SME
reklama

Ferrari FF po modernizácii je výkonnejšie, krajšie a volá sa GTC4Lusso

Z atmosférického 12-valca s objemom 6,3 l dostanete o 22 kW vyšší výkon. Počítať môžete už aj s natáčaním zadných kolies.

(Zdroj: Ferrari)

Najnovšie správy z Maranella hovoria, že Ferrari FF konečne podstúpilo facelift, ale nezostalo len pritom! Mení sa aj jeho meno. Zoznámte sa s GTC4Lusso, jednou z najočakávanejších noviniek, ktoré sa predstavia na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Nové pomenovanie odkazuje na slávnych predchodcov, talianska automobilka v tomto prípade spomína najmä modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso. Štvorka v názve ako inak pripomína, že v kabíne automobilu nájdeme štyri miesta na sedenie.

Vizuálne zmeny nie sú dramatické, ale myslíme si, že o to viac modelu pristanú. Úpravy sa napríklad dotkli predných a zadných svetiel a o niečo širšia je aj predná maska s integrovanými nasávaním vzduchu. Zlepšiť aerodynamiku má tiež strešný spojler a nový difúzer. Výrobca tvrdí, že súčiniteľ odporu vzduchu je v dôsledku úprav podstatne nižší ako u predchodcu.

O pohon GTC4Lusso sa postará atmosférický 12-valec s objemom 6,3 l, ktorý produkuje výkon 507 kW pri 8 000 ot./min. Ten istý agregát v modeli FF ponúka "len" 485 kW. Maximálny krútiaci moment narástol o 14 Nm na 697 Nm pri 5 750 ot./min. Až 80 percent z neho pritom dostaneme už pri 1 750 otáčkach.

Z nuly na stovku sa rozbehne sa 3,4 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 335 km/h. Pohon je na všetky kolesá prenášaný cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku tak, ako tomu bolo doteraz. Novinkou je však natáčanie zadných kolies.

Vylepšený systém pohonu všetkých kolies 4RM-S má spolu s elektronicky riadeným diferenciálom a adaptívnymi tlmičmi zabezpečiť optimálnu trakciu aj na zasnežených alebo mokrých vozovkách.

Pokiaľ ide o rozmery, vozidlo je dlhé 4 922 mm, široké 1 980 mm a vysoké 1 383 mm. Hmotnosťou 1 790 kg sa môže pochváliť verzia s voliteľnými odľahčenými komponentmi. Rozložená je v pomere 47:53 v prospech zadnej nápravy.

V interiéri objavíme nový multimediálny systém od spoločnosti Delphi, stále však kompatibilný s Apple CarPlay. Väčší je 10,25-palcový displej a kvôli menšiemu airbagu úpravami prešiel aj volant. Medzi sedadlami pribudol výklenok slúžiaci primárne pre odloženie kľúča.

Spolujazdec sa môže tešiť, že príplatkový Dual Cockpit mu prostredníctvom obrazovky pred ním ponúkne základné jazdné údaje. Osobne by sme však radšej sedeli na mieste vodiča.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 845
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 662
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 192
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 063
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 141
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 384
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 212
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  2. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  3. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  4. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  5. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  6. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  7. Marek Strapko: Ja mám základné vzdelanie!!!
  8. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 1.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 102 322
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 405
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 321
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 174
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 879
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 639
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 817
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 736
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu