Energia, strácaná pri brzdení v konvenčných automobiloch, je zbytočnou stratou, odrážajúcou sa na spotrebe vozidla. Preto časť vodičov brzdí, len keď musí, snaží sa predvídať a jazdiť čo najplynulejšie.
Rozdiel v spotrebe pri jazde štýlom brzda - plyn a plynulou jazdou je značný. Zbytočné strácanie energie pri brzdení sa výrobcovia už dávnejšie rozhodli riešiť rekuperáciou energie.
Vo veľkom sa využíva najmä v prípade hybridných a elektrických vozidiel. Energia, získaná pri brzdení, sa ukladá naspäť do batérií a využije sa pri najbližšej akcelerácii.
Tento princíp využívajú aj monoposty F1, kde ho poznáme pod skratkou KERS. Práve na okruhoch má takýto systém dvojnásobný význam, keďže sa tu strieda jazda na plný plyn s maximálnym brzdením.
Koľko energie dokáže získať späť rekuperáciou pretekárske auto počas jedného ostrého kola na okruhu Le Mans dlhého 13,6 km, sa najnovšie rozhodla demonštrovať vo svojom videu Toyota.
Jej pretekárske vozidlo TS040 Hybrid získa rekuperáciou energiu, ktorá postačí na prípravu 171 šálok kávy, alebo 83 toastov, alebo 57 vajec. Počas troch virtuálnych kôl, tak získala dosť energie na prípravu skromných raňajok pre 171 ľudí. Viac si môžete pozrieť na videu.