Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aj havarované auto bude prekážkou a chodcom zúžia chodník (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

mylím si,
bicykle nepatria na chodník.
slusnyobcan
len si zabudol na bezpečnosť chodcov na chodníku. Mne sa nie raz stalo, že ma zozadu skoro zrámoval cyklista. Keby aspoň zazvonili - bicykel nepočuješ, keď ti prichádza spoza chrbta.
slusnyobcan
cyklisti
načo majú chodci uši? ved počujú ked ide za nimi cyklista čo čaká že sa chodec uhne. A to stačí len upozorniť prudkým brzdením alebo zarkíknuť. najlepšie je keď ide cyklista po hrádzi a chodci sú povinní chodiť po pravej strane!! už sa mi to párkrát stalo že som musel zoskakovať a vyhrážať sa aby sa uhol.
Sk@manyac
skús im to povedať,
ja som to párkrát skúsila - nemôžem napísať, čo všetko mi bolo povedané.
slusnyobcan
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

cyklisti

poznám aj tých neslušných cyklistov. ALe môžu byť radi že tých pár slušných vie zazvoniť alebo zakričať. Posledný krát čo som to skúsil som istého chalaniska pomenoval pár slovíčkami pretože po upozornení začal mať výhrady. A asi pre takéto situácie niekedy radšej zavadziam na tej ceste ako "zavadzat" chodcom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem, ja cyklistu na chodniku nepocujem, obzvlast, ked okolo jazdia auta. Ale asi si pozriem, ci sa nedaju namontovat spatne zrkadla na hlavu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nezabudol. ja som to ratal tak, ze bezpecnost cyklista-chodec je vyssia ako bezpecnost auto-cyklista. samozrejme v prospech toho silnejsieho, teda cyklistu v pripade s chodcom a auta v pripade s cyklistom.
proste ak zramuje cyklista chodca, tak chodec bude na tom zvycajne lepsie, ako cyklista zramovany autom. pisem zvycajne, lebo moze nastat extremny pripad
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a mamicky s kocikmi patria tiez na cestu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to si ako

vyčítal z môjho príspevku? Ja hovorím o cyklistoch, a tí podľa mňa nepatria na chodník.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a deti na bicikloch, na ktorych sa ucia

jazdit alebo deti na kolobezke maju podla teba ist po ceste popri autach?Nebali by prislusne miessta mysliet aj na tuto kategoriu ludi aby sa mohol problem vyriesit? Nie je to na vysmech povolit parkovat auta po chodnikoch a tak trbale na dlsiu dobu znemoznovat chodcom chodit po chodnikoch? taketo riesenie problemu je normalne?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

problem je, ze prilis vela vodicov aut si mysli, ze cyklisti nepatria ani na cestu. Kolko krat na mna vytrubovali, hoci som neporusil ziadne pravidlo cestnej premavky...Jednoducho niekto nezvlada, ze sa mu "pod kolesa mota nejaky cyklista." Ja som po case rezignoval, jednoducho je to o hubu a snazim sa najst spravny kompromis medzi cestou a chodnikom. Skus sa v BA pobycyklovat po Prazskej, Brnianskej, ale aj po mnohych inych sirokych cestach, kde auta rozhodne nejazdia 50...
Myslim si, ze by sa vsetci cyklisti radi presunuli na cyklisticke chodniky alebo pruhy pre cyklistov, to by sa ale pani z radnice museli zaujimat o nieco ine ako vystavbu biznis centier, kostolov a lidlov, ci o tretie prekachlickovanie stareho mesta...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prepacte za OT

ale chyba mi v tejto sekcii zmienka o novych technickych preukazoch. Uz od rana o tom blabocu v roznych mediach. Hm? ....Ma sa vratit k staremu sytemu, tzn. k malemu technicaku, ktory bude vo forme cipovej karty. To len tak pre info :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano bude aj to. Jedno terajsie osvedcenie o vozidle sa nahradi dvomi. Bude nieco take ako bol velky a maly technicky preukaz. Papierove osvedcenie budete mat doma. Nosit pri sebe budete len plastovu kartu s cipom, kde budu vsetky udaje. Pritom na samotnej karte ma byt vytlacenych 12 zakladnych udajov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kolko za tuto sluzbu obcanom zaplatim a do kedy bude "prechodne" obdobie? Kolko bude trvat vybavenie a kolko navstev na to bude potrebnych? Budem potrebovat osobnu navstevu a poziadat o tuto kartu alebo budu robit karty automaticky a len si ju pridem vyzdvihnut, pripadne ju poslu rovno postou? Par otazok ktore by ma zaujimali. Ja len aby som si mohol naplanovat dovolenku pre buduci rok :-/.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nato, ze ti ju spravia automaticky a poslu postou rovno zabudni. To si kde videl v statnej sprave? :D To nie je banka, ktora ti posle novu kreditku pred skoncenim platnosti, to nie je mobilny operator, kde vsetko vyriesis cez telefon.
Ja to vidim minimalne na dve navstevy. Najprv si pojdes podat nejaku ziadost, oni ti daju pravit technicak a spriaznenej firmy a potom si ho mozes prist vyzdvihnut.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zmena číslo 3: oceňujem.

To čo si niektorý kamionisti dovoľujú by si normálny človek nedovolil ani na osobnom aute.
Mám na mysli odstup < 1m.
Zopár príkladov mám aj odfotených napr:
http://img267.imageshack.us/im...
http://img692.imageshack.us/im...

Bohužiaľ nie je to ojedinelé, je to bežná prax.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Video Jana Krempaskeho
http://natankuj.sme.sk/c/48450...
Daj si cas zhruba 1:25, riadny masaker.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.

Jan Krempaský je de8il " Mirga hovorí, že práca na diaľnici je nebezpečná, „lebo vodiči idú rýchlo“. Niekedy aj 140, dopĺňa ho kolega. Pre tlakovú vlnu sa k terčíkom, ktoré označujú ich pracovisko, približuje najviac na meter. Za touto zónou je to už životu nebezpečné." To koľko kamiónov išlo 140 km/hod ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

cez 1,2m ani obeznejsi clovek neprejde

zase cestym zakonom novelizuju zakon o zdravotnom poisteni ... ak sa nepretlacite cez chodnik, uz nie ste clovek a do 30 dni vam bude vystaveny zakalaci list ...
a kludne tam mohli napisat presne 1249,5mm nech sa to dobre odhaduje
a ponukam fajn business plan pre podnikatelov zdarma: vyroba a predaj sortimentu pre chodcov
1) pancierovanie kocikov s vycnelkami, ktore ozdobne oskriabu lak, ked sa s kocikom pretlacite cez 1,2m siroku medzeu
2) modne EMO doplnky pre mladez, napriklad nasivacie ostnove pasy na nohavice, ktorymi ozdobne oskriete lak pri prechadzani po 1,2m chodniku ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

som chodkyňa

aj vodička - 1,2 metre je celkom dosť - skús si zobrať colštok. Nemýľ si obvod obézneho človeka so šírkou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1.2 metra nestaci!

na 1.2 metra sa skuste obist za dazda s dazdnikmi v peknom lejaku, idealne ked idete dvaja, oproti vam dalsi dvaja, ku tomu nejaky kocik . A aut tak 10 za sebou. v ZA bezny stav.

Nie aby sa to vyriesilo rozumne - t.j. budovat parkoviska, oni radsej presunu auta na chodniky, po ktorych sa uz prestava dat normalne chodit. Potom tu pribudaju kadejake kvetinace, aby sa tam auta nedostali, tie ludia aj tak poposuvaju a parkuju a za nimi a miesta pre chodcov je este menej atd...

Normalne riesenie, ak sa teda da parkovat na chodnikoch je to aby:
1. dalo sa parkovanie na chodnikoch zakazat(alebo povolit) znackou, alebo ciarou inej, ako bielej farby (toto som uz videl v zahranici), nech to nevyzera ako v ZA - kazdych par metrov kvetinac, pripadne betonik - zbytocne drahe riesenie, ale co uz, ked jedine, ako tak ucinne.
2. obyvatelom mesta sa umoznilo za rozumne prachy kupit si celomestsku parkovaciu kartu
3. policajti budu naozaj kontrolovat to, kde a bude moct parkovat, ci je dodrzana rozumna vzdialenost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

my v PD

máme aj chodníky, pri ktorých sa neparkuje a nemajú šírku ani jeden meter. Konkrétne na mojom sídlisku je 90 cm široký chodník a fungujeme normálne. Dáždniky si trochu skloníme každý na jednu stranu a ide to. Súhlasím, že parkovanie by sa malo riešiť ináč, ako parkovaním na chodníkoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jasne, je X miest s uzkymi chodnikmi, ale mal som na mysli hlavne stred mesta, ked ide na obed huf ludi, nie okrajove stvrte a sidliska.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V strede mesta mas hadam chodniky na oboch stranach, nie?
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto



Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop