Počet záujemcov o vozidlá typu SUV neustále narastá. Úspech automobilky často závisí práve na tom, ako sa presadí v stále silnejšej konkurencii tohto segmentu vozidiel. Typickým príkladom, kedy je automobilka do značnej miery závislá od predaja svojho SUV je Kia.
V minulom roku sa model Sportage podieľal na celkových európskych predajoch kórejského výrobcu viac ako jednou štvrtinou. S cieľom udržať, prípadne zlepšiť svoje postavenie na trhu, prichádza Kia už so štvrtou generáciou modelu Sportage.
Oproti predchodcovi narástla o 40 mm do dĺžky, za čo je zodpovedný o 30 mm dlhší rázvor náprav. V interiéri sa nárast dĺžky spolu s ďalšími úpravami prejavil lepším priestorom v oblasti hlavy a nôh.
Vo vnútri sa podľa tlačovej správy výrobcu zlepší najmä kvalita použitých materiálov. Palubná doska je horizontálnou líniou rozdelená na vrchnú zobrazovaciu a spodnú ovládaciu zónu.
Toto rozdelenie sa dá zdôrazniť výberom dvojfarebného interiéru. K dispozícii je však aj konzervatívnejší jednofarebný. Zobrazovacej časti dominuje dotyková obrazovka, ktorá môže mať podľa želania zákazníka 7 alebo 8 palcov. Ovládacia zóna je mierne natočená na vodiča.
Z hľadiska kultúry cestovania má posádku potešiť lepšie odhlučnenie. Prispieva k nemu hrubšie čelné sklo a viac izolačných materiálov.
Po prvýkrát bude Sportage dostupný aj vo verzii GT Line. V interiéri to prinesie v spodnej časti skosený volant, pedále z hliníkovej zliatiny a nami neobľúbenú lesklú čiernu povrchovú úpravu. Na lesklých čiernych povrchoch sú totiž dobre viditeľné všetky škrabance a odtlačky prstov.
Kia nezabudla na množstvo asistentov, ktoré sa pomaly stávajú súčasťou štandardnej výbavy vozidiel. Piate dvere sa automaticky otvoria po priblížení kľúča k zadnej časti vozidla. Výrobca ďalej sľubuje zvýšenie tuhosti karosérie vďaka využitiu ocele s ultravysokou pevnosťou.
Z hľadiska motorizácie je pre model Sportage novinkou prepĺňaný benzínový motor 1,6 T-GDI s výkonom 130 kW a s maximálnym krútiacim momentom 265 Nm dostupným v rozmedzí 1500 až 4500 otáčok.
Ako jediný sa dodáva so sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Táto pohonná jednotka je dostupná len pre výbavu GT Line. V závislosti od agregátu dáva Kia na výber ešte šesťstupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku. Paletu benzínových pohonných jednotiek dopĺňa motor 1,6 GDI s výkonom 97 kW.
V tejto kategórii však patria medzi obľúbenejšie naftové motorizácie. V nich je vrcholom ponuky modernizovaný agregát 2,0 CRDi vyrábaný v dvoch verziách s výkonom 100 resp. 136 kW.
K dispozícii ostáva aj motor 1,7 CRDi (85 kW) známy z dosluhujúcej generácie modelu Sportage. S predajom novinky sa v Európe začne v prvom štvrťroku 2016.