Automobilka Volvo oznámila, že nové kombi V90 predstaví už 18. februára v Štokholme. Novinka má využívať platformu SPA, ktorú poznáme aj zo sedanu S90 odhalenom na januárovom autosalóne v Detroite.
Z hľadiska techniky sa teda žiadne veľké prekvapenia nepredpokladajú. Počkajme však do oficiálnej premiéry, resp. na autosalón v Ženeve, kam má nástupca V70 tiež namierené.
Kým sa tak stane, pripomeňme si, že švédska automobilka má bohaté skúsenosti s vozidlami tohto typu karosérie. Veď Volvo Duett, ako vôbec jej prvé kombi, bolo uvedené na trh ešte v roku 1953. Odvtedy Volvo predalo celosvetovo viac ako šesť miliónov vozidiel s karosériou kombi.
Po modeli Duett, ktorý bol mimochodom v roku 1997 zvečnený aj na švédskej poštovej známke, nasledoval Amazon. Písal sa rok 1962 a na tú dobu išlo v podstate o športový automobil, ktorý vo verzii S poskytol výkon až 85 kW.
V roku 1971 bol predstavený model 1800 ES, ktorého sa vyrobilo len niečo vyše 8-tisíc kusov. Stal sa hlavnou inšpiráciou konceptu Volvo Concept Estate, ktorý sa v Ženeve ukázal pred dvoma rokmi.
Tri roky po 1800 ES sa do produkcie dostala obľúbená "245-ka". Vyrábala sa 19 rokov a v exkluzívnej verzii 265 sa mohla pochváliť šesťvalcom pod kapotou. Variant 245 Turbo sa v 80-tych rokoch stal vôbec prvým kombi s turbomotorom.
Novým šesťvalcovým motorom (s výkonom 150 kW) sa v roku 1990 pýšilo aj Volvo 960. Je to posledné kombi automobilky so zadným pohonom. V roku 1996 sa zmenil jeho názov na V90. A práve toto označenie sa po dvadsiatich rokoch od prvého uvedenia vracia do portfólia značky.
Na záver spomeňme ešte 850 TS-R, kombi, ktoré vznikalo v spolupráci s automobilkou Porsche. Dosahovalo výkon 181 kW a na stovku zrýchlilo za 6,9 s. Na trhu sa objavilo v roku 1995 a nestratilo sa dokonca ani na pretekárskych okruhoch prestížnej série British Touring Car Championship (BTCC).