SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

TEST: Toyota Prius je určená tým, pre ktorých je záchrana planéty otázkou statusu

Prius pritom nepotrebuje do sveta kričať, že je zelený. O kvalitách presvedčí za volantom.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Toyota Prius prichádza už vo svojej štvrtej generácii. Prius sa hrdí titulom vôbec prvého sériovo vyrábaného hybridného auta na svete (premiéru mal v roku 1997) a ide o najpredávanejší hybrid na svete.

Aj štvrtá generácia Priusu je stále v prvom rade statusovým symbolom, až potom ekologickým vozidlom, ktorým vodiči znižujú svoj dopad na životné prostredie. To je zároveň jediná veľká výčitka, ktorú k autu máme.

"Pozri sa, ako zachraňujem planétu!"

Prius vôbec nie je zlý hybrid (ani celkovo zlé auto) - Toyota ho predsa postupne posledných dvadsať rokov zlepšovala. Po celý ten čas je Prius dizajnovaný a navrhovaný tak, aby bol evidentne odlišný od všetkých ostatných áut na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Prirodzene tak láka nie ľudí, ktorí chcú byť ekologickí, ale ľudí, ktorí chcú o presviedčať okolie o tom, že sú ekologickí. Čo je ešte horšie - módu "ekologického statusového symbolu" po Priuse prevzali aj iné značky, napríklad BMW s modelmi i3 a i8.

Prius je ako stredoveký cirkevný odpustok, Toyota svojim zákazníkom za peniaze predáva čisté svedomie a pocit, že pomáhajú životnému prostrediu. Na trhu je mnoho "ekologických" áut, no jedno to o sebe do sveta kričí hlasnejšie, ako ostatné.

To je zároveň dôvod, prečo na Slovensku nevidíme Priusov príliš veľa. U nás je environmentálne svedomie (a jeho prezentovanie navonok) zatiaľ v plienkach, hoci automobilky tvrdia, že miestna popularita veľkých čiernych SUV je pomaly na ústupe.

SkryťVypnúť reklamu

Výrazný vzhľad diktovala aerodynamika

Toyota sa už od prvej generácie snaží, aby bol Prius dizajnovo výrazne odlišný od všetkých ostatných áut na ceste. Typickým rysom Priusu je klinovitý tvar s krátkou kapotou a dlhou, vysokou, plynule sa zvažujúcou strechou. 

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  3. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  8. Aké sú vízie slovenských vodičov a architektov?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 463
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 901
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 267
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 354
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 277
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 940
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 488
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  3. Ľubomír Maretta: Riadenie
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  7. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  8. Matúš Grznár: Výzva Igorovi Matovičovi k sebareflexii a odstúpeniu.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 65 430
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 447
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 002
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 402
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 132
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 498
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 217
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 981
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Jiří Ščobák: Prinesú nám inovácie v bankovníctve niečo dobré? Nie sú základné poplatky v slovenských bankách prehnané?
SkryťZatvoriť reklamu