Japonská automobilka Nissan pripravuje terénne vozidlá a pick-up už viac ako 50 rokov. V tomto období spoločnosť predstavila novú generáciu modelu Navara. Cieľom automobilky pri jeho vývoji bolo zvýšenie komfortu, ďalšie zlepšovanie jazdných vlastností v teréne, odolnosti a nosnosti.
Spoločne s novým modelom NP300 Navara prichádza na trh aj záruka výrobcu na obdobie piatich rokov alebo najazdenie 160 000 km.
Odolnejší v teréne, pohodlnejší na ceste
Aby spoločnosť Nissan dosiahla vyššiu mieru pohodlia na bežnej ceste bez zhoršenia terénnych parametrov, navrhla pre verziu Double Cab nový päťprvkový systém zavesenia zadnej nápravy odpruženej pomocou vinutých pružín. Má poskytnúť výrazne lepší jazdný komfort a lepšiu ovládateľnosť. Ďalšou výhodou je o 20 kg nižšia váha v porovnaní s predchádzajúcou koncepciou s listovými pružinami.
Model King Cab je vybavený prepracovanou verziou systému listových pružín montovaných do modelu predchádzajúcej generácie. Nové listové pružiny uchytené popod nápravu vážia o 7 kg menej ako v predchádzajúcom modeli a poskytujú verzii King Cab aj o 3,1 % vyšší nájazdový uhol zadných kolies a znižujú hluk od vozovky.
Pick-Up získal viac elektronických asistentov
Nissan nechce zaostávať v ponuke elektronických asistentov ani v prípade modelového radu Navara. Novinkou je panoramatický kamerový parkovací systém a núdzové brzdenie pri pohybe dopredu.
K novým funkciám značka radí aj elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou ovládaný stabilizačným systémom.
K ďalším prvkom zaisťujúcim bezpečnosť a pohodlie patria tempomat, asistent zjazdu z kopca a asistent rozjazdu do kopca.
Výskumom v oblasti dizajnu Nissan dosiahol tvar karosérie, ktorý vykazuje o 3,6 percenta nižší odpor vzduchu. Medzi vylepšenia patrí flexibilné utesnenie oblasti medzi kabínou a nákladovým priestorom, ktoré zabezpečuje lepšie obtekanie vzduchu. Vpredu je vozidlo vybavené tesnením na kapote a čelným spojlerom. Vzadu tok vzduchu okolo vozidla usmerňuje nový spojler inštalovaný na zadných dverách.
Všetky prvky v kabíne sú údajne prepracované tak, aby poskytovali zvýšený pocit kvality a komfortu a priniesli viac priestoru a praktických prvkov pre vodiča i cestujúcich. Nissan pripravil nové sedadlá so zlepšenou podporou chrbtice.
Nechýba dvojzónová digitálna klimatizácia pre verzie King Cab i Double Cab, takisto ako nové zadné vetranie kabíny.
Stále je to vhodný pracovný nástroj
Model Navara NP300 bude k dispozícií s prepínateľným pohonom oboch náprav a možnosť výberu medzi štandardnou šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou.
Mód systému 4x4 volí vodič otočným ovládačom. Pre najlepšiu hospodárnosť na ceste môže vodič zvoliť mód 2WD. Pre off-road podmienky môže vodič zvoliť mód 4HI a to až do rýchlosti do 100 km/h. Výkon vozidla NP300 pri jazde v teréne je možné zvýšiť zapnutím terénnej redukcie. Nastavenie 4LO pomáha pri jazde do šmykľavých svahov a ponúka viac krútiaceho momentu na všetky kolesá. Do tých najnáročnejších podmienok je k dispozícií mechanická uzávierka diferenciálu.
Nový 2,3-litrový motor dCi vozidla NP300 Navara by mal byť o 24 percent účinnejší ako predchádzajúca pohonná jednotka. K dispozícii je v dvoch výkonových variantoch – 120 kW a 140 kW. Silnejšia verzia disponuje technológiou s dvoma turbodúchadlami.
Užitočné zaťaženie vozidla v rámci celého modelového radu presahuje jednu tonu. Navara NP300 môže ťahať až 3,5 tony.
Nákladný priestor novej verzie Double Cab je o 67 mm dlhší ako v predchádzajúcom modeli. Nákladový priestor verzie King Cab má dĺžku 1 788 mm.