SME
reklama

Prvá jazda: Santana PS 10

Výroba terénnych automobilov vlastnej konštrukcie sa na území Španielska začala v roku 1956. Odvtedy sa značka Santana venuje vývoju a výrobe "pracovných" automobilov 4x4. Aktuálny model Santana PS 10 sa vyrába od roku 1998 a nedávno sa objavil  i na

Santana PS10Pri pohľade na Santanu si každý musí uvedomiť, že toto auto je pracovný nástroj a podľa toho aj vyzerá. Márne by sme hľadali vo vybavení airbagy, ABS prípadne iné cestné doplnky. Proporcie karosérie sú čisto funkčné a bez prikrášľovania. Jediné, čo môže ozdobiť základný model, je doplnkové vybavenie navijakmi počnúc a strešným stanom končiac.  Výnimočne krátky predný previs karosérie zlepšuje nájazdový uhol prednej nápravy do strmého kopca. Strecha z polyesteru a sklolaminátu je viacvrstvová, s vloženou tepelnou izoláciou, aby neprepúšťala teplo a zimu do kabíny. Strohý interiér opäť rešpektuje podmienky pracovného nasadenia v teréne. Podlahy sú ľahko umývateľné a v nákladnom priestore je použitý hliník. Podľa prvej praktickej skúsenosti so Santanou si myslíme, že predné sedadlá mohli mať výraznejšie tvarovanie.

Na rozdiel od mnohých iných terénnych vozidiel súčasnosti, Santana ostala pri podvozku umiestnenom na oceľovom ráme. Predný aj zadný diferenciál dostal 100-percentnú úzávierku vypínateľnú na prístrojovej doske a kyvné nápravy. Na bežných cestách jazdí Santana s pohonom zadnej nápravy, predný pohon sa dá zapnúť pri akejkoľvek rýchlosti. Pre servoriadenie s obehom guľôčok je príznačná presnosť, ale nevýhodou je veľký polomer otáčania. Na to si musí vodič zvyknúť. Naopak, zvykať si netreba na motor Iveco, ktorý ťahá od voľnobežných otáčok stále rovnako a v teréne podrží aj menej zdatného vodiča. Maximálny výkon 125 k a krútiaci moment 275 Nm dokážu Santanu na ceste rozbehnúť na 140 km/h. Rovné cesty a diaľnice nie sú Santana PS 10  klesanievšak ani zďaleka miestom, kde by Santana vynikala. Jednoznačným miestom určenia je ťažký terén. Absencia elektroniky bežnej aj v terénnych automobiloch má svoj význam, pretože zložitá elektronika trpí vyššou pravdepodobnosťou poruchy ako mechanické systémy. Jednoduchá technika by mala znamenať jednoduché a nenáročné opravy. Santana schopná odviezť náklad s hmotnosťou tisíc kíl existuje aj v prevedení N1 ako malý úžitkový automobil.


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 705
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 354
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 772
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 900
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 594
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 210
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  2. Juraj Kumičák: Kolaborant
  3. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  4. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  6. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  7. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  8. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 678
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 508
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 375
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 571
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 369
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 345
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 061
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 421
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  4. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu