Ak boli doteraz akékoľvek pochybnosti o tom, či Ferrari v blízkej budúcnosti predstaví model SUV, dnes je všetko nad slnko jasnejšie.
“Najskôr ma musíte zastreliť“, bola odpoveď šéfa koncernu FCA a výrobcu z Maranella, Sergio Marchionneho na otázku o prípadnej výrobe SUV s logom Ferrari. Informáciu priniesol portál Bloomberg.com.
Aj keď sa SUV do portfólia značky vzhľadom na jeho históriu úzko spätú s výrobou športových áut nehodí, automobilke by takýto model pomohol na ceste k splneniu predajných objemov.
Zatiaľ, čo minulý rok vzrástol predaj vozidiel Ferrari o šesť percent, tento rok sa očakáva rast iba na úrovni troch percent s celkovým predajom 7900 vozidiel.
Podľa skorších Marchionneho vyjadrení je cieľom Ferrari zvýšiť predaje do roku 2019 na úroveň 9000 kusov ročne. Výrobca má však stále na zreteli pravidlo, podľa ktorého musí dopyt prevažovať nad ponukou. Ferrari malo ešte donedávna stanovenú hranicu výroby na 7000 vozidiel ročne, pre zachovanie exkluzivity áut Ferrari.
Akcie Ferrari prakticky neustále strácajú na svojej hodnoty po odčlenení značky od koncernu FCA. Problémy spôsobil okrem iného aj 22 % pokles objednávok z Číny. Aj napriek tomu ostáva značka naďalej verná dvojdverovým športovým autám.