekúnd a jazdiť s priemernou spotrebou paliva 7,0 l/100 km.
Na schopnosti akcelerovať na maximálnu rýchlosť 230 km/h má svoj podiel aj osemstupňová prevodovka Sport Direct Shift, vyvinutá pre model RC F.