Prvé podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev sveta WRC na asfalte je zároveň prvým podujatím s Peugeotom 208 T16 na tomto povrchu aj pre nášho reprezentanta Martina Kočiho.
Veľmi špecifická ADAC Rally Deutschland je výzvou pre mnohých súkromných pilotov ale najmä veľmi náročným podujatím pre pravidelných účastníkov WRC.
Zatiaľ ďaleko najúspešnejším pilotom na tejto rely ostáva Sebastien Loeb a tím Citroen. Dôkazom toho, ako veľmi rýchlo môžu zhorieť nádeje na dobré umiestnenie, je vlaňajší prepad Volkswagenu.
Inak dominujúca značka vo WRC na domácej pôde stratila v priebehu pár hodín vedúce pozície a doslova darovala víťazné "triple" tímu Hyundai.
ADAC Rally Deutschland na úzkych tratiach vyžaduje od jazdcov veľkú presnosť. Teraz musia na rozdiel od dlhých šmykov v predchádzajúcich rely predviesť hodinársku prácu za volantom.
Počas prvého dňa ADAC Rally Deutschland viedli úzke cesty vinicami a druhý deň čaká na pilotov známa Arena Panzerplatte s cestou, ktorú lemujú protitankové betónové zábrany.
Gigantická rely potrebuje materiál i ľudí
Organizácia súťaže rozloženej v okolí svetoznámych viníc Mosel, pohoria Eifel a vojenského výcvikového priestoru Baumholder je o to náročnejšia, že celková dĺžka rýchlostných skúšok v tomto roku stúpla o 48 kilometrov.
Pre zaujímavosť uvádzame, že organizátori súťaže potrebovali na zabezpečenie 375 kilometrov rýchlostných skúšok 3000 traťových komisárov a 325 kilometrov pások, 17 kilometrov bežného oplotenia a 41 kilometrov plastového oplotenia.
Pre dodržanie čistoty na rýchlostných skúškach pripravili 5 500 vriec na odpadky a divákom slúži na rely až 7 700 smerových a informačných tabúľ.
Pochopiteľne najväčšie číslo 70 000 kusov patrí plastovým svorkám, ktoré spotrebovali na prípravu rely.
Koči špäť na asfalte
Hoci ide o premiéru posádky Koči - Kostka na asfalte s Peugeotom 208 T16, nie je to ich prvá rely na asfalte s pohonom oboch náprav. Práve na začiatku sezóny hviezdil Martin Koči pár výbornými časmi na Rallye Monte Carlo.
Martin Koči a Lukáš Kostka s Peugeot Sport Slovakia zakončili prvý deň na siedmej priečke v ostatnej rýchlostnej skúške dňa (Mittelmosel) a celkovo im patrilo pred štartom druhého dňa ôsme miesto vo WRC2 a 24. miesto v celkovom poradí. Lídrom WRC2 zatiaľ ostáva Jan Kopecký.
V sobotu 22.8. prechádzajú rýchlostné skúšky aj známym vojenským výcvikovým priestorom Baumholder.
Aktualizované: Po sobotňajšej poruche odstúpila posádka slovenského týmu zo súťaže."Po dôkladnej technickej a strategickej analýze sa vedenie týmu v záujme eliminácie rizík rozhodlo v rely nepokračovať", uvádza sa v krátkom vyhlásení Peugeot Sport Slovakia.