Je vo funkcii len od minulého pondelka, no už sa púšťa do reorganizácie cestnej siete. Roman Brecely (nominant strany Sieť) predstavil plán na premenu horského priechodu Šturec na turistickú atrakciu.
Horský priesmyk Šturec by sa tak stal uzavretou cestou s regulovanou premávkou - podobne ako viaceré horské cesty v Rakúsku. Poplatok za celodenné užívanie cesty by sa mohol pohybovať na úrovni desiatich eur, vstup by bol umožnený len osobným autám a motorkám.
Aby ste si mali kde oddýchnuť od výtlkov
"Motoristi potrebujú miesto, kde si môžu zajazdiť len tak, pre radosť. Uzavrieme preto jednu z najkrajších ciest, aké máme, a to priamo v srdci krajiny," povedal nový minister na tlačovej konferencii.
Brecely tvrdí, že uzavretý Šturec ulahodí frustrovaným motoristom, ktorým chýbajú mestské obchvaty či diaľničné prepojenie Bratislavy s Košicami: "slovenských vodičov nebaví jazdiť po rozbitých a preplnených cestách a hnevá ich hustá sieť policajných radarov, vďaka ktorým plníme štátnu kasu."
Podľa nedávno zverejnenej správy chce ministerstvo vnútra zvýšiť efektivitu využitia prostriedkov tým, že bude policajné radary umiestňovať na prehľadné úseky, kde mnohí vodiči bez problémov zvládajú jazdu aj vyššou ako predpisovou rýchlosťou. Nemá predsa zmysel merať rýchlosť na miestach, kde je malá šanca na výber pokút.
Cesta I. triedy č. 14 by mala byť uzavretá už v lete. Obchádzka bude možná z juhu aj zo severu a nespomalí vás viac ako vlečúce sa nákladiaky, ktoré na Šturci vždy stretávame. Zdroj: Google Maps
Výhodná poloha v blízkosti Donovalov
Minister argumentuje tým, že uzatvorenie cesty je systémový krok, ktorý prispeje k rozvoju turizmu v regióne. Podľa jeho slov tak táto oblasť ponúkne skutočne rodinnú dovolenku: mama s deťmi si zalyžujú na Donovaloch, kým otecko si párkrát prejde hore-dolu serpentínami.
Uzavretie cesty je naplánované už na tohtoročné letné prázdniny. V okolí Šturca by postupne mohli vyrásť nové čerpacie stanice a hotely.
O kúpu cesty I/14 a priľahlých pozemkov už prejavilo záujem viacero investičných skupín.
Autor: april.sme.sk