Značka Mercedes-Benz len nedávno modernizovala svoj špičkový štvorvalcový benzínový motor a navýšila jeho výkon na 375 konských síl. Motor používaný v malých športových modeloch značky je zároveň schopný poskytnúť krútiaci moment 475 Nm.
Ďalšie budúcnosť spomenutého motora je údajne spočítaná, pretože jeho nástupca vznikne na čistom stole a čo je dôležitejšie – pod vedením tímu F1 Mercedes AMG Petronas. Túto informáciu prezradil šéf divízie Mercedes-AMG Tobias Moers.
Moers ďalej poznamenal, že súčasný agregát dosiahol svoje technologické limity a práve preto sa Mercedes rozhodol obrátiť svoj tím F1 – špeciálne na oddelenie Mercedes AMG High Performance Powertrains.
Zatiaľ nie je jednoznačne stanovené, ktoré z technológií prestúpia do produkčného športového motora. Mercedes však určite využije ľahkú konštrukciu, sofistikovaný systém rekuperácie energie a najmä elektrické alebo hybridné turbodúchadlo, ktorého úlohou je poskytnúť dostatočný plniaci tlak pri nízkych otáčkach motora.
Tobias Moers tiež prezradil, že Mercedes-AMG sa nebude venovať naftovým pohonným jednotkám, ani čisto elektrickým riešeniam. Veľký potenciál však Mercedes-AMG vidí v hybridných riešeniach.