ZAUŽÍVANÉ MÝTY UŽ NEPLATIA

Širšia zimná pneumatika je vraj lepšia

Spoločnosť Dunlop sa rozhodla prekonať dlhodobo zaužívaný mýtus, že v zime je lepšie použiť užšiu pneumatiku, ako širšiu. Dôvodom na používanie úzkych zimných pneumatík bola doteraz skutočnosť, že užšia pneumatika sa lepšie prereže snehom, lebo má vysoké

Spoločnosť Dunlop sa rozhodla prekonať dlhodobo zaužívaný mýtus, že v zime je lepšie použiť užšiu pneumatiku, ako širšiu. Dôvodom na používanie úzkych zimných pneumatík bola doteraz skutočnosť, že užšia pneumatika sa lepšie prereže snehom, lebo má vysoké plošné zaťaženie. Nový typ širokého dezénu má viac lamiel, a tak lepší záber na snehu. Odporúčanie širších zimných pneumatík stojí na poznatku, že s narastajúcou šírkou dezénu plošné zaťaženie klesá iba nepatrne, ale nárast dĺžky záberových lamiel je markantný. Okrem toho sa podľa vývojárov Dunlopu na širšom behúni dajú vytvoriť lepšie figúry a odtokové kanáliky. Širší dezén sa tak zaobíde bez negatívneho vplyvu na odolnosť proti aquaplaningu alebo v zime obávaného slushplaningu (odvod snehovej kaše). Nová teória neplatí pre všetkých výrobcov a typy pneumatík, nehovoriac o lacných zimných plášťoch vyrobených bez použitia lamiel a prísady siliky.

So širokými zimnými plášťami pre rýchle automobily má skúsenosti aj spoločnosť Continental, ktorá vsadila nielen na asymetrický dezén, ale aj použitie rôznej zmesi gumy na tej istej pneumatike. O nový typ dezénu na pneumatike ContiWinterContact TS 810 prejavila záujem aj automobilka Porsche, ktorá ho zároveň odporučila pre svoje automobily. Majitelia športiakov sa doposiaľ sťažovali, že zimné pneumatiky ich výborne "držia" na snehu, ale na suchej, prípadne mokrej ceste nápor výkonu nevydržia. Preto má vnútorná strana pneumatiky TS 810 Sport mäkkú zmes pre jazdu po snehu, ale vonkajšia strana plášťa, o ktorú sa automobil opiera pri rýchlom prejazde zákruty na asfalte, je vyrobená z tvrdšej zmesi.

Vysokorýchlostné zimné plášte pre rýchle automobily má vo svojom programe už aj slovenský Matador. Široké zimné pneumatiky popredných výrobcov zrejme úspešne nabúrajú doterajšiu teóriu o úzkom behúni. Týka sa to však najmä vodičov luxusných a športových automobilov, pretože s pribúdajúcou šírkou pneumatiky rastie aj cena. Úzkym zimným plášťom ostane jeden primát: "čím užší, tým lacnejší".

skúška širokých pneumatíkPo napadnutí prvého snehu sme vyskúšali vysokorýchlostnú pneumatiku Matador MP 58 Silika v "širokom" prevedení 225/45 R17 91 H. Pri danej šírke nám poskytla veľmi slušnú oporu vo vysokej rýchlosti na suchej ceste i pri brodení snehom. Skúšobné vozidlo Audi dosahovalo výkon 250 k a maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 434
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 369
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 033
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 962
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 2 666
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 367
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 292
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 229
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 456
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 245

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Poplatky za objednanie? Nápad sa tvári životaschopne

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

DOMOV

Prečo štát stavia drahšie nemocnice ako súkromný investor?

Penta ide niekedy až na úkor štátu.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.