Pri príležitosti spustenia jeho predaja sme absolvovali krátke stretnutie s novým Renaultom Mégane. Je postavený na platforme CMF, ktorú zdieľa s viacerými modelmi Renaultu (Espace, Kadjar, Talisman) aj Nissanu.
V základných parametroch tak nový Mégane neprekvapí. Pod kapotou sa nachádzajú benzínové a naftové motory s objemom 1,2 až 1,6 litra, manuálna alebo dvojspojková prevodovka. Vzadu nájdeme zavesenie s torznou tyčou, vo verzii GT natáčanie zadných kolies 4Control.
So svetlami ako z iného auta
Dôležité je, že Renault zabalil známu technológiu do veľmi atraktívneho obalu. Aj základný model má vpredu denné LED svietenie v tavre C, ktoré autu dáva charakteristický vzhľad. Obrovské zadné svetlá síce pôsobia ako z iného - výrazne väčšieho - auta, no celok vyzerá veľmi dobre.
Z výbavy spomenieme najmä širokú paletu asistenčných systémov. V ponuke je adaptívny tempomat, čítanie dopravných značiek a systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu mimoriadne nepríjemným zvukovým signálom.
S každou ďalšou generáciou Renaultu Mégane sa kosoštvorec na prednej maske zväčšuje. Foto: Janka Frolová
Prvé kilometre sme absolvovali s preplňovaným 1,2-litrovým motorom vo verzii so 130 koňmi a šesťstupňovým manuálom. Prevodovka je na pomery Renaultu veľmi presná, zaujalo nás však mykanie radiacej páky pri stlačení aj pustení plynového pedálu.
S prevodovkou budete počas jazdy pracovať často. Ako je pre malé preplňované motory typické, aj 1,2 TCe sa zobúdza až pri vyšších otáčkach (okolo 3000 ot./min.) a tak sa nemôžete spoľahnúť na silu v celom spektre otáčok. Vo vyšších otáčkach však motor príjemne ťahá a auto sa pohybuje celkom svižne. Motor je tiež veľmi tichý.
Náprava s torznou tyčou by mala šetriť priestor
Najväčším sklamaním z prvých kilometrov bol podvozok. Kus, na ktorom sme jazdili, mal relatívne malé šestnásťpalcové kolesá, no napriek tomu sa nedokázal s rozbitými slovenskými cestami kultivovane vysporiadať. Pritom nešlo o vibrácie, ako skôr hlučné dunenie a búchanie.
Vinu čiastočne pripisujeme jednoduchej konštrukcii zadnej nápravy, skôr však je problém v jej naladení výrobcom a šetrení na tlmiacich materiáloch. Zavesenie s torznou tyčou je oproti viacprvkovému priestorovo úspornejšie - no v interiéri to necítiť. Kufor má len priemerný objem a na zadných sedadlách je miesta poskromne.
Vyhotovenie kabíny nás jednoznačne oslovilo. V testovanom aute bol interiér celý čierno-čierny, no má príjemne jednoduché tvary a dobré rozmiestnenie ovládacích prvkov. Infotainmentový systém R-Link považujeme za jeden z tých použiteľnejších na trhu.
Polokožené čalúnenie výbavy Intens je vyslovene nádherné, vzorovaná látka pripomínajúca zamat vyzerá ako z francúzskeho módneho domu.
Rozhodne nakoniec cena
Cena Renaultu Mégane začína pri 12 990 eur s atmosférickým benzínovým motorom s objemom 1,6 litra v základnej výbave Life. Verzia GT s 205-koňovým motorom a dvojspojkovou prevodovkou EDC - ide o pohonné ústrojenstvo prevzaté z Clia R.S. - stojí 21 990 €.
V porovnaní s konkurenciou ako Kia Cee'd či Peugeot 308 sa nám zdá cena trochu vysoká. Mégane má síce veľmi príjemný interiér a najlepšiu ponuku asistenčných systémov, no jazdné vlastnosti Kie a Peugeotu sú podstatne lepšie dotiahnuté.
Definitívny verdikt vyslovíme po marcovom redakčnom teste.