Airbus vytlačí na 3D tlačiarni motorku ako prvý

APWorks, dcérska firma Airbusu, predstavila motorku vytlačenú na 3D tlačiarni. Rám s organickým dizajnom váži len 6 kilogramov.

(Zdroj: APWorks)

MNÍCHOV, BRATISLAVA. APWorks, dcérska spoločnosť Airbusu, dnes predstavila elektrickú motorku Light Rider. Výrobca tvrdí, že ide o prvú motorku vytlačenú na 3D tlačiarni, i keď nám Light Rider pripomína skôr bicykel bez pedálov, než skutočnú motorku. 

Rám Light Rideru je vytlačený z hliníkovej zliatiny Scalmalloy. Kovové častice veľké 60 mikrónov dokopy taví a zliepa laser do organického tvaru, ktorý pripomína tvorbu H. R. Gigera pre filmovú ságu Votrelec.

APWorks tvrdí, že pri návrhu rámu použil algoritmus, ktorý sa mal inšpirovať "bionickými štruktúrami". Takýto tvar by podľa CEO spoločnosti Joachima Zettlera nebol dosiahnuteľný žiadnym iným konvenčným spôsobom, ako je zváranie alebo sústruženie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rám je dutý a sú v ňom schované káble a ďalšie komponenty. Samotný rám váži 6 kilogramov; celá motorka aj s batériou 35 kg.

Airbus týmto spôsobom prezentuje svoje pokroky v technológii 3D tlače. Tú chce používať aj pri konštrukcii lietadiel; začiatkom roka tiež kúpil firmu, ktorá pomocou 3D tlačiarne vyrába autá.

Prečítajte si tiež: Airbus kúpil firmu, ktorá vyrába autá na 3D tlačiarni

Motorku poháňa elektromotor s výkonom 6 kW (8 koní) a krútiacim momentom 130 Nm. Z nuly na 45 km/h zrýchli Light Rider za tri sekundy, maximálna rýchlosť je 80 km/h. Na jedno nabitie prejde motorka 50 kilometrov.

Z motorky sa vyrobí len 50 kusov, jej cena bude 50 000 eur. APWorks už zbiera zálohy vo výške 2 000 eur.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 477
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 339
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 764
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 168
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 578
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 993
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 270
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 004
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 948

Téma: 3D tlač


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Píše Vladimír Bednár

Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.