SME
reklama

Peugeot pokračuje v nastúpenom trende, zverejnil reálnu spotrebu ďalšieho modelu

Najnovšie na verejných komunikáciách zmeral spotrebu crossoveru 2008 pri využití štyroch motorizácií s manuálnou prevodovkou.

Peugeot zmeral spotrebu modelu 2008 v reálnej premávkePeugeot zmeral spotrebu modelu 2008 v reálnej premávke (Zdroj: Peugeot)

Značky koncernu PSA ako prvé z európskych výrobcov zverejnili pred časom reálne spotreby troch svojich vozidiel v snahe poskytnúť zákazníkom hodnovernejšie čísla ako sú tie získavané metodikou NEDC. Tak trochu prekvapujúca iniciatíva ukázala, o koľko je vyššia priemerná spotreba modelov Peugeot 308, Citroën C4 GrandPicasso a DS3 s motorom 1.6 BlueHDi, ak testovanie prebieha v bežnej premávke a nie v laboratórnych podmienkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Koncern PSA zverejnil reálne spotreby troch svojich modelov, nasledovať budú ďalšie Čítajte 

Peugeot v nastúpenom trende pokračuje a najnovšie na verejných komunikáciách zmeral spotrebu crossoveru 2008 pri využití štyroch motorizácií s manuálnou prevodovkou. Ukázalo sa, že realite sú najviac vzdialené katalógové hodnoty spotreby uvádzané pri silnejšej verzii benzínového motoru 1.2 PureTech. Spotreba v tomto prípade narástla o takmer 50 percent.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pomerne veľký rozdiel bol zaznamenaný aj pri naftovom agregáte 1.6 BlueHDi s výkonom 88 kW, resp. 73 kW. V oboch prípadoch môžeme hovoriť o približne 40 percent vyššej spotrebe. Z tohto hľadiska najlepšie obstál slabší z dvojice benzínových agregátov.

 1,6 BlueHDi (88 kW)1,6 BlueHDi (73 kW)1,2 PureTech (88 kW)1,2 PureTech (60 kW)
Spotreba nameraná v reálnej premávke (l/100 km)5,25,27,16,3
Spotreba podľa metodiky NEDC (l/100 km)3,73,74,84,9

Meralo sa systémom PEMS a to pod dohľadom mimovládnych organizácií Transport & Environment, France Nature Environment a Bureau Veritas. Crossover absolvoval takmer sto kilometrov dlhú trasu, v rámci ktorej prešiel 31,1 km po diaľnici, 39,7 km po cestách mimo mesto a 25,5 km po mestských komunikáciách.

Za volantom sedeli profesionálni aj amatérski vodiči, ani v jednom z prípadov pritom vraj nešlo o zamestnancov automobilky. Súčasťou testu bol tiež studený štart, no výsledky logicky ovplyvnili aj faktory ako sila vetra, štýl jazdy či hustota premávky. Posledné dva spomenuté faktory mohli spôsobiť aj prerušenie merania v prípade, ak sa dostali do extrému.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 299
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 498
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 016
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 693
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 533
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 041
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 265
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 921
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 673
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 487
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 388
  6. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 364
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 032
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 914
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu