SME
reklama

IAA Frankfurt - ďalšie novinky

Veľkosť autosalónu môže byť vyjadrená počtom vystavovateľov, rozlohou výstavnej plochy ale aj počtom noviniek, ktorých bolo na IAA vyše osemdesiat. Z nášho fotoaparátu sme vybrali niekoľko ďalších premiér aj s krátkym popisom.

Veľkosť autosalónu môže byť vyjadrená počtom vystavovateľov, veľkosťou výstavnej plochy, prípadne počtom noviniek, ktorých bolo na IAA vyše osemdesiat. Z nášho fotoaparátu sme vybrali niekoľko ďalších premiér aj s krátkym popisom.

Hyundai Getz sa v priebehu troch rokov svojej existencie vypracoval na najpredávanejší model značky a s počtom predaných kusov 550 000 poriadne zamiešal karty aj v segmente malých vozidiel. Okrem priaznivého pomeru medzi cenou a výbavou si získal priazeň aj moderným vzhľadom. Preto sú zmeny na karosérii veľmi citlivé, aby zachovali pôvodný ráz auta ale osviežili zároveň. Jemné vylepšenia sa dotýkajú aj interiéru s kvalitnejším vypracovaním plastov, novým čalúnením a technológiou LED diód na prístrojovej doske. Po usadení do interiéru nás uvítala vôňa a textilné čalúnenie pripomínajúce Fabiu. Čisto náhodná podobnosť však v sebe ukrýva symboliku, pretože na našom trhu patrí Getz medzi výrazných konkurentov najmenšej Škody. Aby Hyundai dobehol Škodu aj po technickej stránke, inovovaný Getz dostal stabilizačný systém ESP, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách a sadu nových motorov. Z európskeho pohľadu bude zaujímavý naftový štvorvalec 1,5 CRDi dostupný v dvoch verziách výkonu 64 kW(88k) a 81 kW (110k). Škála nových benzínovým motorov objemu 1,1 1,4 a 1,6 l sa môže pochváliť tichším chodom a splnenou emisnou normou Euro4.

Blízku budúcnosť značky Ford a príchod tretej generácie modelu Mondeo avizuje štúdia Iosis, avšak prítomnosť patrí svetovej premiére minivanu Galaxy, ktorého sériovú podobu spoznáme už budúci rok. Z úspešných trojičiek Galaxy, Alhambra a Sharan sa dal na sólový únik práve Ford. Nová generácia Galaxy oplýva bohatším presklením, má zvýraznené blatníky a pôsobí výrazne ľahším dojmom než predchodca. V duchu módnych trednov bude mať Galaxy presklenú strechu. Vo vnútri sú tri rady sedadiel a samozrejme viac miesta. Silnou stránkou Galaxy má byť variabilita vnútorného priestoru, ponuka motorov a šírka štandardného vybavenia. Všetky podrobnosti budú známe v priebehu roka. Súbežne s Galaxy príde na trh aj sériová verzia konceptu SAV (Sport Activity Vehicle), ktorý bol verejnosti predstavený na jarnom autosalóne v Ženeve. Pestrú paletu noviniek Forda rozšíril facelift modelov Fiesta a Fusion a tiež Ford Focus ST s výkonom 166 kW (225k).



Na jednom a tom istom autosalóne sa v európskej premiére stretli dvaja odvekí rivali. Subaru impreza STi a Mitsubishi Lancer Evo IX sú v podstate dvaja a jediní predstavitelia svojej triedy. Impreza Sti 2006 dostala novú prednú masku, nový 2,5 litrový turbomotor s výkonom 206 kW(280k) a vyšším krútiacim momentom 392 Nm. Subaru stavia svoju filozofiu na symetrickom pohone všetkých kolies Symetrical all wheel drive s adaptívnym stredovým diferenciálom, ktorý dokáže meniť pomer krútiaceho momentu medzi nápravami od 35:65 do 41:59. Mitsubishi Lancer Evo IX sa navonok takmer nezmenil. V podstate ide o drobné úpravy aerodynamiky vozidla. Interiér vyzerá výrazne kvalitnejšie a hodnotnejšie, aby jeho budúci majitelia neplakali pri pohľade na palubnú dosku. Prevodovka je už od základnej verzie šesťstupňová ako v Impreze STi. Výkon dvojlitrového motora vzrástol na konkurenscieschopných 206 kW, (280k) ale krútiaci moment zostal v porovnaní s predchodcom nezmenený (355 Nm). V porovnaní s Imprezou Sti ide o handicap objemu, keďže Subaru presedlalo na 2,5 l. Nízke ťažisko, aktívne diferenciály a perfektne naladený podvozok zostávajú naďalej hlavným tromfom Mitsubishi Lancer Evo IX.


Nový kabriolet Volkswagen Eos nie je ani zďaleka jedinou jesennou novinkou z Volfsburgu, pretože na podvozkovej platforme piatej generácie Golfa vznikol sedan Jetta. Meno Bora tak oficiálne zaniklo a aj v podmienkach európskeho trhu sa bude kompaktný sedan volať tak ako vždy predtým - Jetta. Najrýchlejší sériovo vyrábaný Golf všetkých čias nesie označenie R32. Názov prezrádza, že pod kapotou ukrýva naprieč uložený 3,2 litrový šesťvalec FSI s výkonom 184 kW (250k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. Pri danom výkone sa ako najvhodnejšie ukázalo riešenie s pohonom všetkých kolies 4Motion. Na výber bude šesťstupňová manuálna prevodovka alebo automatická DSG so šiestimi stupňami a dvomi spojkami. Golf 32 tak hravo pokorí stovku za 6,2 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Technické danosti auta prezrádza veľmi jemne zmenený vonkajší dizajn. Súčasťou vybavenia R32 sú aj športové sedadlá Recaro, hliníkové pedále a ďalšie drobnosti.



Citroen si pre túto jeseň pripravil koncepčnú štúdiu C-Sportlounge a zameral sa na inováciu modelu C3. Bolo by zbytočné hovoriť o novom Citroene C3, pretože malé kozmetické zmeny, nové plasty, krajšie výplne dverí a rozšírenie motorizácie nemožno považovať za kompletnú renováciu modelu. Citroen C3 vyzerá napohľad drsnejšie a športovejšie, čiže môže osloviť stále viac mužov. Doposiaľ jedno z najväčších vozidiel B segmentu sa pripravuje na útok Punta Grande skvalitnením interiéru a zavedením silného naftového motora 1,6 HDi 110 DPFS s filtrom pevných častíc. Naftový motor spĺňa emisnú normu Euro 4 a dosahuje maximálny výkon 81 kW (110k), pričom nesmieme zabudnúť na atraktívnu priemernú spotrebu 4,9 l/100km. Vysoký výkon si vyžiadal vylepšenie brzdovej sústavy a sériovú montáž systému ESP.

Suzuki sa nedokáže uspokojiť s rekordným nárastom v predaji malých automobilov a podobný úspech očakáva aj v segmente ľahkých terénnych automobilov, kde má rokmi vybudovanú dobrú povesť. Technicky zastaralú Vitaru však po autosalóne vo Frankfurte nahradí nová Grand Vitara dodávaná v dvoch verziách samonosnej karosérie a s tromi motormi. Z pohľadu európskeho trhu bude určite zaujímavá Grand Vitara s naftovým motorom 1,9 DDiS výkonu 95 kW (130 k). Do trojdverovej karosérie si možno okrem naftového motora objednať aj benzínový motor 1,6 VVT so záprahom 106 koní (78 kW). Päťdverovú Grand Vitaru bude zase poháňať benzínový dvojliter s výkonom 84 kW (115k). Všetky varianty s výnimkou najslabšej verzie budú mať permanentný pohon všetkých kolies a prídavnú redukčnú prevodovku. Výrazný krok vpred sľubuje pohľad do úplne nového interiéru.

Modelová obroda značky Kia začína naberať správny kurz a po dobre zvládnutej modernizácii modelov Sportage a Rio prichádza na rad Magentis. Ťažkopádny kórejský dizajn nabral správny kurz a na IAA sme uvideli dobre vypracované auto strednej triedy so zaujímavým vnútorným priestorom, vybavením a motorizáciou. Magentis prerástol predchodcu vo všetkých smeroch. Väčší rázvor náprav priniesol viac miesta v kabíne a zredukoval predný previs o 2,5 cm. Vrchol motorizácie aj naďalej tróni smädný šesťvalec 2,7 V6 s výkonom zvýšeným na 138 kW (188 k). Oveľa zaujímavejšou pohonnou jednotkou bude benzínový štvorvalec 2,0 CVVT (106 kW/145k) prípadne zbrusu nový diesel 2,0 CRDi (103 kW/140 k).


Nissan sa v ostatnom čase sústredil na výrobu a vývoj terénnych a športovoúžitkových vozidiel. Bokom však nezostávajú ani osobné automobily vhodné na každý deň. Motoristickú verejnosť príjemne prekvapil veľkopriestorový rodinný hatchback Note. Päťdverové a paťmiestne vozidlo s vysokou strechou a variabilným interiérom poháňajú dva benzínové agregáty 1,4 (65 kW) a 1,6 (81 kW) prípadne dve verzie naftového motora 1,5 dCi s výkonom (50 kW) resp (63 kW).


Renault v  nasadil do boja nové Clio v troj a päťdverovom vyhotovení. Premiéru na stránkach tlače má už za sebou, preto stojí za pozornosť vo Frankfurte predstavené Clio Sport concept. Zatiaľ ide o štúdiu superšportového malého auta, s veľavravným výzorom, upravenými nárazníkmi a difúzorom v zadnom nárazníku. Aerodynamické prvky prevzaté z F1 iba dokumentujú ako blízko má Renault k motoristickému športu. Clio Sport bude poháňať dvojlitrový motor spojený so šesťstupňovou prevodovkou a spomaľovanie agresívneho auta majú zase na starosti brzdy Brembo.


Čistá budúcnosť a znižovanie spotreby benzínu leží na srdci všetkých automobiliek nevynímajúc luxusné a silné automobily s veľkou spotrebou. Príchod sedemmiestneho terénneho vozidla audi Q7 preto sprevádza téma hybridného pohonu. Nečudo veď na pohon majestátneho SUV treba niekoľko sto kilowattov a samozrejme aj patričné množstvo pohonných hmôt. Audi Q7 Hybrid využíva elektromotor (32 kW, 200 Nm) umiestnený medzi osemvalcový benzínový motor a automatickú prevodovku. O tom, či elektromotor práve pomáha benzínovému motoru alebo vyrába elektrický prúd pre batérie, rozhoduje zložitá elektronika. Hybridný pohon prináša úsporu paliva a vodiča neukráti o jazdné pôžitky, nakoľko Q7 Hybrid zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,8 s. Priemerná spotreba klesla vďaka použitiu elektromotora o 13 %, pričom v meste je úspora paliva ešte väčšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 19 066
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 926
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 955
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 434
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 424
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 936
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 527
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 363
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 455
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 838
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 344
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu