Peugeot 208 R2 sa nám spolu s novými pneumatikami Pirelli odmenili na rýchlostnej skúške Šuňava, ktorá začínala krátko za obcou Šuňava a skončila vo Vikartovciach.
Hoci išlo o súťažné zápolenie na Rallye Tatry, jazdu sme si naozaj užili a kúsok z atmosféry v aute vám ponúkame prostredníctvom on-board kamery.
Cesty, ktoré spájajú tieto dve obce s Liptovskou Tepličkou, sú vskutku nádherné, hoci na rely trochu rýchle. Preto musel organizátor urobiť niekoľko spomaľovacích retardérov a skúšku spestril aj štrkovými úsekmi.
Za ten rok aj pol, čo jazdíme s Peugeotom 208 R2, sme ešte nešli na skúške, ktorá by bola tak namáhavá na motor a brzdy zároveň.
Skúšku spestrili štrkom
Ako uvidíte vo videu, odštartovali sme na pomerne širokej ceste a do spleti rýchlych zákrut. Pri prvom spomaľovači z pneumatík a sudov sme sa sústredili na výjazd až tak, že auto nám trochu ušlo za krajnicu.
Pri prednej náprave so samosvorným diferenciálom sa ľahko stane, že to začne príliš sťahovať do priekopy, a to netreba podceniť.
Na prvej križovatke spomalenej poriadne zapleteným retardérom začal úplne iný a členitejší úsek trate. Najmä sme museli dávať pozor na štrk vyťahaný do cesty a jazdu trochu sťažili svetelné podmienky svetlo-tieň, svetlo-tieň....
Pneumatiky, ktoré vidíte vo vnútri zákrut, sú tam plánovane a už pri písaní rozpisu trate sme o nich vedeli podľa nákresov z itinerára trate.
V tejto rýchlej pasáži bolo veľmi náročné správne odhadnúť ubratie plynu, aby nám nechýbala rýchlosť na rovných úsekoch.Tam často počuť Peugeot 208 R2 v obmedzovači otáčok.
Veľkým spestrením boli štrkové úseky paralelne s hlavnou cestou. Nízke auto nastavené na asfalt tam neraz šúchalo lyžou o stred cesty a asfaltové pneumatiky na štrku veľmi nedržali.
Spev motora v pretekárskom Peugeote je nádherný a prevodovka rýchla, ale najviac zo všetkého nás fascinoval podvozok.
Pred koncom rýchlostnej skúšky (vo videu 8m 01s) bol celkom výrazný skok a auto padalo na ľavé predné koleso. Tlmiče však náraz a krivo letiace auto neskutočne stabilizovali. Doslova akoby padlo do želatíny.
Na konci stúpla teplota
Dúfame, že už na budúce prinesieme aj zvuk z našej komunikácie v aute. Teraz si vychutnajte atmosférický štvorvalec 1,6 VTi s výkonom 185 koní, ktorý veľmi často dosahuje limitných 8500 otáčok za minútu.
Nevieme, aká teplota bola v kokpite rozpálenom od stredového tunelu, ale vonku bolo počas dňa takmer 30 stupňov.
V týchto podmienkach sa stalo, že po príjazde do cieľa, kedy prestalo náporové chladenie, na chvíľku vyskočila teplota motora na 110 stupňov.
V rýchlostnej skúške sme dosiahli rýchlostný priemer 106 km/h a maximálne rýchlosti na piatom stupni sa pohybovali okolo 170 km/h.
Napokon ďakujeme všetkým fanúšikom pri trati a pozývame na Rallye Košice v polovici augusta.