• NOVINKY
  • TESTY
  • PRAVIDLÁ
  • GARÁŽ
  • DOPRAVA A NEHODY
  • POHONNÉ LÁTKY

  • Načítavam, moment...

    Citroën C3 a DS3 dostanú trojvalec 1,2 VTi (Späť na článok)

    Pridajte priamu reakciu k článku

    Jasne
    a potom ho povesit na C3ku, vsak 200kg nad prednou napravou prospieva kazdemu autu. Cim mensiemu, tym viac! V mozgu amen tma, vsak?
    Buzol
    omyl
    toyota a aj iné svetové automobilky ponúkajú už desaťročia veľké autá s malými motormi, ale len na niektorých trhoch, kde existuje záujem a logická voľba zákazníkov pre takéto vozidlo. Napríklad Taliansko bolo známe tým, že takéto vozidlá mali "špeciálnu daňovú úľavu". Ja som si tak doviezol z Talianska ATMOSFERICKÝ DIESEL Citroen BX 1,7D (r.v. 1987) s výkonom 43kW - teda s výkonom menším ako Favorit a s karosériou rovnako ťažkou ako Oktávia. Bol som študent a do 100km/hod som doslova "jazdil na výpary" (hlboko pod 5l na 100km). Akonáhle som sa však pokúsil ísť rýchlejšie, spotreba vybehla aj na 7 l na 100km...
    vpk
    << < 1 2 3 4 > >>

    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Toto samozrejme beriem.

    Bolo by hlupe neponukat kombinacie, ak je na trhu po nich dopyt. Ale stale nechapem, preco by som si kupoval relativne velke a tazke auto s motorom, ktory do neho vobec nepasuje. A to i napriek tomu, ze maju danovu ulavu. Myslim, ze by to bolo a je trapenie motora, znizeny komfort a zaroven i vyssia spotreba. Ale zase, ak to niekto chce... :)
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    a akýže to šesťvalec ponúka citroen do svojich luxusnejších a väčších vozidiel?
    tma je asi v košicoch, lebo ja som o C3 nepísal nič. článok je o tom, že vyvinuli nový motor. Blahoželám citroenu, že sa im to podarilo. Keby radšej pre zmenu vyvinuli niečo dobré...
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    no, aktualne 177kW turbodiesel od PSA je V6
    a je tu stary benzin ES9J 152kW V6

    PSA tak polooficialne oznamil ze planuju 2L V6 turbo s vykonom 200kW+nejaka hybridna technologia, ale zatial som nezaznamenal nic oficialne...
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    3 roky po 1.2TSI

    sa hovori, ze korejci maju dakde v skladoch ich kopiu 1.2TSI.
    5 rokov po 1.4TSI Twincharger, 3 roky po 1.8TSI urobil Ford 1.6 EcoBoost.
    5 rokov po 2.0TSI urobil Ford 2.0 EcoBoost.
    11 rokov po 1.2HTP urobil Citroen 1.2VTi.
    To iste sa da najst v Renaulte, ci Opli...

    VW motory neboli ani prve trojvalce, ani prve turba, ani prve kompresory, ani prve (ne)priame vstreky, ale prve masovky.
    Takze kto udava krok v technologiach a motoroch? Volkswagen. Das Auto. :)
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    ješkovy zraky..

    Tak len v skratke- rozdiel medzi HTP a 1.2 VTI/THP je asi taký ako rozdiel medzi embéčkou a UFOm. Asi nemá cenu písať tu o technických "detailoch", nakoľko veríte vo "virtuálne kone."
    1.4 TSI rozhodne nemá 5 rokov, je to už staršia záležitosť. Rovnako ako benzínové turbomotory od PSA nie sú na trhu prvý rok (šiesty rok).
    Takže v "technológiách" na vašu smolu krok neudáva vw.
    Dobré ráno stará mama.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    zato Renault mal v Cliu 1,2 TCE už v roku 2007. Kedy prišiel 1,2 TSI? Inak hlavne 1,4 TSI tch by som sa chválil. Jeho spoľahlivosť je... ehm... veď das auto...
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Bibo,

    vazim si tvoju pracu. Si odbornik a na tvojich prispevkoch je to vidno. Ty robis motory, ja sa miesam do interierov, karoserii, kabrioletov.

    Je super, ked je motor dobry. Ale je este lepsie, ked je auto ako celok dobre. Tym chcem povedat, ze darmo ty sa snazis vymakat motor k absolutnej spicke, ked podvoykari a pevodovkari to nevedia poriadne preniest na vozovku. Suhlasim s tym, ze motory VW nie su high tech ( i ked aj tam boli svetle chvile ), ale celkove ako auto je to super. Je fascinujuce, ze so starsimi a menej vykonnymi motormi dokazu drzat so spickou krok a niekedy aj viac.

    A novy trojvalec v Upe nema nic spolocne s HTP motorom. Je to uplne novy motor s vybornymi parametrami.

    Teda to zrhniem. Napriek tomu, ze VW v sucastnych motoroch asi v technologiach neudava krok,
    VW je etalon vo viacerych triedach. A to je pre zakaznika rozhodujuce. Inac vsetky motory pridu teraz nove. A stale plati, ze menej byva niekedy viac a v jednoduchosti je krasa. Tak nech zije 1.8T - pan motor a 1.9TDI - pan motor.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Trosku off topic...

    ...ale znovu spominas,ze mas blizko k tvorbe interierov,ako pri debate o Rapide...
    Vtedy si neodpovedal,hoci by mnohych zaujimalo,ako to prebieha atd.
    Tak to skusam znovu,lebo clovek je tvor zvedavy a tie musky pochybnosti,tu stale lietaju v povetri:-))
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    stiffo

    dlho som rozmyslal ako reagovat. Mal som napisany prispevok, ale nakoniec som ho neodoslal. Svoju pracu mam rad. Pisat konkretne sa takto verejne neda a pisat vseobecne nikoho nezaujima. Lebo to co sa doma uvari, by sa malo aj doma zjest a nevynast von, i ked akokolvek by to bolo zaujimave.

    Snad sa to da pochopit. A tie musky nech si kludne lietaju. Ja mam svedomie ciste...
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Chapem.

    Len to ticho ma zarazilo od teba.Clovek malokedy natrafi na niekoho,kto je tak blizko autam,ako ty a je logicke,ze ho to zaujima,ked vidi,ake pukoviny obcas vyliezaju z bran automobiliek...

    Dalo sa aspon cez SS,ale respektujem tvoje rozhodnutie.Iste vies preco.
    Vdaka aspon za toto.

    Skoda,mohlo to bit zaujimave...
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Trochu som sa namakal, ale našiel

    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Bibo,

    len pre porovnanie motor 1.0 DOHC EA211 55kw, 95Nm krutiaci moment. Ked to preratame na liter objemu:

    EA211 55kW pri 6200ot/min , 95Nm pri 3000-4300 ot/min
    1,2VTi 50kW pri 5750 ot/min, 98Nm pri 2750 ot/min

    Takze skoro rovnake parametre. Len treba informovat objektiovne a porovnavat s aktaulnou ponukou. Neviem, preco si bral stary dobry HTP.
    Papierovo bude spotreba asi rovnaka, prax ukaze, aka realne bude.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Ty by si sa v prvom rade mal

    naučiť čítať a potom tu trapkovať s litrovými objemami a synchronizáciou valcov softvérom xD
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Dobry den pan synchronizator

    valcov softverom.

    Takze kdeze som to napisal, ze 1.4TSI ma 5 rokov? xD
    Kde som pisal, ze benzinove turbomotory PSA su 1. rok na trhu? xD Kde som ich vobec spomenul? xD

    Si vymyslas veci, ktore som nepovedal, len aby si sa mohol potom rozhorcovat, ake hluposti pisem xD Fakt usmevne xD

    1.2HTP ma 11 rokov, takze jasne, ze s VTI toho az tak vela spolocne mat nebudu. No povod idey je jasny. A ked si zoberies 3 valec z Pola, tak rozdiel medzi tym motorom v Pole a VTI je jedine variabilne casovanie ventilov. No a ten motor v Pole je uz 4 roky :)

    Zasa chore vyplody ako boli tie o synchronizacii valcov? A co ze si mi ty, ako vraj konstrukter motorov, to nevysvetlil? Mozno mas pravdu a naozaj ked si nahrajem iny software do riadiacej jednotky, tak sa mi zmeni pohyb piestov vo valcoch :D

    Daj prosim ta ten o litrovom vykone. Dnes mam dobry den, hned z rana ma pobavil kopiracik, teraz ty. Tak sa chcem este trosku zasmiat, lebo budem mat dost dlhy a nezazivny den.

    Norik991: Odporucam pozriet AutoBild a AutoTip ako sa umiestnil Golf po 100K km v spolahlivosti. Dalej odporucam pozriet ADAC statistiky odtahovky :)

    miroco1: Bibo Bibusiacik jazdi na litrovom vykone. Napriklad jemu by plne postacoval 0,2l 100 konovy motor. To by mal litrovy vykon 500 koni, cize pre Bibusiacika by ten motor bol lepsi ako Audi RS3 xD Prevodovka, podvozok nepodstatny, iba laboratorne kone matematicky prepocitane na objem = valcovy synchronizator Bibusiacik :))

    mungik a ty co tu zasa obsmrdas? Zase je nutne, aby som ta zadupal pravdou a faktami, aby si dal na mesiac pokoj? :) Vies citat? Tak si precitaj poslednu vetu prispevku, na ktory reagujes. Asi nejaky rozdiel medzi Renault motormi a VW motormi bude, kedze tie Renault sa zdaleka tak nepresadili ako VW. Mozno to ani nie je v motore, ale v prevodovke. Mozno to je v cene, spolahlivosti, vykone, krutiacom momente. To nic nemeni na tom, ze VW ako prvy dokazal vyvinut take technologie, ktore dovolili uviest dane motory na trh v obrovskych mnozstvach. Audi to napriklad s hybridmi nedokazalo, aj ked ich malo o skoro 10 rokov skor ako bol Prius.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    A tie modely boli s motormi TSI? Prečo VW stiahol 1,4 TSI Twincharger z obehu? Naozaj si myslíš, že to bolo z dôvodu výrobných nákladov?
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    preco myslis, ze

    Mazda prestala vyrabat Wankel? NSU na to prislo pred 40 rokmi...
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Wankel je trocha iny pripad

    Wankel mal sice vysoke vyrobne naklady, ale tie si fanusikovia aj zaplatili v aute. Horsie to bolo, ze fanusikovia uz velmi nechceli robit generalku kazdych 70-100t km a menit obvodove tesnenia na rotacnej hlave. Ale to bolo pre Wankel charakteristicke a zname. No a potom miznucimi fanusikmi klesal predaj a mazde sa to uz dalej neoplatilo.

    1.4twincharger je iny pripad. Das auto vyfukalo 1.4 na vysoky vykon a nikto necakal take servisne naklady na neho. Cize ani nie vyrobne, ale servisne naklady v ramci zaruky, ktore musel platit koncern pochovali ten motor. Idea pekna, spracovanie mizerne.

    Obavam sa, ze nieco podobne bude cakat teraz Opel s 2.0 biturbo naftou so 190konmi. Ale ved drzme im palce.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    vankel

    vankel s rotačnou hlavou, tak teda odborník na slovo vzatý, sinfónie a sympatiee, ved to je všetko jedno, dávno som sa tak schuti nezasmial HA HA. A stou 1,4 sa aspoň nestrapňuj, to ako keby si chcel niekoho presviečať o nesmrtelnosti chrústa. No skús ešte neakú rozprávočku o VAG, alebo rovno dalšiu odu o leninovY, vlaste o vagovY HA HA HA
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    ale

    aj twincharger vznikol, lebo ho asi chceli. Wankel je tiez celkom nadupany motor. Ja viem, ze sa neda priamo porovnavat litrovy vykon, lebo je to uplne iny princip prace motora.
    A servisne naklady ked nechcu platit fanusikovia Mazdy je ok a ked to nechcu platit priaznivci VW, ta je to zle.

    Problem bol, ze pri benzinovych motoroch sa nada vzhladom na vysoke teploty vyfukovych plynov pouzivat ( okrem Porsche ) turbo s variabilnou geometriou. Teda potrebujes dve turba. Jedno male na na nizke otacky s malym momentom zotrvacnosti, aby bola turbodiera co najkratsia a jedno vacsie pre vyssie a vysoke otacky, aby zabezpecovalo dostatocne plnenie. Tak to riesil VW kompresorom a turbom. System dost zlozity. lebo su hned dva komponenty, ktore sa mozu pokazit. Ale skusili to. Tak ako to skusa Mazda. Vies, keby ta cesta s Wankelom bola riesenim, uz ho ma kazda automobilka. Ale asi vies, ze Wankel je sice vykonny motor, ale su tam velke problemi s utesnenim, emisiami a spotrebou. Beriem, ze Mazde sa darilo drzat wankel pri zivote, i ked asi nikto nevie, co to Mazdu stalo. Aj tak si myslim, ze to robili, aby si udrzali punc jedinecnosti. To beriem ako spestrenie, presne ako ten twincharger, alebo v davnejsej minulosti pokusy s G kompresorom.

    Ono najjednoduchsie je postavit atmosferu a cakat, ci nahodou niekto nevymysli cosi lepsie, co bude aj rovnako spolahlive a bude mat aj ten 'fun' faktor.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    treba rozlisovat ocakane a neocakavane

    treba rozlisovat ocakane a neocakavane servisne naklady.
    U wankela bolo komunikovane, co vydrzia tesnenia a kedy ich treba menit, naopak 1.4twinch. zapasil fakt neocakavanymi (detskymi) poruchami.
    Tak ci tak, wankel je stale genialna vec. Skoda toho prevedenia...
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    Mazda s jeho vyvojom neskoncila. Terajsi model uz nevyraba len koli emisiam, ktore uz nesplnal. Vyvoj, ale pokracuje dalej a kedze sa jedna o Mazdu, je sa na co tesit. Jedna z mala automobiliek, ktora sa snazi realne vyvijat. Vid Skyactiv-D a Skyactic-G.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    A kedy to stiahol z obehu?

    Myslis pred tym rokom, ci snad uz dvoma, co niekto zapotil tu kravinu?

    11.7.2012 http://www.vw.sk/modely/golf/g...
    Druh motora 4-valcový benzínový motor
    Vstrekovanie / preplňovanie Priame vstrekovanie/ Dvojité prepĺňanie
    Objem, litre/cm³ 1,4 / 1390
    Max. výkon, kW (k) pri ot./min 118 (160) / 5800

    A nehovor mi, ze si este necital odomna prispevok, v ktorom to vyvraciam. Proste viac ti sedi operovat s novinarskymi kacicami, lebo to vies pouzit proti nenavidenemu VW. :))

    vsevedko, ty si tiez trochu iny pripad.
    "Horsie to bolo, ze fanusikovia uz velmi nechceli robit generalku kazdych 70-100t km a menit obvodove tesnenia na rotacnej hlave. Ale to bolo pre Wankel charakteristicke a zname."
    "Das auto vyfukalo 1.4 na vysoky vykon a nikto necakal take servisne naklady na neho."

    Len pripominam, ze v AutoBilde sa Golf 1.4TSI TwinCharger umiestnil ako 6. najspolahlivejsie auto. Aj ked AutoBild Dauertest velmi neuznavam, trosku to nesedi so standardnymi hlaskami typu, ze motor sa rozleti na ceste domov z predajne :)
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Bibo,

    novu radu 1.4TSi a 1.8TSI si uz studoval. Tie su celkom slusne. Zaviest vypinanie valcov do takej hromadnej serie aku u VW je odvaha. Neviem ako to dopadne, ale ak dobre, ten krok vpred je na strane koncernu. Ale verim, ze casom aj iny vyrobcovia na to pristupia.

    Opat, vypinanie valcov je stara pesnicka a hral sa s tym GM na velkych motoroch, potom myslim aj BMW to mal pri velkych motoroch. Teraz to bude ludovka. Teda VW nebol prvy, ale poskytol to sirokej verejnosti. A to je tiez prinos.
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

    Buzol....

    sa hovori, ze korejci maju dakde v skladoch ich kopiu 1.2TSI......kopia ???JPP
    5 rokov po 1.4TSI Twincharger, 3 roky po 1.8TSI urobil Ford 1.6 EcoBoost....renault 5 (1980-84) standardne 160k
    5 rokov po 2.0TSI urobil Ford 2.0 EcoBoost....2,0 TSI zdaleka nie je prvy 2,0 turbomotor. A ani najlepsi.
    11 rokov po 1.2HTP urobil Citroen 1.2VTi....porovnavas hrusky s jablkami1,2 HTPvs.1,2VTi :D
    To iste s cim prisiel vrajprvy vag tu uz davno bolo...
     
    Hodnoť:   mínus indicator plus

     

    Moj zlaty :-) buzol vobec nepisal ze boli prvy v ich predstaveniach. Ale dokazali ich ako prvy masovo predat.
     

    << < 1 2 3 4 > >>

    Prihláste sa

    (?)
     


    Ďalšie možnosti
    Zoznam diskusií

    Registrácia
    Zabudnuté heslo
    Kódex diskutujúceho