Po informáciách spred niekoľkých mesiacov, rumunská automobilka Dacia oficiálne predstavuje svoju novú robotizovanú prevodovku nazvanú Easy-R.
Základom prevodovky sa stalo manuálne prevodové ústrojenstvo s piatimi stupňami, ktoré Dacia doplnila o robotické časti, nahrádzajúce manuálne radenie. Popri klasických automatických prevodovkách s hydrodynamickým meničom, disponuje päťstupňová robotická prevodovka o 25 % menším počtom dielov, čo by malo zabezpečiť menšie nároky na servis.
Technici značky Dacia podrobili novú prevodovku testovaniu v dĺžke 130-tisíc hodín a až následne bola zabudovaná do testovacích vozidiel, ktoré spolu najazdili 120-tisíc kilometrov po cestách.
Jazda s robotizovanou prevodovkou sa nelíši od jazdy s automatickou skriňou. Tiež disponuje režimami D - Drive, R - spiatočka, N - neutrál a M - manuálne radenie prevodových stupňov. Klasickú spojku nevytláča vodič ale je ovládaná elektronicky. Automobil sa po uvoľnení brzdy pohne vpred rovnako ako v prípade automatickej prevodovky.
Dacia si za novú prevodovku vypýta približne 600 eur. Nová technika môže byť súčasťou modelov Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV - kombi. Oficiálne informácie nehovoria o klasickom Logane, no technická prekážka zrejme neexistuje.