SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Boli sme pri odhalení Peugeotu 3008, je ľahší a má krajší interiér

Nový Peugeot 3008 sa má v zákrutách vyrovnať menšiemu modelu 308. Tiguan, Sportage a Qashqai sa môžu tešiť na dobre vyzerajúcu konkurenciu.

Peugeot 3008Peugeot 3008 (Zdroj: Michal Švančara)

K najsilnejším lákadlám v ponuke automobiliek patria jednoznačne vozidlá kategórie SUV. Segment, na ktorom sa často láme úspech, či neúspech výrobcu.

Dobre si to uvedomujú aj vo francúzskej automobilke Peugeot, preto je predstavenie novej generácie modelu 3008 mimoriadne dôležitým krokom. Naše prvé pocity z tohto vozidla vám prinášame z novinárskej premiéry. Oficiálne predstavenie pre verejnosť je naplánované až na jeseň tohto roka.

Dojem masívneho vozidla a vyššieho posedu je to, čo dnes predáva. Francúzi sú si toho dobre vedomí, a preto z každého detailu doslova kričí, že máte pred sebou SUV.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Masívne auto, s dnes modernou plastovou ochranou po celom obvode spodnej časti, nás zaujalo viac naživo ako na prvých fotografiách. Platí to najmä spredu. Vertikálna predná maska odhalí pri detailnejšom pohľade až náznak previsu.

Medzi dominanty auta patrí najmä masívna predná kapota, ktorá dodáva vodičovi pocit väčšieho a masívneho SUV. Týmto nám Peugeot jemne pripomína Range Rover.

Zboku zaujme plávajúca strecha a vizuálne prepojený C a D-stĺpik. Zadnej časti dominujú svetlá, ktorých svetelný podpis má pripomínať pazúry leva.

My sme si všimli aj dnes populárne falošné koncovky výfuku. Z týchto kričí “faloš“ už na prvý pohľad, dizajnéri sa ich nesnažili nijako zamaskovať. V závislosti od motorizácie by mal byť ich dizajn odlišný. Na prezentácii sme však našli všetky rovnaké. Možno s príchodom hybridnej pohonnej jednotky sa ich vzhľad zmení.

Skryť Vypnúť reklamu

Zaujímavým detailom je aj prepojenie svetiel a línie strechy auta prostredníctvom “štrbiny“ medzi prednou kapotou a blatníkom. Tento detail má iba estetický význam. Vonkajší dizajn celkovo hodnotíme veľmi pozitívne a považujeme ho za krok vpred v porovnaní s predchodcom.

Vo vnútri prináša nová 3008 najzásadnejšiu inováciu, nový i-Cockpit. Dominuje mu veľký 12,3 palcový displej, nahradzujúci klasické analógové budíky.

Plne sa prispôsobuje požiadavkám šoféra a zobrazuje všetky podstatné informácie. Podobné riešenie zaviedli už viaceré značky. Spomenúť môžeme napríklad Audi a jeho Virtual Cockpit. Zdá sa, že toto riešenie sa postupne udomácni v portfóliu všetkých pre Európu zaujímavých značiek.

Menšou úpravou prešiel volant, ktorý si zachoval pre Peugeot typické kompaktné rozmery. Má však  nový tvar. Je mierne sploštený z vrchnej a spodnej časti na spôsob volantu F1.

Skryť Vypnúť reklamu

Šoféra a spolujazdca oddeľuje pomerne výrazný stredový tunel. Nad ním našli svoje miesto klávesy, slúžiace ako tlačidlové skratky pre vyvolanie základných funkcií z ponuky osempalcového dotykového displeja. Z nášho pohľadu ide o lepšie riešenie, zjednodušujúce ovládanie multimediálneho systému.

Na stredovom tuneli sme našli páku automatickej prevodovky. V tomto prípade nejde o skutočnú páku, ale joystick. V jej blízkosti možno nájsť otočný ovládač na prepínanie jednotlivých režimov trakčnej kontroly.

Táto má aspoň čiastočne nahradiť absenciu pohonu všetkých kolies. Jedinou verziou, kde budú okrem štandardne poháňanej prednej nápravy zaberať aj zadné kolesá, je plánovaný hybrid.

V druhom rade sedadiel sme našli pomerne slušný priestor pre posádku. Batožinová časť má dobre využiteľný pravidelný tvar. Falošné dno kufra sa dá podľa potreby umiestniť do dvoch rôznych polôh. Pod ním ostalo ešte miesto pre dojazdovú rezervu.

Skryť Vypnúť reklamu

Nový Peugeot je v porovnaní s predchodcom v priemere o 100 kg ľahší. Jeho hmotnosť začína na hodnote 1325 kg v prípade benzínových motorov. Najľahšia naftová verzia má hmotnosť 1375 kg.

Od začiatku predaja budú k dispozícii dve benzínové pohonné jednotky. Motor 1,2 PureTech 130 prenesie silu na kolesá prednej nápravy prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, alternatívne využije šesťstupňový automat.

Výhradne s automatom spolupracuje objemnejší agregát 1,6 THP 165. Z naftových motorizácií ponúkne Peugeot pohonné jednotky s objemom 1,6 a 2,0 l v rôznych výkonových verziách od 100 k (74 kW) do 180 k (132 kW).

Zaujímavým riešením mobility je možnosť nabíjať a voziť v kufri skladaciu kolobežku e-Kick od spoločnosti Micro. Jej dojazd na jedno nabitie podľa výrobcu vysoko prekračuje 10 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Využiť sa dá napríklad na prepravu z parkoviska do práce. Vieme si predstaviť, že toto riešenie môže byť vo veľkých mestách populárne. Elektrickou alternatívou k tejto kolobežke je elektrický bicykel priamo z dielne Peugeotu.

Pri prvom dotyku s Peugeotom nás najviac zaujal jeho vonkajší dizajn, ale aj viaceré riešenia i-Cockpitu. Ako nám prezradil v krátkom rozhovore Gilles Vidal, šéfdizajnér Peugeotu, podobné dizajnové riešenia môžeme očakávať aj v prípade ďalších nových modelov Peugeot. Týka sa to prednej masky, svetiel aj niektorých línií.

Pri tvorbe nového auta sa francúzska automobilka podľa Vidala, samozrejme, snažila ponúknuť viac ako konkurencia. V tomto prípade nehovoril o väčšom výkone, ale o lepšom zážitku šoféra a posádky.

O budúcnosti sme sa však nič konkrétne nedozvedeli. “Mnoho áut“, bola odpoveď Vidala na otázku, čo môžeme očakávať od Peugeotu v budúcnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Tešiť sa vraj môžeme na jazdné vlastnosti novej 3008. Kvality tohto SUV v zákrutách prirovnal k menšiemu a agilnejšiemu Peugeotu 308.

Či jeho názor korešponduje s realitou, sa dozvieme až po jesennom autosalóne v Paríži. Zhruba v tom čase začne Peugeot s uvádzaním tejto novinky na trh. Modelom 3008 chce zaútočiť na Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Volkswagen Tiguan, či Kiu Sportage.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  2. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  5. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  6. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  7. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  8. Táto pomôcka zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  9. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  2. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  3. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  4. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  5. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  7. Budúcnosť M&A v Európe
  8. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  9. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  10. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 829
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 761
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 10 190
  4. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 110
  5. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 840
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 626
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 514
  8. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 489
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 442
  10. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 307
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
SUV
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kováčik je stále špeciálny prokurátor a má previerku

Funkcie sa vzdal listom až k 31. januáru

NAKA zadržala špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika.
Dobré ráno

Dobré ráno: Odíde Sulík kvôli Matovičovi z koalície?

Čo sa deje vo vládnej koalícii.

Komentár Zuzany Kepplovej

A čo ak nie sme vo vojne

Čo robíme, keď sa vyloďujeme, zhadzujeme atómky a národne povstávame proti hnusobe?

Zuzana Kepplová.
Prezidentka Zuzana Čaputová a premiér Igor Matovič prichádzajú na tlačovú konferenciu v Prezidentskom paláci.

Neprehliadnite tiež

Oplatí sa Dacia Duster nový motorom na LPG?

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.