Harley Davidson predstaví do 5 rokov elektrickú motorku, čaká na lepšie batérie

Elektrická motorka by podľa výrobcu mala na jedno nabitie prejsť aspoň 160 kilometrov.

Prototyp elektrickej motorky Harley-Davidson LiveWire z roku 2014.(Zdroj: Harley-Davidson)

MILWAUKEE, BRATISLAVA. Vedenie výrobcu motoriek Harley-Davidson odobrilo projekt elektrickej motory pre širokú verejnosť. Na trh by mohla prísť do piatich rokov, tvrdí portál Asphalt and Rubber.

Správa sa pritom argumentuje najmä rastúcim záujmom o elektrické motorky. Medzi civilnými modelmi sa spomína napríklad Victory Empulse TT alebo portfólio spoločnosti Zero Motorcycles, no svoju elektrickú motorku si objednáva si aj americká armáda.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Americká armáda si objednala tichý motocykel, ktorý vie ísť aj na olivový olej

Nejde pritom o úplnú novinku. Harley-Davidson už v roku 2014 predstavil koncept elektrickej motorky Livewire. Ten mal podľa tvrdení výrobcu veľmi dobrú odozvu na verejnosti.

LiveWire pripravil Harley-Davidson v spolupráci so spoločnosťou Mission Motors, ktorá neskôr skrachovala. Od roku 2014 tiež Harley Davidson hľadá zamestnancov, ktorí by sa venovali práve elektrickému pohonu.

Päťročný odhad vychádza najmä z toho, že 3-5 rokov obvykle trvá návrh a vývoj úplne nového motocyklu. S vývojom sa pravdepodobne začalne až teraz, keď projekt oficiálne dostal zelenú.

Minulý rok označil kapacitu batérií za najväčšiu výzvu elektrických motoriek - zároveň však tvrdí, že batérie dosiahnu v najbližších rokoch ohromné pokroky. Výrobca odhaduje dojazd na jedno nabitie na 130-160 kilometrov.

Pôvodná správa tiež špekuluje, že uvedením elektrickej motorky chce Harley-Davidson prilákať nových zákazníkov a omladiť tak starnúcu klientelu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 5 768
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 269
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 403
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 386
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 071
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 939
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 071
  8. Splnený sen 1 058
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 974
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 948

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum: V banskobystrickej župe by Lunter získal vyše päťdesiat percent

V žilinskej župe sa ukazuje tesný súboj medzi Blanárom zo Smeru a Jurinovou, kandidátkou opozície.

SVET

Dotlačia Babiša do vlády s extrémistami?

Aj tak môžu dopadnúť české voľby.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.