SME
reklama

Nový Renault Mégane je v predaji, zanechal dobrý prvý dojem

Mégane vyzerá atraktívne a má dobrú ponuku asistenčných systémov. Odradiť môže naladenie podvozka a vyššia cena.

(Zdroj: Janka Frolová)

Pri príležitosti spustenia jeho predaja sme absolvovali krátke stretnutie s novým Renaultom Mégane. Je postavený na platforme CMF, ktorú zdieľa s viacerými modelmi Renaultu (Espace, Kadjar, Talisman) aj Nissanu.

V základných parametroch tak nový Mégane neprekvapí. Pod kapotou sa nachádzajú benzínové a naftové motory s objemom 1,2 až 1,6 litra, manuálna alebo dvojspojková prevodovka. Vzadu nájdeme zavesenie s torznou tyčou, vo verzii GT natáčanie zadných kolies 4Control.

So svetlami ako z iného auta

Dôležité je, že Renault zabalil známu technológiu do veľmi atraktívneho obalu. Aj základný model má vpredu denné LED svietenie v tavre C, ktoré autu dáva charakteristický vzhľad. Obrovské zadné svetlá síce pôsobia ako z iného - výrazne väčšieho - auta, no celok vyzerá veľmi dobre.

Z výbavy spomenieme najmä širokú paletu asistenčných systémov. V ponuke je adaptívny tempomat, čítanie dopravných značiek a systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu mimoriadne nepríjemným zvukovým signálom.

img_4652_r1104-r572-st.ir3-_t600.jpg

S každou ďalšou generáciou Renaultu Mégane sa kosoštvorec na prednej maske zväčšuje. Foto: Janka Frolová

Prvé kilometre sme absolvovali s preplňovaným 1,2-litrovým motorom vo verzii so 130 koňmi a šesťstupňovým manuálom. Prevodovka je na pomery Renaultu veľmi presná, zaujalo nás však mykanie radiacej páky pri stlačení aj pustení plynového pedálu.

S prevodovkou budete počas jazdy pracovať často. Ako je pre malé preplňované motory typické, aj 1,2 TCe sa zobúdza až pri vyšších otáčkach (okolo 3000 ot./min.) a tak sa nemôžete spoľahnúť na silu v celom spektre otáčok. Vo vyšších otáčkach však motor príjemne ťahá a auto sa pohybuje celkom svižne. Motor je tiež veľmi tichý.

Náprava s torznou tyčou by mala šetriť priestor

Najväčším sklamaním z prvých kilometrov bol podvozok. Kus, na ktorom sme jazdili, mal relatívne malé šestnásťpalcové kolesá, no napriek tomu sa nedokázal s rozbitými slovenskými cestami kultivovane vysporiadať. Pritom nešlo o vibrácie, ako skôr hlučné dunenie a búchanie.

Vinu čiastočne pripisujeme jednoduchej konštrukcii zadnej nápravy, skôr však je problém v jej naladení výrobcom a šetrení na tlmiacich materiáloch. Zavesenie s torznou tyčou je oproti viacprvkovému priestorovo úspornejšie - no v interiéri to necítiť. Kufor má len priemerný objem a na zadných sedadlách je miesta poskromne.

Vyhotovenie kabíny nás jednoznačne oslovilo. V testovanom aute bol interiér celý čierno-čierny, no má príjemne jednoduché tvary a dobré rozmiestnenie ovládacích prvkov. Infotainmentový systém R-Link považujeme za jeden z tých použiteľnejších na trhu.

Polokožené čalúnenie výbavy Intens je vyslovene nádherné, vzorovaná látka pripomínajúca zamat vyzerá ako z francúzskeho módneho domu.

Rozhodne nakoniec cena

Cena Renaultu Mégane začína pri 12 990 eur s atmosférickým benzínovým motorom s objemom 1,6 litra v základnej výbave Life. Verzia GT s 205-koňovým motorom a dvojspojkovou prevodovkou EDC - ide o pohonné ústrojenstvo prevzaté z Clia R.S. - stojí 21 990 €.

V porovnaní s konkurenciou ako Kia Cee'd či Peugeot 308 sa nám zdá cena trochu vysoká. Mégane má síce veľmi príjemný interiér a najlepšiu ponuku asistenčných systémov, no jazdné vlastnosti Kie a Peugeotu sú podstatne lepšie dotiahnuté.

Definitívny verdikt vyslovíme po marcovom redakčnom teste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 629
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 458
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 444
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 366
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 031
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 911
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Ježek: Prelet nad kukučím, pardón, orlím hniezdom
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi
  3. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  4. Peter Franek: Facka od ľudí.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  6. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  7. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  8. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 535
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 963
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 568
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 196
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 211
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 665
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 707
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 577
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu