Volkswagen len pred pár týždňami predstavil na výstave CES (Consumer Electronics Show) koncept elektrického vanu s názvom BUDD-e. Už pri predstavení bolo prakticky jasné, že nemecký výrobca počíta so sériovou výrobou vanu na elektrický pohon.
Najnovšie tieto informácie potvrdil pre portál carmagazine.co.uk Volkmar Tanneberger, ktorý šéfoval vývoju elektrického pohonu pre koncept BUDD-e. Cieľom je vyvinúť novú modulárnu platformu pre sériovú výrobu.
Koncepcia počíta s plochou batériou, jedným motorom vpredu a jedným vzadu. Modely California a Transporter budú kráčať do budúcnosti oddelene od týchto plánov a využijú spaľovacie motory.
Na cestách sa však nástupca konceptu BUDD-e objaví nielen s technikou, vychádzajúcou z tejto štúdie, ale aj s rovnakým dizajnovým štýlom. “Uvidíte sériovo vyrábané auto, ktoré sa veľmi podobá tomuto (konceptu BUDD-e), postavené na platforme MEB. Neviem povedať presne kedy, ale dočkáme sa ho niekedy okolo roku 2020,“ nechal sa pre Carmagazine počuť Tanneberger.
Príchod konceptu BUDD-e znamenal pre Volkswagen veľa, práve z dôvodu využitia novej platformy MEB, určenej výhradne pre elektrické vozidlá. Doteraz automobilka pri vývoji elektrických vozidiel len prestavala existujúce modely s konvenčným spaľovaním na elektromobil. Platforma MEB je však od počiatku navrhnutá výlučne pre elektrický pohon.
Koncept BUDD-e využíva na svoj pohon dva elektromotory. Predný s výkonom 100 kW a zadný s výkonom 125 kW. Batéria s kapacitou 92,4 kWh mu umožní teoretický dojazd 533 km. Podľa meraní spotreby, podľa amerických noriem činí dojazd reálnejších 375 km.