• NOVINKY
  • TESTY
  • PRAVIDLÁ
  • GARÁŽ
  • DOPRAVA A NEHODY
  • POHONNÉ LÁTKY

  • Načítavam, moment...
    Momentálne nie ste prihlásený

    Aj havarované auto bude prekážkou a chodcom zúžia chodník (Späť na článok)

    Pridajte priamu reakciu k článku

    cez 1,2m ani obeznejsi clovek neprejde
    zase cestym zakonom novelizuju zakon o zdravotnom poisteni ... ak sa nepretlacite cez chodnik, uz nie ste clovek a do 30 dni vam bude vystaveny zakalaci list ... a kludne tam mohli napisat presne 1249,5mm nech sa to dobre odhaduje a ponukam fajn business plan pre podnikatelov zdarma: vyroba a predaj sortimentu pre chodcov 1) pancierovanie kocikov s vycnelkami, ktore ozdobne oskriabu lak, ked sa s kocikom pretlacite cez 1,2m siroku medzeu 2) modne EMO doplnky pre mladez, napriklad nasivacie ostnove pasy na nohavice, ktorymi ozdobne oskriete lak pri prechadzani po 1,2m chodniku ...
    yano
    << < 1 2 3 4 5 6 > >>

    Hodnoť:   mínus indicator plus

    som chodkyňa

    aj vodička - 1,2 metre je celkom dosť - skús si zobrať colštok. Nemýľ si obvod obézneho človeka so šírkou.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    1.2 metra nestaci!

    na 1.2 metra sa skuste obist za dazda s dazdnikmi v peknom lejaku, idealne ked idete dvaja, oproti vam dalsi dvaja, ku tomu nejaky kocik . A aut tak 10 za sebou. v ZA bezny stav.

    Nie aby sa to vyriesilo rozumne - t.j. budovat parkoviska, oni radsej presunu auta na chodniky, po ktorych sa uz prestava dat normalne chodit. Potom tu pribudaju kadejake kvetinace, aby sa tam auta nedostali, tie ludia aj tak poposuvaju a parkuju a za nimi a miesta pre chodcov je este menej atd...

    Normalne riesenie, ak sa teda da parkovat na chodnikoch je to aby:
    1. dalo sa parkovanie na chodnikoch zakazat(alebo povolit) znackou, alebo ciarou inej, ako bielej farby (toto som uz videl v zahranici), nech to nevyzera ako v ZA - kazdych par metrov kvetinac, pripadne betonik - zbytocne drahe riesenie, ale co uz, ked jedine, ako tak ucinne.
    2. obyvatelom mesta sa umoznilo za rozumne prachy kupit si celomestsku parkovaciu kartu
    3. policajti budu naozaj kontrolovat to, kde a bude moct parkovat, ci je dodrzana rozumna vzdialenost.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    my v PD

    máme aj chodníky, pri ktorých sa neparkuje a nemajú šírku ani jeden meter. Konkrétne na mojom sídlisku je 90 cm široký chodník a fungujeme normálne. Dáždniky si trochu skloníme každý na jednu stranu a ide to. Súhlasím, že parkovanie by sa malo riešiť ináč, ako parkovaním na chodníkoch.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    jasne, je X miest s uzkymi chodnikmi, ale mal som na mysli hlavne stred mesta, ked ide na obed huf ludi, nie okrajove stvrte a sidliska.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    V strede mesta mas hadam chodniky na oboch stranach, nie?
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    ano, a v ZA je bezne, ze na oboch stranach su auta :) a zdaleka nedodrziavaju 1.5 metra. Pozor - nepisem, ze sa nesmie parkovat na chodnikoch vobec - len to, ze menej ako 1.5 metra je uz uplne nepohodlne pre chodcov. ktorych tade prejdu desiatky a jedno-dve auta maju v podstate pred nimi prednost a cely den blokuju prechod desiatkam az stovkam ludi.

    Zaroven chodniky nie su absolutne dimenzovane na parkovanie aut a uz napriek ich nedavnym opravam su uplne od aut znicene - v ZA je krasnym prikladom Spanyolova - pri nemocnici s uplne vyjazdenymi kolajami v zamkovej dlazbe chodnika atd.

    Cize si naozaj myslim, ze sa ma parkovanie riesit neporovnatelne inteligentnejsie, ako sa riesi teraz - betonmi - ked v normalnych statoch sa to da riesit znackmi a farebnymi ciarami.

    Zaroven netusim, preco sa to musi riesit celostatne, ked kazde mesto ma uplne ine podmienky - napriklad ako pises, ak su na oboch stranach siroke chodniky nie je problem, ak je na jednej strane siroky a na druhej uzucky (napr v Ziline Hurbanova od Zil Univerzity ku Kat domu), tak ludia tam uz musia chodit po ceste, kedze ten jediny siroky je zapchaty autami...

    Normalne by bolo stanovit zaklad celostatne, s tym, ze si to na konkretnom mieste moze upravit mesto znackou - ci uz zonovou alebo jednotlivo, alebo farebnymi ciarami (co sice u nas kedze casto snezi nie je dobre riesenie). Ale to by sme asi od nasich uradnikov a poslancov chceli asi vela...
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    SUhlasim :).
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    Ano tých 1,2m je skutoťne málo.pretože dôjde ku konfliktom s možným počkodením aut.Vodič sa bude brániť,že neporušil zákon a chodec keď sa pošmine na chodníku a pri páde poškodí zaparkované auto, tak bude povinný škodu zaplatiť.Silnejší majú vždy prevahu a pretlačia si svoje záujmy.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Dôstojný Kaliňák

    Takže papier mu nie je dôstojný, ale na dôstojnú chôdzu mestom mu stačí 1.2 metra? Pekne ako húsky budeme chodiť zaradom a keď nebodaj pôjde niekto oproti, tak sa budeme pekne vyhýbať medzi zaparkované autá. Nech len tí chudáci autíčkari majú kde parkovať, keď oni prežívajú taaaké strašné utrpenie v tom MHD (mám na mysli konkrétne BA).
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    Nevie niekto náhodou,kde sa dá pozrieť zvyšných 96? Údajne sa chystá zavedenie kontroly originality na všetky úkony a nielen na dovoz.Predpokladám,že do nejakej takejto novely si to dotyčný lobista,spolumajiteľ siete KO šikovne zakonponuje.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    ja som robil dovoz NOVEHO vozidla vo februari 2009 a ziadnu KO som nemusel robit. Ani potvrdenie o zhode, ci ako sa to vola.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    KO sa nikdy nechystala a ani chystať nebude na všetky úkony. To sú len kecy. Veď ako by potom autičkári legalizovali autá? Bez prepisov to nejde. Ja by som ojazdenku bez KO na Slovensku nekúpil. Cele je to akesi nelogiske. Preco potom nezredukuju technicke a emisne kontroly len na dovozy?
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Doteraz, keď bola povinnosť

    nechať pre chodcov 1,5 metra - niektorí vodiči to scvrkávali na 1,2 metre. Otázka znie - koľko centimetrov budú nechávať, keď bude povinných 1,2 m ?? Už takto my, chodci máme problém prekliesňovať sa ráno sídliskom do práce. Keď napadne trochu snehu a miestni údržbári nakydajú na naše rozbité chodníky tony snehu, z dlhoročnej skúsenosti chodca tuším, že budú problémy...
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    tony soli...

    ..
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Dobra veta

    "Takýto dopravný priestupok bude kvalifikovaný ako závažný, vodič zaň môže dostať pokutu až 300."
    Neviem preco, ale prve mi prislo na um, ze tristo hrmenych... ;o)
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    mne to je jedno, ja neparkujem na miestach pre invalidov :-)
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    velky zmysel v tom nevidim,na 99% takto borci parkuju na miestach pre invalidov pri nakupnych centrach - a tam policajt nemoze dat ziadnu pokutu.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Invalidi

    Prave som bol v Bille pri strkoveckom jazere. Parkovisko bolo plne a na troch miestach pre invalidov stali dve velke cierne stvorkolky a jedno velke cervene kombi. Nikde nijaky invalid, ani za jednym za sklom nebol symbol vozickara. Je sice prirodzene, ze vyhradene miesta si narokuju aj dusevne kaliky, ale vo vyhlaske by sa mali primerane upravit aj piktogramy. Mozno by sa dali pouzit screenshoty priamo z televiznej obrazovky.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    horsie

    Horsie je vsak to, ze ak ides pre supermarket a vidis niekolko vozickarskych miest, zvacsa na nich stavaju taki, ako pises. Ibaze tito maju, cudujsasvete, vozickarsky preukaz za oknom...kto im ho dal? Naozaj sa to da vybavit za par korun? Po novom bude preukaz viazany na drzitela, avsak este rok ostavaju v platnosti tie stare. Dokonca aj pri starych je nutnost, aby v case parkovania auto prepravovalo drzitela vyhradeneho parkovania. Ale to policia nekontroluje, a ak ano, vodic povie: prave som sem doviezol mamu.....
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Duševní invalidi

    takých treba odfotiť hoc aj mobilom a zavesiť na stránku. Ak ich to netrkne, potom aspoň ich susedov, spolupracovníkov a pod. Nech vedia, s kým majú tú česť.

    K vozíčkarskym preukazom drobnú poznámku: V obehu sú ešte staré, niekoľko rokov neplatné, ktoré vydával zväz invalidov. Nemajú štátny znak. Okrem toho veľmi často vidávam preukazy, ktoré sú úplne cudzie, ktoré na Slovensku nikdy neplatili.
    Pri starých (do teraz platných) preukazoch musia byť použité dva. Väčšinou sú použité iba po jednom. Dobrý a lacný preukaz na parkovanie. Čo na to polícia? Ešte som nepočul, že by za použitie jedného preukazu niekedy založili papuču alebo odtiahli auto. Tak isto nekontrolujú jeho platnosť.
    Často je použitá značka na označenie parkovacieho miesta, ktorá už dávno neplatí, ktorá má namiesto piktogramu vozíka čierny trojuholník v žltom kruhovom poli. Potom si tam môže stáť kto chce. Sú použité napr. v Petržalke, pri benzínovej pumpe na Americkom nám. v BA.
    Moja skúsenosť z nahlasovaním neoprávnene obsadených invalidných miest mestskej polícii: keď som nahlásil EVČ, tak neprišli. Vedeli, komu by odtiahli auto.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Zákon je krátky na parkoviská!

    Parkovisko je iba spevnená plocha anie je súčasťou akéjkoľvek komunikácie a už vonkoncom nemôže ísť po parkovisku doprava ako po komunikácii. Takže s tou poklutou na výhradenom mieste pre tých s obmedzenou schopnosťou zákon nemôže narábať ako sa zachce, lebo to parkovisko s tým výhradeným miestom je jednoducho mimo pousobnosti zákona a basta. Okrem iného takmer všetky parkoviská sú sukromné a za dodržiavanie poriadku (aj toho správného parkovaniana) zodpovedá len vlastník, resp. prevádzkovateľ parkoviska. Vlastníctvo je nedotknuteľné z Ústavy a Ministerstvo s touto novelo sa v klude môže ísť pásť. Táto novela skončí pozastavením súdnou mocou ako protiústavná nabetón, uvidite. Tým, na Minvnutra, nech sa darí aj v budúcnu. Zdar mysle.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    výmysly

    takže podľa toho, čo ste napísali, na parkovisku
    1. môže viesť vozidlo aj osoba bez VP,
    2. neplatí žiadne pravidlo, netreba svietiť, netreba dať prednosť a možno zaparkovať aj uprostred voľného príjazdného - odjazdného pruhu a všetci ostatní sa môžu aj zblázniť,
    3. vyznačené parkovacie miesta si netreba všímať a pokojne možno stáť naprieč dvom a komu to umožní dĺžka auta a stav na parkovisku aj trom,
    4. vyhradené parkovacie miesta na vozovkách (sú na pozemkoch vo vlastníctve mesta a v správe mestských častí sú iba takou hrou a pokojne na nich môže parkovať ktokoľvek, jeden zaplatí ročný poplatok a druhý "solidárne" parkuje
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    Pokiaľ to parkovisko nie je zaradené do verejnej cestnej siete (neviem či je ten názov správny, ale zjednodušene tým myslím, že sa jedná o súkromný pozemok), tak tam môže jazdiť aj s tankom
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    Ano, je to tak. Zoberte si napriklad parkovisco pred Tescom. Tam musite dodrziavat dopravne predpisy ale na druhej strave vam tam plati zakonna a havarijna poistka. Oproti tomu pretekarsky okruh okruh ma predpisy podla vlastnika ale na samotnom okruhu neplati zakonna a havarijna poistka. Cize ide o pravny stav ako konkretna plocha riesena.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    A vieme, kde sa dá zistiť, či je predmetná komunikácia alebo parkovisko zaradené do cestnej siete?
     

    << < 1 2 3 4 5 6 > >>

    Prihláste sa

    (?)
     


    Ďalšie možnosti
    Zoznam diskusií

    Registrácia
    Zabudnuté heslo
    Kódex diskutujúceho