SME
reklama

Trnavský Citroen C3 dizajnom prekonáva väčší Cactus

Odvaha Francúzom nechýbala ani pri tvorbe dizajnu tretej generácie modelu C3. Boli sme pri jeho odhalení.

Mestský Citroen získal na robustnosti, ukazuje sa to najmä pri pohľade spredu.Mestský Citroen získal na robustnosti, ukazuje sa to najmä pri pohľade spredu. (Zdroj: Citroen)

Citroen vždy vedel zaujať netradičnými riešeniami a hlavne dizajnom. Posledná veľká revolúcia prišla s modelom C4 Cactus. Ním chcela francúzska značka nadviazať na ľudový Citroen 2CV, známy pod menom “Kačica“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vtedy sa mu to nie celkom podarilo, najmä pokiaľ hovoríme o cene. Žiadne ultra lacné vozidlo na spôsob Dacie sa nekonalo. Cactus však zaujal netradičným dizajnom a rovnako netradičnými riešeniami. Veľa z neho zdedil aj menší model C3. Teda jeho práve predstavená tretia generácia.

Zvonku sa to prejavilo napríklad upraveným prvkom Airbump (k dispozícii je za príplatok). Ide o jednoduché riešenie na predchádzanie poškodenia karosérie pri otváraní dverí v úzkych priestoroch parkovacích miest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzduchom plnené plastové vankúše bez viditeľného poškodenia zvládnu úder dverami od vedľa zaparkovaného auta. Oproti Cactusu je tento prvok menej rušivý, citlivejšie zapracovaný do dizajnu auta. Airbump je nižší a celkovo zaberá výrazne menej plochy pri zachovaní funkčnosti.

Opticky výrazne narástol

Malý Citroen sa v porovnaní s predchodcom opticky nafúkol a pôsobí robustnejšie z každého pohľadu. Najvýraznejšie však spredu. Aj keď je tretia generácia C3 na pohľad výrazne väčšia, stále si zachovala kompaktné rozmery s dĺžkou tesne pod štyri metre.

Znak Citroenu – šípy - sú prepojené prostredníctvom dvojitých ramien s dennými LED svetlami. Francúzi tým chceli zdôrazniť šírku vozidla. Model C3 opticky nafukujú aj obrovské predné blatníky s priemerom až 640 mm. Tie môžu mať na želanie aj plastovú ochranu a mohutnému vozidlu dodajú populárny charakter crossovera.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dojem “plávajúcej“ strechy navodzujú tmavé A-stĺpiky. Tá patrí spolu so smerom dozadu stúpajúcou spodnou hranou bočných okien k obľúbeným dizajnovým riešeniam automobiliek. V praxi to naozaj vytvára dobrý dojem pri pohľade zvonku, ale vnútri to zhoršuje výhľad najmä deťom a menej svetla robí interiér na pocit menší.

Pri posadení na zadné sedadlo musíme konštatovať, že stúpajúca línia okien len minimálne zhoršuje výhľad. Citroen sa vo svojej tlačovej správe pochválil najlepším miestom na nohy v segmente. Nám to tak naživo nepripadalo. Ak je najlepší, tak len o chlp.

Interiér zdedil po Citroene C4 Cactus

Vo vnútri má menšia C3 ešte viac spoločných prvkov s modelom Cactus. Najviac do očí bije palubná doska, ktorá možno nie je úplne rovnaká, ale nesie sa vo veľmi podobnom štýle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na dverách tradičné plastové madlá tiež nahradilo retro látkové riešenie. Rovnaké ostali aj sedadlá. My ich prirovnávame k pohodlným kreslám, ale nie každému vyhovujú, najmä pri snahe o dynamickú jazdu. Jednoducho sú viac pohodlné ako športovo ladené, ale k tomuto autu to podľa nás pasuje.

Aj keď sa to môže zdať ako krok späť, digitálne zobrazovanie rýchlosti a otáčok nahradilo analógové a na prvý dojem pôsobí lepšie. Pri výbere farieb, dekórov a materiálov vo vnútri sa dizajnéri inšpirovali svetom nábytku a cestovania. Žiadne výrazné odlíšenie od modelu Cactus sme v tomto prípade necítili.

Citroen C3 má prilákať mladých

Vo vnútri aj vonku ponúka model C3 výrazne rozdielne farebné štýly. Rovnaké auto sa tak môže odlíšiť podľa vkusu záujemcov. Prispieť k tomu majú dvojfarebné riešenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Strecha, zrkadlá a niektoré ďalšie časti vozidla môžu byť lakované v jednej farbe a zvyšok v auta v ďalšej kontrastnej farbe. Auto tak mení svoj štýl od konzervatívnej sivej myšky až po mladistvo pôsobiace vozidlo.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C48H5 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 837
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 441
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 906
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 548
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 136
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 890
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 369
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 1 840
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Nemocnice ročne zaznamenajú desiatky útokov pacientov na zdravotníkov.


Možno ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková bude vedieť, čo je to superpotrat.

O Robertovi Ficovi si treba pamätať, že z neho slová nevypadávajú náhodne.


Matej Ovčiarka je už novým šéfom sekcie plánu obnovy na ministerstve zdravotníctva.

Ovčiarka šéfuje plánu obnovy na ministerstve zdravotníctva od stredy.


Rudolf Huliak mal narodeniny

Nie, vaša kancelária nie je súkromná.


reklama
  1. Michal Pavlík: Patrí k sebe šport a politika ?
  2. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky CCXI - Daorson /BiH/
  3. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  4. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  5. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  6. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  7. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  8. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 182
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 75 414
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 274
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 698
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 480
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 588
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 17 022
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 10 718
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu