SME
reklama

Citroën zverejnil detaily modelu SpaceTourer, Volkswagen Multivan dostane konkurenta

Nástupca vanu Jumpy pôjde do predaja v štyroch verziách, pričom záujemcovia si budú môcť vybrať z ponuky piatich dieslových motorov.

(Zdroj: Citroën)

Segment vanov sa v Európe už čoskoro rozrastie o nové vozidlo z dielne Citroënu. Francúzska automobilka totiž už začiatkom marca na autosalóne v Ženeve predstaví svetu model SpaceTourer, s ktorým chce podľa vlastných tvrdení osloviť tak rodiny, ako aj podnikateľov.

Aj preto sa novinka, ktorá by mala konkurovať napríklad Volkswagenu Multivan, dostane na trh v troch rôznych dĺžkach a s variabilným usporiadaním interiéru.Ťaží pritom z novej verzie modulárnej platformy EMP2, známej z modelov C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Pochádza z nej celá predná časť vanu.

Zvyšok podvozkovej platformy vznikol špeciálne pre SpaceTourer. Variabilita umožňuje dve dĺžky rázvoru (2,92 m a 3,27 m) aj zadných previsov (0,80 m a 1,15 m).

Nástupca modelu Jumpy tak bude k dispozícii s troma rôznymi karosériami: variant XS je dlhý 4,60 ma má kratší rázvor, verzie M (4,95 m) a XL (5,30 m) využívajú dlhší rázvor. Model je pritom široký 1,92 m, vysoký 1,9 m a zvládne náklad ťažký 1 400 kg.

Rôzna dĺžka sa samozrejme premietne aj do maximálneho objemu batožinového priestoru pri 5-miestnom usporiadaní interiéru. V prípade najmenšej verzie to je 1 978 l, karosérie M a XL ponúknu 2 381 l, resp. 2 932 l.

Jednoduchší prístup do interiéru, najmä do tretieho radu, majú zabezpečiť bočné posuvné dvere, ktoré v závislosti od typu karosérie môžu byť dlhé až 93 cm. Otvárateľné sú aj bezdotykovo, pohybom nohou pod zadným nárazníkom.

Karoséria vo vyhotovení XL ponúkne až 2 932 l batožinového priestoru pri 5-miestnom usporiadaní interiéru

Novinka sa má dodávať s piatimi prepĺňanými dieslovými motormi BlueHDi, ktoré automobilka využíva od roku 2013. Základom je BlueHDi 95 s manuálnou prevodovkou a BlueHDi 95 S&S s robotizovanou 6-stupňovou prevodovkou. Motory BlueHDi 115 S&S a BlueHDi 150 S&S spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Na vrchole stojí BlueHDi 180 S&S s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Najlepšie parametre z hľadiska spotreby (5,1 l/100 km) a emisií (133 g/km) dosahuje agregát BlueHDi 115 S&S. Priemerná spotreba by ani pri jednom agregáte nemala podľa Citroënu prekročiť 5,8 l/100 km. Dynamické jazdné výkony zatiaľ výrobca nezverejnil, potvrdil len, že motory majú interval údržby 40-tisíc km alebo dva roky.

SpaceTourer bude dostupný v štyroch vyhotoveniach. Najmä pre rodiny sú určené verzie Feel a Shine s troma dĺžkami a s 5, 7 alebo 8-miestnym interiérom. Aj SpaceTourer Business ponúkne tri dĺžky, ale odvezie piatich až deviatich ľudí. Zameriava sa pritom predovšetkým na podnikateľov v doprave osôb.

Pohodlie v interiéri má zabezpečiť zvýšená pozícia sedenia a množstvo odkladacích priestorov

Variant Business Lounge s dĺžkami M a XL a šiestimi alebo siedmimi miestami sa v závislosti od využitia môže premeniť na pojazdnú kanceláriu so štyrmi samostatnými sedadlami otočenými proti sebe a posuvným sklopným stolíkom.

Okrem posuvných a otočných sedadiel má potom pohodlie a komfort v interiéri vo všetkých verziách zabezpečiť zvýšená pozícia sedenia, presklená strecha či množstvo otvorených a uzavretých odkladacích priestorov rozmiestnených po celom vozidle (dovedna až 74 litrov).

Z hľadiska technológií poteší nová 7-palcová dotyková obrazovka, head-up displej a online navigácia 3D Citroën Connect Nav. Bezpečnosť pasažierov má zvýšiť Coffee Break Alert, ktorý vyzýva na prestávku po dvoch hodinách nepretržitej jazdy, ale aj predkolízny systém a asistent monitorujúci úroveň pozornosti vodiča.

Vo výbave však nemusí chýbať ani automatické prepínanie diaľkových svetiel (aktívne pri rýchlosti nad 25 km/h), sledovanie mŕtveho uhla či adaptívny tempomat. Mimochodom, SpaceTourer už má za sebou nárazové testy EuroNCAP a obstál v nich na výbornú, keď získal päť hviezdičiek.

Exteriér charakterizujú plynulé línie bez agresívnych prvkov. Prednej časti dominuje krátka kapota podporená horizontálnou líniou širokých vysoko umiestnených svetlometov. Vertikálne denné LED svetlá opticky predlžujú blatníky a dopĺňajú hmlové svetlomety. Pri kúpe si bude možné vybrať z deviatich farebných odtieňov a na vylepšenie vzhľadu môžu poslúžiť aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 709
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 079
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 854
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 130
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 022
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 744
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 991
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  2. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  3. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  4. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  5. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  6. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  7. Juraj Kumičák: Kolaborant
  8. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 869
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 581
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 402
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 465
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 409
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 356
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 184
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu