SME
Štvrtok, 7. júl, 2022 | Meniny má Oliver

Recenzia čitateľa: Audi A4 2,0 TSI trápi vysoká spotreba oleja

Aj základné Audi A4 vyniká na dlhých cestách. Strohá výbava sa ale k prémiovému autu nehodí.

(Zdroj: Erik Madara)

Jedného dňa šéf kúpil do firmy Audi A4 a ja som konečne mohol najazdiť pár desiatok tisíc kilometrov na takmer novom prémiovom aute. A konečne zistiť, čo všetci tí ľudia na nich vidia, kde sú tie veľké rozdiely oproti "obyčajným" autám, na ktorých som jazdil dovtedy.

Písal sa rok 2012. Naša Audi vyrobená v r. 2009 mala motor 2.0 TFSI s výkonom 132 kW/320 Nm, manuálnu 6-stupňovú prevodovku, pohon prednej nápravy a v podstate základnú výbavu. Je neskutočné, za čo všetko si Audi dokáže účtovať príplatok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Žiadne LED denné svietenie, žiadne xenóny, ovládanie rádia na volante, žiadne MP3 a USB... Základnej A4 chýbalo dokonca aj sklápanie zadných sedadiel.

Konzervatívny dizajn a chudobná základná výbava

Napíšte nám o vašom vozidle.

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk. Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM

Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu auto@smeonline.sk.

Auto vyzerá pekne jednoducho a uhladene. Nikto sa za ním síce neotočí, ale pôsobí veľmi solídne a konzeratívne. Niekto tvrdí, že jej dizajn je nemecky nudný a má možno pravdu - ja mám tiež radšej autá, ktoré aspoň trochu vyčnievajú z davu. Ale myslím si, že mnohým ľuďom - podnikateľom a manažérom - presne takýto uniformný dizajn vyhovuje.

Po nasadnutí som si najprv všimol perfektný posed za volantom. Takto nejako si predstavujem ideálnu pozíciu, veľmi pohodlné sedenie ako stvorené na dlhé trasy. Obzerám si interiér a moje dojmy sú rozpačité. Je pekný, aj keď na môj vkus trochu nudný a fádny. Kombinácia čiernej a sivej tomuto pocitu určite nepomáha.

SkryťVypnúť reklamu

Kabína je veľmi kvalitne spracovaná a robustná, človek sa v tomto aute cíti naozaj bezpečne. Sklamalo ma však použitie niektorých materiálov. Najmä zlá imitácia hliníka, ktorá je v skutočnosti lacný tenký plast. V prémiovom aute toto nemá čo hľadať. Aj keď je táto imitácia vyhradená pre základnú výbavu, v Audi by som ju nečakal.

Ideme sa zoznámiť s palubnými funkciami. Palubný počítač, klíma - katastrofa. Totálny chaos. Na ovládanie klimatizácie snáď potrebujete osobitné školenie. Rôzne nič nehovoriace znaky si nakreslite a popíšte na papierik a nalepte si ho na palubovku. Celé ovládanie je zbytočne komplikované, neprehľadné a totálne chaotické, nepochopiteľné.

V interiéri je ticho v každej rýchlosti

Po naštartovaní som si ako prvé všimol ticho. Vybehnem na diaľnicu a - stále ticho. V rýchlosti 150 km/h - ticho. Ukážkové odhlučnenie motora aj podvozka, utlmený je aj aerodynamický hluk.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok je ideálny kompromis, dostatočne tuhý a pritom naozaj pohodlný. V kombinácii s veľmi pohodlnými sedačkami a ideálnym posedom je A4 perfektné auto na dlhé a komfortné cestovanie. Nie je to žiadny rezač zákrut, sú sedany, ktoré to vedia lepšie, ale na diaľnici je dokonalé.

Motor je tichý, pružný, skvele sprevodovaný a má vynikajúcu spotrebu - ak človek chce. Spotreba tohoto motora veľmi závisí od štýlu jazdy. Dokázal som jazdiť za fantastických 7 litrov na 100 kilometrov. Pravdou však je, že v meste som jazdil len minimálne.

Som síce zástanca atmosférických motorov (hlavne v športových autách), ale A4 nie je auto na bláznenie na okreskách a okruhoch. Preto mi neprekážalo, že nemá okamžité reakcie na plyn a lineárny priebeh výkonu. Maličká turbodiera je stále prítomná a toto auto ťahá hlavne v strednom pásme otáčok. Točiť nad 5000 ot./min. nemá zmysel. V športovom aute by mi to prekážalo, ale tu nie - bežný vodič sa nad týmto ani nepozastaví.

SkryťVypnúť reklamu

Tie časy, keď človek zošliapol plyn a naozaj čakal, kým sa začalo niečo diať, sú dávno preč. Auto po zošliapnutí plynu vystrelí a človek by hádal pocitovo lepšie zrýchlenie, ako je výrobcom udávaných 7,9 sekundy. Pružnosť tohoto motora je obdivuhodná.

Auto trápi vysoká spotreba oleja

Prekážalo mi však riadenie, ktoré je - jedným slovom - tupé. Žiadna spätná väzba, komunikatívnosť, nič. Vodič nevie, čo sa deje s prednými kolesami. Výkon 180 koní a 320 Nm len na prednej náprave bez samosvorného diferenciálu je už príliš. Na druhom prevodovom stupni pri výjazde zo zákruty plný plyn ani neskúšajte. Auto to jednoducho nezvláda a riadenie nevie, čo so sebou. Kto chce jazdiť aspoň trochu dynamicky, potrebuje k tomuto motoru jednoznačne pohon 4x4.

Prevodovka je nadpriemerná. Nie je taká presná a nemá také krátke dráhy ako ponúka ponúka napríklad Honda, ale je oveľa presnejšia ako manuál na väčšine francúzskych áut. Brzdy sú výborné. K nim nemám žiadne výhrady - výborný účinok aj dávkovateľnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa spoľahlivosti týka, ako prvú musím spomenúť je spotreba oleja. Motor si bez problémov vypýta liter oleja na dvetisíc kilometrov - niekedy viac, niekedy menej. V servisnej knižke som sa však dočítal, že aj liter na tisíc kilometrov je ešte v norme. Išiel som si oči vyočiť - takáto spotreba oleja je na bežnom aute s nájazdom 100 tisíc kilometrov podľa mňa neprípustná.

Auto sme kúpili pri 100-tisíc kilometroch, predalo sa pri 170-tisíc kilometroch. Počas toho sa pokazil tlakový spínač otvárania nádrže, dvakrát chybný software, raz výmena sviečkových káblov a dvakrát pokazený snímač otvárania kapoty. Posledne menovaný problém je nutné okamžite riešiť, pretože bez tohoto snímaču si neskontrolujete hladinu oleja, čo môže mať v kombinácii s jeho vysokou spotrebou fatálne následky. Výmena snímača stála 270€. Celkovo nič strašné, ale o nadpriemernej spoľahlivosti nemôže byť reč.

SkryťVypnúť reklamu

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Našou prioritou je otvorená komunikácia so študentmi
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. Náklady na bývanie môžu potrápiť váš rodinný rozpočet. Čo s tým?
  4. Život na hradoch nebol romantickou rozprávkou
  5. Sky Park je inteligentný vďaka technológiám Siemens
  6. 5 dôvodov, vďaka ktorým je v roku 2022 cestovanie vlakom smart
  7. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
  8. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
  1. Ako poistiť auto rýchlo a za tú najlepšiu cenu?
  2. Hotel Satelit sa mení na bytový komplex Camelia Residence
  3. Život na hradoch nebol romantickou rozprávkou
  4. Našou prioritou je otvorená komunikácia so študentmi
  5. Na Orave pribudne nová predajňa Kauflandu – v Tvrdošíne
  6. Sky Park je inteligentný vďaka technológiám Siemens
  7. Náklady na bývanie môžu potrápiť váš rodinný rozpočet. Čo s tým?
  8. 5 dôvodov, vďaka ktorým je v roku 2022 cestovanie vlakom smart
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 642
  2. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 14 236
  3. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín 9 976
  4. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 8 271
  5. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť 5 788
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 700
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 321
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 322
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kotleba už nie je poslancom.

Sudcom chýbala nadstavba k šekom, píše sa v písomnom odôvodnení rozsudku.


15 h
Tréner Vladimír Weiss.

Jeden Weiss tvrdil, že si piskot nezaslúžili, druhý to videl opačne.


7 h
Nataša Holinová

Hovoriť o jeho riadnom živote predtým bolo trochu nazvyš.


15 h
Vojna na Ukrajine - zničená univerzita v Charkove.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Požiar vozidla spôsobený divokým parkovaním na suchom poraste nemusí poisťovňa preplatiť.

Katalyzátor auta sa vie rozpáliť na 200 °C.


18 h
Prvé kusy MG ZS u bratislavského predajcu.

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


4. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Blogy SME

  1. Ján Galan: Politickí tupci vs. výrobné fabriky
  2. Juraj Ondruška: Poznáme riešenie kritickej dopravy vo Vajnoroch!
  3. Imunoblog: Poranenia, nehody a úrazy u detí - možné komplikácie a riešenia.
  4. Ján Slosiarik: Prvá príčina úpadku nášho školstva
  5. Jan Pražák: Když padla facka
  6. Ivan Mlynár: POKAZME SI PRÍBEH PRAVDOU
  7. Tomáš Jacko: Učitelia k miešačke a učiteľky na chodník
  8. Milan Removčík: Cez Martinské hole do Strečna.
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 24 294
  2. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 360
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 7 006
  4. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 925
  5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 4 577
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVb) 3 900
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 454
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 421
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
SkryťZatvoriť reklamu