Mestský Fiat 500 bol po ôsmich rokoch prvýkrát zásadne modernizovaný a Taliani vozidlo označujú ako „nové“.
Fiat sa rozhodol, že tvary novej „päťstovky“ zásadne nezmení. Hlavný dôvod je jeho predajnosť, ktorá od roku 2007 prekročila 3,8 milióna predaných kusov.
Napriek tomu, že Fiat na modeli 500 údajne zmenil až 1.800 prvkov, všetky by sme hľadali asi len ťažko. Najvýraznejšou zmenou prešiel predný nárazník s novými svetlami a LED denným svietením v tvare dvoch dvojíc polkruhov, tvoriace lem svetlometov.
Aj v zadnej časti sa zásadnejšej zmeny dočkali len svetlá, tiež s technológiou LED a mierne upraveným tvarom.
Viac zmien dopriali dizajnéri kabíne nového modelu 500. Za povšimnutie stojí 5-palcový displej navigačného a multimediálneho systému. Príplatkové verzie získajú miesto klasického ručičkového hlavného panela okrúhly displej s priemerom sedem palcov.
Interiér by mal profitovať z kvalitnejších materiálov a nových typov poťahov. Fiat sa venoval aj izolácii interiéru a tak by pasažieri mali cestovať v tichšom vozidle.
Pohonné jednotky, uložené pod prednou kapotou Fiatu 500, sa zásadnejšej zmeny nedočkali.
Najmenším agregátom je prepĺňaný 0,9 litrový dvojvalcový motor Twinair s výkonom 63 kW (85 k) alebo 77 kW (105 k), ktorému alternuje štvorvalcový atmosférický motor 1,2 s výkonom 51 kW (69 k). Štvorvalcový motor predstaví Fiat neskôr aj v špeciálnej verzii modelu 500 zameranej na nízku spotrebu paliva.
Jediným naftovým motorom ostáva agregát 1,3 MultiJet s výkonom 70 kW (95 k).
Silnejší z dvojice dvojvalcov je vybavený manuálnou prevodovkou zo šiestimi stupňami. Alternatívou voči štandardnej päťstupňovej prevodovke je robotizované prevodové ústrojenstvo Dualogic, ktoré získalo možnosť manuálneho radenia pádlami pod volantom.
Fiat spomína aj vylepšenia podvozka bez bližšej špecifikácie.