SME
reklama

TEST: Mercedes GLE kupé boduje svojím vzhľadom

SUV, s karosériou pripomínajúcou kupé, je zaručeným receptom na úspech. GLE zabodoval svojím vzhľadom. Nás presvedčil komfortným a tichým podvozkom.

Vzhľad bol pre výrobcu v prípade modelu GLE kupé dôležitý. Výduchy na blatníkoch, či koncovky výfuku sú len nefunkčné dizajnové prvky.Vzhľad bol pre výrobcu v prípade modelu GLE kupé dôležitý. Výduchy na blatníkoch, či koncovky výfuku sú len nefunkčné dizajnové prvky. (Zdroj: Gabriel Kuchta)

V dnešnej dobe, zvlášť v prípade luxusne pôsobiacich áut, nestačí, aby bolo auto iba kvalitné po technickej stránke. Pre dobré predajné čísla je minimálne rovnako dôležité to, ako vyzerá. Dizajn vozidla má mnohokrát prednosť pred praktickými riešeniami, či vnútorným priestorom. Netreba sa tomu čudovať, veď vzhľad predáva.

Akonáhle nájde jedna automobilka recept na úspešné auto, ostatní ho radi použijú. Automobilovým priemyslom sa potom šíria módne vlny crossoverov, či vozidiel s množstvom ochranných plastov v spodnej časti karosérie.

Mercedes v prípade modelu GLE rovnako siahol po zaručenom recepte na úspech a pripravil SUV s karosériou, pripomínajúcou kupé. My sme model GLE 350 d 4Matic kupé mali možnosť bližšie spoznať v priebehu jedného týždňa. V jeho príplatkovej výbave nechýbal interiér, aj exteriér AMG Line.

Dizajn dostal prednosť pred funkčnosťou

Už prvé reakcie okolia nám potvrdili, že kupé svojím vzhľadom zaujalo. V tomto ohľade bolo mnohokrát hodnotené lepšie, ako bavorská konkurencia.

Pohľad zvonku len potvrdzuje zameranie výrobcu na vzhľad. Príkladom sú niektoré nefunkčné dizajnové prvky ako falošné koncovky výfuku, či plastom vyplnené “výduchy“ na blatníkoch.

Vo vnútri pôsobí Mercedes hodnotne a aj displej multimediálneho systému sa podarilo dizajnérom dobre zapracovať do interiéru. Časy, keď vyzeral ako dodatočne namontovaný, sú, zdá sa preč.

Priehradka na poháre na stredovom tuneli ponúka možnosť chladenia, alebo naopak udržiavania vyššej teploty nápojov. Tomu sa prispôsobuje aj jej podsvietenie. Po zapnutí jednej z funkcií svieti namodro, prípadne načerveno.

Miesto pre poháre je podsvietené červenou alebo modrou farbou v závislosti od toho, či si nápoje zohrievate, alebo chladíte. Foto: Gabriel Kuchta

Asistenčné systémy nestrpčujú šoférovi život

Vo výbave Mercedesu nesmie chýbať množstvo asistentov. Väčšinu z nich už nájdeme aj medzi dostupnejšími autami. Zásadný rozdiel je však v ich fungovaní v praxi. V nami skúšanom modeli GLE zasiahli, iba keď to bolo naozaj nutné.

Šofér tak nie je obťažovaný neustálym akustickým upozorňovaním asistenčných systémov, či nebodaj ich aktívnym zásahom do riadenia, keď si to situácia na ceste naozaj nevyžaduje.

Príkladom je aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla. V situácii, keď na diaľnici predbiehate kamión a rozdiel vašich rýchlostí je značný, systém vás pri trochu skoršom vyhodení smerovky, oznamujúcej váš návrat do pomalšieho pruhu zbytočne neobťažuje upozornením na vpravo vzadu jazdiaci kamión.

Pri náhlom výjazde na krajnicu udrží model GLE na ceste zásah stabilizačného systému. Pribrzdením dvojice kolies sa auto zrovná a ostane na ceste.

Niekedy sa zdá, že zásah príde skutočne na poslednú chvíľu. Jemné trhnutie vozidla pri zásahu stabilizačného systému zároveň upozorní vodiča dostatočne sa nevenujúceho riadeniu na nebezpečnú situáciu.

Na dozadu sa zvažujúcej streche spravil výrobca čo najväčší výrez pre hlavu. Nám toto riešenie úplne vyhovovalo, ale pre vyššie postavy je to nepostačujúce. Foto: Gabriel Kuchta

Cúvacia kamera je nevyhnutnosťou

Za príplatok 1390 eur je v GLE k dispozícii parkovací balík s 360-stupňovou kamerou. Pri pohľade do vnútorného spätného zrkadla vidíte väčšinou iba vrchnú časť predného okna a strechu auta, stojaceho za vami.

Pri parkovaní a potrebe skutočne tesného nacúvania k prekážke vám tak mnohokrát nestačí iba dobrý odhad rozmerov vášho vozidla, ale potrebujete poznať aj dĺžku kapoty vozidla, stojaceho za vami. Pri danom výhľade z vozidla je cúvacia kamera nutnosťou.

Už známe riešenie s kamerou ukrytou vo výklopnom znaku vozidla považujeme za veľmi praktické riešenie a dobre funguje aj v prípade Mercedesu. Obraz ostane “čistý“ aj za dažďa.

Niektoré automobilky využívajú skrytie kamery pod výčnelok karosérie (zvyčajne vedľa svetla nad EČV). Toto lacnejšie riešenie však nezabráni zmoknutiu kamery po otvorení batožinového priestoru.

Vo vnútornom spätnom zrkadle vidíte len strechu auta, stojaceho za vami. Pri parkovaní sa preto musíte spoľahnúť na cúvaciu kameru. Foto: Gabriel Kuchta

Komfort dostal prednosť pred športovosťou

Podľa očakávaní je auto pri dodržiavaní rýchlosti suverénne. Jeho hranice sa pohybujú v úplne iných sférach. Keď sme ho pritlačili na limit, nespôsobovalo nám radosť zo športovej jazdy.

Rešpekt v nás vzbudzovala najmä hmotnosť, prekračujúca 2,2 tony. V zákrutách ju bolo cítiť, ochota zatočiť do zákruty sa strácala a s autom sme museli trochu bojovať. To však hovoríme o rýchlostiach, ktoré na bežných cestách nevyužívame.

Kto chce od podobného auta športové vlastnosti, pravdepodobne aj tak siahne po verzii AMG. “Obyčajné“ GLE kupé vyniká komfortom. Podvozok si dobre poradí prakticky so všetkými typmi nerovností na ceste. V tichu zvláda prejazd malých záplat asfaltových ciest aj typické rolety pred križovatkami. V tomto ohľade je dobrý aj na pomery Mercedesu.

V noci nás GLE ničím neprekvapilo. Inteligentné LED svetlá svietia excelentne, výborne reagujú na ostatných účastníkov cestnej premávky a ich svetlo má príjemnú bielu farbu.

Auto odomknete cez internet aj na diaľku

V rámci testu sme vyskúšali aj fungovanie funkcie Mercedes me. Rýchla registrácia na internete a pridelenie testovaného auta do nášho vozového parku nám umožnilo pomocou mobilného telefónu alebo počítača kontrolovať niektoré parametre na diaľku.

Mercedes me zatiaľ funguje iba prostredníctvom webového rozhrania, je však pravdepodobné, že sa dočkáme aj fungujúcej aplikácie.

Systém umožňuje majiteľovi na diaľku zistiť množstvo paliva v nádrži, stav oleja, termín plánovanej prehliadky vozidla, spotrebu či aktuálnu polohu vozidla. To posledné môže pomôcť napríklad na veľkých parkoviskách a hľadaní auta pri letisku po návrate z dovolenky.

Po prihlásení sa na svoje konto možno na diaľku odomknúť, či zamknúť auto. Nám sa pri fotení podarilo takto zamknúť vozidlo s kľúčmi vo vnútri. Pri následnom pokuse o odomknutie nám systém zaslal chybovú správu. Po chvíli trápenia sa nám našťastie auto podarilo odomknúť.

Pozitívom je možnosť sledovať vozidlo na diaľku, pomôže to pri kontrole služobných áut a istý prínos to má aj v oblasti bezpečnosti v prípade odcudzenia vozidla.

Funkcia Mercedes me umožňuje cez internet odomknúť auto, či zistiť jeho aktuálnu polohu. Foto: Gabriel Kuchta

Skúsenosť nám ukázala, že Mercedes GLE kupé zaujme svojím vzhľadom. V drvivej väčšine prípadov bol práve dizajn prijímaný veľmi pozitívne.

Na aute tejto veľkosti a hmotnosti sme si síce neužili športovú jazdu, presvedčil nás však tichosťou podvozka, komfortom a tiež výbornou deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Oproti konkurencii má výhodu v tom, že ešte nie je “okukaný“ a stále tak vzbudzuje istý pocit jedinečnosti. Kupé nás potešilo najmä na dlhých trasách. Jeho asistenčné systémy navyše nestrpčujú vodičovi život.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Mercedes GLE

Verzia

Coupe 350 d 4Motion

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

68 340/68 340/99 114

Motor

naftový šesťvalec s objemom 2987 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

190(258)/3400

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

620/1600

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/9

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

7,0

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1200

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1700

Stav tachometra (km)

7000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,9-7,2/10,7; najlepšia spotreba pri plynulej, ale nie pomalej jazde sa pohybovala okolo 8,8 l; v zápchach v meste stúpla na 14 až 15,5 l

Objem palivovej nádrže/z toho rezerva (l)

93/14

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

2260/640

Objem batožinového priestoru (l)

650/1720

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2915; 4900; 2129; 1700

Motor

šesťvalec je dobre odhlučnený, pokiaľ ho nezdržala nutnosť podradiť, tak predviedol dobrú reakciu na stlačenie plynu

Prevodovka

deväťstupňová prevodovka radí intuitívne, veľmi rýchlo sme si na ňu zvykli a požadovanú reakciu sme dokázali vyprovokovať správnym stlačením plynu

Podvozok

nastaviteľná výška podvozku s rôznymi režimami jazdy; riadenie sa nám najviac páčilo v režime sport, keď mierne stuhlo; v režime komfort je podvozok tichý aj na pomery Mercedesu

Interiér

príjemný interiér s kvalitnými materiálmi

Posed vodiča a výhľad

výhľad šikmo dopredu mierne obmedzovali predné hrubšie stĺpiky; vnútorné spätné zrkadlo neposkytuje dostatočný výhľad, cúvaciu kameru preto považujeme za nutnosť

Ovládanie palubného systému/navigácie

sú systémy, ktoré nám vyhovujú viac ako Comand online; páči sa nám, že niektoré funkcie majú skratky formou gombíkov

Jazyk auta/navigácie

svk

Grafika displejov a zobrazovanie

výborná a výborne zobrazuje aj okolie vozidla vďaka štyrom kamerám – dobré rozlíšenie

Predné svetlá technika a účinok

adaptívne LED svetlá, vynikajúco zatmavia svoje časti tak, aby neosvetlili ostatných členov premávky; excelentný účinok a príjemná farba svetla; osvetľujú široké okolie cesty

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické vrátane bedrovej opierky

Rezervné koleso - prístup

dojazdová rezerva v kufri

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  2. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  3. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  4. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  5. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  6. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  7. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  8. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 342
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 776
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 296
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 130
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 878
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 365
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 031
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  2. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  3. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  4. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  5. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  6. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  7. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  8. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 996
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 72 348
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 244
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 684
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 442
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 560
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 705
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 12 260
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu