SME
reklama

V Nissane hľadali spôsob, ako modelu Navara pomôcť v teréne i na ceste

Nový pick-up by mal ponúknuť viac miesta pre posádku a vyšší komfort. V teréne mu pomôže viac elektronických asistentov.

(Zdroj: Nissan)

Japonská automobilka Nissan pripravuje terénne vozidlá a pick-up už viac ako 50 rokov. V tomto období spoločnosť predstavila novú generáciu modelu Navara. Cieľom automobilky pri jeho vývoji bolo zvýšenie komfortu, ďalšie zlepšovanie jazdných vlastností v teréne, odolnosti a nosnosti.

Spoločne s novým modelom NP300 Navara prichádza na trh aj záruka výrobcu na obdobie piatich rokov alebo najazdenie 160 000 km.

Odolnejší v teréne, pohodlnejší na ceste

Aby spoločnosť Nissan dosiahla vyššiu mieru pohodlia na bežnej ceste bez zhoršenia terénnych parametrov, navrhla pre verziu Double Cab nový päťprvkový systém zavesenia zadnej nápravy odpruženej pomocou vinutých pružín. Má poskytnúť výrazne lepší jazdný komfort a lepšiu ovládateľnosť. Ďalšou výhodou je o 20 kg nižšia váha v porovnaní s predchádzajúcou koncepciou s listovými pružinami.

Model King Cab je vybavený prepracovanou verziou systému listových pružín montovaných do modelu predchádzajúcej generácie. Nové listové pružiny uchytené popod nápravu vážia o 7 kg menej ako v predchádzajúcom modeli a poskytujú verzii King Cab aj o 3,1 % vyšší nájazdový uhol zadných kolies a znižujú hluk od vozovky.

Pick-Up získal viac elektronických asistentov

Nissan nechce zaostávať v ponuke elektronických asistentov ani v prípade modelového radu Navara. Novinkou je panoramatický kamerový parkovací systém a núdzové brzdenie pri pohybe dopredu.

K novým funkciám značka radí aj elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou ovládaný stabilizačným systémom.

K ďalším prvkom zaisťujúcim bezpečnosť a pohodlie patria tempomat, asistent zjazdu z kopca a asistent rozjazdu do kopca.

Výskumom v oblasti dizajnu Nissan dosiahol tvar karosérie, ktorý vykazuje o 3,6 percenta nižší odpor vzduchu. Medzi vylepšenia patrí flexibilné utesnenie oblasti medzi kabínou a nákladovým priestorom, ktoré zabezpečuje lepšie obtekanie vzduchu. Vpredu je vozidlo vybavené tesnením na kapote a čelným spojlerom. Vzadu tok vzduchu okolo vozidla usmerňuje nový spojler inštalovaný na zadných dverách.

Všetky prvky v kabíne sú údajne prepracované tak, aby poskytovali zvýšený pocit kvality a komfortu a priniesli viac priestoru a praktických prvkov pre vodiča i cestujúcich. Nissan pripravil nové sedadlá so zlepšenou podporou chrbtice.

Nechýba dvojzónová digitálna klimatizácia pre verzie King Cab i Double Cab, takisto ako nové zadné vetranie kabíny.

Stále je to vhodný pracovný nástroj

Model Navara NP300 bude k dispozícií s prepínateľným pohonom oboch náprav a možnosť výberu medzi štandardnou šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Mód systému 4x4 volí vodič otočným ovládačom. Pre najlepšiu hospodárnosť na ceste môže vodič zvoliť mód 2WD. Pre off-road podmienky môže vodič zvoliť mód 4HI a to až do rýchlosti do 100 km/h. Výkon vozidla NP300 pri jazde v teréne je možné zvýšiť zapnutím terénnej redukcie. Nastavenie 4LO pomáha pri jazde do šmykľavých svahov a ponúka viac krútiaceho momentu na všetky kolesá. Do tých najnáročnejších podmienok je k dispozícií mechanická uzávierka diferenciálu.

Nový 2,3-litrový motor dCi vozidla NP300 Navara by mal byť o 24 percent účinnejší ako predchádzajúca pohonná jednotka. K dispozícii je v dvoch výkonových variantoch – 120 kW a 140 kW. Silnejšia verzia disponuje technológiou s dvoma turbodúchadlami.

Užitočné zaťaženie vozidla v rámci celého modelového radu presahuje jednu tonu. Navara NP300 môže ťahať až 3,5 tony.

Nákladný priestor novej verzie Double Cab je o 67 mm dlhší ako v predchádzajúcom modeli. Nákladový priestor verzie King Cab má dĺžku 1 788 mm.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 818
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 254
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 077
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 834
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 780
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 078
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 881
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 450
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu