SME
reklama

Volkswagen Touran ostal zameraný na priestor - doplnený cenník

Vnútorný priestor má byť silnou stránkou tretej generácie Volkswagenu Touran. Výrobca zdôrazňuje hlavne variabilné sedadlá.

(Zdroj: VW)

Od uvedenia Volkswagenu Touran uplynulo 12 rokov a automobilka zaznamenala 1,9 milióna objednávok tohoto vozidla. Príchod už jeho tretej generácie na trh sa pomaly, ale isto blíži.

Nemecký výrobca pri navrhovaní najnovšej verzie tohto MPV stavil na praktickú stránku auta. Nerozhodol sa ísť cestou Renaultu a jeho modelu Espace.

Zatiaľ, čo Francúzi uprednostnili vzhľad dnes populárnej kategórie crossoverov, Nemci ostali verní konceptu MPV zameranému na vnútorný priestor.

Z pohľadu vonkajších rozmerov narástol Touran do dĺžky až o 130 mm (celkovo 4 527 mm) a do šírky o 41 mm (1 628 mm).

Na vnútornom priestore sa odráža hlavne o 113 mm dlhší rázvor náprav. Jedine celková výška auta klesla v porovnaní s jeho druhou generáciou o 6 mm. Napriek väčším vonkajším rozmerom je novinka o 62 kg ľahšia.

Naša jediná praktická skúsenosť s Touranom sa spája s jeho oficiálnym predstavením na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.

Počas krátkeho zoznámenia s vystaveným modelom tesne pred zatvorením autosalónu sme vyskúšali hlavne sedenie v treťom rade sedadiel. Zo zadných sedadiel sedemmiestnej verzie sa vystupuje a nastupuje výrazne pohodlnejšie, ako sme očakávali.

Foto: Tomáš Kelement

Samotná automobilka vyzdvihuje hlavne nové variabilné sedadlá. Aj v druhom aj v treťom rade ide o samostatné sedadlá, ktoré je možné sklopiť do jednej roviny.

V prípade príplatkovej výbavy možno do jednej roviny sklopiť aj sedadlo spolujazdca. Vonkajšie rozmery sa v interiéri prejavili nárastom jeho dĺžky o 63 mm a rovnako aj o niečo objemnejším batožinovým priestorom.

Výrobca zdôrazňuje aj množstvo odkladacích priestorov v kabíne. Posádka tak môže využívať až 47 boxov a priehradiek. Ako sú využiteľné v praxi, a či hľadanie kľúčov v toľkých odkladacích priestoroch nebude skôr na škodu, vyskúšame až v teste vozidla po jeho uvedení na trh.

Novinkou je trojzónová automatická klimatizácia Pure Air Climatronic. Jej súčasťou je senzor pre kontrolu kvality vzduchu a antialergénny filter.

Tretia generácia Touranu dostala do výbavy aj LED svetlomety. Za príplatok sa natáčajú do zákruty a automaticky stmavujú svoje časti tak, aby neoslňovali ostatné vozidlá.

V dnešných autách sa nachádza množstvo rôznych pomocníkov a rovnako je to aj v prípade Touranu.

Jedným z nich je asistent pre cúvanie s prívesným vozíkom. Po jeho zapnutí treba nastaviť požadovaný uhol medzi vozidlom a prívesom pomocou otočného ovládača.

Vozidlo následne samočinne natáča volant do potrebnej polohy tak, aby pri cúvaní dosiahlo požadovaný uhol voči prívesu. Vodič len pridáva plyn a podľa potreby ďalej nastavuje veľkosť uhla medzi vozidlom a prívesom.

Rovnaký systém sme vyskúšali počas prvej jazdy s novým Passatom. Aj keď je Trailer Assist výrazná pomôcka, stále vyžaduje istú úroveň odhadu a skúseností od šoféra. Systém vyhodnocuje uhol natočenia prívesného vozíka na základe výstupu z cúvacej kamery.

Na ilustračnej fotke je zobrazený displej Volkswagenu Passat so zapnutou funkciou Trailer Assist.

Foto: Volkswagen

O pohon sa stará jeden zo šiestich motorov štandardne vybavený systémom Štart-Stop a režimom rekuperácie.

K dispozícii sú tri benzínové pohonné jednotky TSI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k), ako aj tri turbodiesle TDI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).

S výnimkou najslabšej benzínovej motorizácie 1,2 TSI, môžu byť všetky agregáty spriahnuté so šesťstupňovou, prípadne sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Cenník

Motor a prevodovka

výkon kw/k

Trendline (eur)

Comfortline (eur)

Highline (eur)

1.2 TSI 6st.

81/110

17 990*

20 410

-

1.4 TSI 6st.

110/150

-

21 860

24 410

1.4 TSI 7st. DSG

110/150

-

24 140

26 690

1.8 TSI 7st. DSG

132/180

-

-

27 950

1.6 TDI 6st.

81/110

21 150

22 730

-

1.6 TDI 7st. DSG

81/110

-

25 010

-

2.0 TDI 6st.

110/150

-

25 180

27 730

2.0 TDI 6st.

110/150

-

27 460

30 010

2.0 TDI 6st.

140/190

-

-

31 400

* uvádzacia cena platí na limitovaný počet 20 ks.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 740
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 069
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 617
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 675
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 104
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 099
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu