Segment vanov sa v Európe už čoskoro rozrastie o nové vozidlo z dielne Citroënu. Francúzska automobilka totiž už začiatkom marca na autosalóne v Ženeve predstaví svetu model SpaceTourer, s ktorým chce podľa vlastných tvrdení osloviť tak rodiny, ako aj podnikateľov.
Aj preto sa novinka, ktorá by mala konkurovať napríklad Volkswagenu Multivan, dostane na trh v troch rôznych dĺžkach a s variabilným usporiadaním interiéru.Ťaží pritom z novej verzie modulárnej platformy EMP2, známej z modelov C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Pochádza z nej celá predná časť vanu.
Zvyšok podvozkovej platformy vznikol špeciálne pre SpaceTourer. Variabilita umožňuje dve dĺžky rázvoru (2,92 m a 3,27 m) aj zadných previsov (0,80 m a 1,15 m).
Nástupca modelu Jumpy tak bude k dispozícii s troma rôznymi karosériami: variant XS je dlhý 4,60 ma má kratší rázvor, verzie M (4,95 m) a XL (5,30 m) využívajú dlhší rázvor. Model je pritom široký 1,92 m, vysoký 1,9 m a zvládne náklad ťažký 1 400 kg.
Rôzna dĺžka sa samozrejme premietne aj do maximálneho objemu batožinového priestoru pri 5-miestnom usporiadaní interiéru. V prípade najmenšej verzie to je 1 978 l, karosérie M a XL ponúknu 2 381 l, resp. 2 932 l.
Jednoduchší prístup do interiéru, najmä do tretieho radu, majú zabezpečiť bočné posuvné dvere, ktoré v závislosti od typu karosérie môžu byť dlhé až 93 cm. Otvárateľné sú aj bezdotykovo, pohybom nohou pod zadným nárazníkom.
Karoséria vo vyhotovení XL ponúkne až 2 932 l batožinového priestoru pri 5-miestnom usporiadaní interiéru
Novinka sa má dodávať s piatimi prepĺňanými dieslovými motormi BlueHDi, ktoré automobilka využíva od roku 2013. Základom je BlueHDi 95 s manuálnou prevodovkou a BlueHDi 95 S&S s robotizovanou 6-stupňovou prevodovkou. Motory BlueHDi 115 S&S a BlueHDi 150 S&S spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Na vrchole stojí BlueHDi 180 S&S s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Najlepšie parametre z hľadiska spotreby (5,1 l/100 km) a emisií (133 g/km) dosahuje agregát BlueHDi 115 S&S. Priemerná spotreba by ani pri jednom agregáte nemala podľa Citroënu prekročiť 5,8 l/100 km. Dynamické jazdné výkony zatiaľ výrobca nezverejnil, potvrdil len, že motory majú interval údržby 40-tisíc km alebo dva roky.
SpaceTourer bude dostupný v štyroch vyhotoveniach. Najmä pre rodiny sú určené verzie Feel a Shine s troma dĺžkami a s 5, 7 alebo 8-miestnym interiérom. Aj SpaceTourer Business ponúkne tri dĺžky, ale odvezie piatich až deviatich ľudí. Zameriava sa pritom predovšetkým na podnikateľov v doprave osôb.
Pohodlie v interiéri má zabezpečiť zvýšená pozícia sedenia a množstvo odkladacích priestorov
Variant Business Lounge s dĺžkami M a XL a šiestimi alebo siedmimi miestami sa v závislosti od využitia môže premeniť na pojazdnú kanceláriu so štyrmi samostatnými sedadlami otočenými proti sebe a posuvným sklopným stolíkom.
Okrem posuvných a otočných sedadiel má potom pohodlie a komfort v interiéri vo všetkých verziách zabezpečiť zvýšená pozícia sedenia, presklená strecha či množstvo otvorených a uzavretých odkladacích priestorov rozmiestnených po celom vozidle (dovedna až 74 litrov).
Z hľadiska technológií poteší nová 7-palcová dotyková obrazovka, head-up displej a online navigácia 3D Citroën Connect Nav. Bezpečnosť pasažierov má zvýšiť Coffee Break Alert, ktorý vyzýva na prestávku po dvoch hodinách nepretržitej jazdy, ale aj predkolízny systém a asistent monitorujúci úroveň pozornosti vodiča.
Vo výbave však nemusí chýbať ani automatické prepínanie diaľkových svetiel (aktívne pri rýchlosti nad 25 km/h), sledovanie mŕtveho uhla či adaptívny tempomat. Mimochodom, SpaceTourer už má za sebou nárazové testy EuroNCAP a obstál v nich na výbornú, keď získal päť hviezdičiek.
Exteriér charakterizujú plynulé línie bez agresívnych prvkov. Prednej časti dominuje krátka kapota podporená horizontálnou líniou širokých vysoko umiestnených svetlometov. Vertikálne denné LED svetlá opticky predlžujú blatníky a dopĺňajú hmlové svetlomety. Pri kúpe si bude možné vybrať z deviatich farebných odtieňov a na vylepšenie vzhľadu môžu poslúžiť aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin.