SME
reklama

Škoda nám naživo ukázala SUV Kodiaq bez maskovania

Fotky vám neukážeme, ale Kodiaq si zachoval spoločné črty s konceptom VisionS.

Škoda VisionS a rovnako aj Kodiaq pôsobí pri pohľade zboku, ako veľmi dlhé auto. Pritom si zachoval kompaktné rozmery.Škoda VisionS a rovnako aj Kodiaq pôsobí pri pohľade zboku, ako veľmi dlhé auto. Pritom si zachoval kompaktné rozmery. (Zdroj: Škoda)

Česká automobilka začína prostredníctvom modelu Kodiaq ofenzívu v segmente SUV. Do roku 2019 by sme sa mali dočkať novej generácie modelu Yeti a aj ďalšieho malého SUV. Následne sa Škoda výraznejšie zameria na hybridy a elektromobily.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prítomnosť však patrí novému Kodiaqu, ktorého oficiálne predstavenie sa uskutoční 1. septembra v Berlíne. My sme mali možnosť zhliadnuť odmaskovaný Kodiaq naživo počas návštevy Servisného tréningového centra automobilky v Mladej Boleslavi.

Odhalenie novinky pred hŕstkou novinárov sprevádzali prísne pravidlá. Žiadne fotky ani video vám preto nemôžeme ukázať. Silueta pod plachtou naznačovala široké a “muskulatúrne“ auto. Po stiahnutí plachty prišlo menšie prekvapenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kodiaq spredu pôsobí ako celkom široké auto, ale jeho výška mu zároveň uberá z dojmu “silného“ auta. Pri pohľade zboku sa zdá neskutočne dlhé, až sa človeku nechce veriť, že je len o 4 cm dlhšie od Octavie.

A aj keď to na prvý dojem nenaznačuje, sedemmiestne SUV si zachovalo kompaktné rozmery. Celková dĺžka 4 696 mm neveští dostatočný vnútorný priestor, ktorým sú autá českého výrobcu typické. Konštruktéri si preto pomohli natiahnutím rázvoru náprav na 2 791 mm.

Pokúsili sa tak dosiahnuť prijateľný kompromis medzi kompaktným exteriérom a bohatým vnútorným priestorom. Čo sa samotného vzhľadu týka, Škoda hovorí o novom dizajnovom smerovaní, aj tak tu nájdeme viac spoločných čŕt so súčasnými modelmi.

Pri pohľade spredu sme si všimli typickú kapotu s tradičným umiestnením znaku v strednej časti. Samotná predná maska pôsobí podobne ako v prípade Superbu a má rovnako dobre zamaskovaný prítomný radar.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Minimálne podobný ostal aj charakteristický svetelný podpis denných LED svetiel. V porovnaní s maskovanou verziou nie sú predné svetlomety také “prižmúrené“. Tesne pod nimi, a teda relatívne vysoko našli dizajnéri miesto pre hranaté hmlové svetlá (podobne ako v koncepte VidsionS).

Zboku nám kapota a línia medzi ňou a blatníkom mierne pripomínala riešenie Range Roveru Evoque a Suzuki Vitara. Predné aj zadné dvere sú široké a vytvárajú viac ako dostatočný priestor pre nastupovanie. V spodnej časti majú pomerne vysoké ochranné plastové prvky.

Dvere prekrývajú aj celé vnútorné prahy, a tak nehrozí zašpinenie pri nastupovaní. Na ich hranách je plastová ochrana, ktorá sa mechanicky vystrčí po ich otvorení, aby ste neobili dvere vedľa zaparkovaného auta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spodná hrana okien je posadená vysoko a smerom dozadu jemne stúpa. Keď porovnáme vonkajší vzhľad novinky s konceptom VisionS, nájdeme množstvo spoločného, vo vnútri to už podľa očakávania neplatí.

Aj koncernový interiér môže vyzerať inak

Škoda stavila na pocit luxusu, ale futuristické poňatie v štýle VisionS tu nenájdeme. Na jednej strane sa vo vnútri nepomýlite, že ide o koncernové auto a konkrétne Škodu, na druhej strane je interiér viac odlišný od sesterských modelov, ako sme čakali.

Za tú chvíľu, strávenú v aute, sme nestihli nasať všetky detaily. Ale zmenené sú “budíky“ tachometra a otáčkomera. Pred spolujazdcom sú dve odkladacie skrinky. Vynovený je dotykový displej a mechanické tlačidlá v jeho okolí nahradili dotykové plochy.

Multimediálny systém ostal z hľadiska spôsobu ovládania a zatriedenia jednotlivých funkcií prakticky totožný, o niečo lepšia sa nám zdala grafika navigácie. Dôležitou súčasťou systému je aj možnosť pripojiť ho na internet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka tomu získate prístup ku Google Earth, Street View, informácie o cenách pohonných hmôt na benzínových pumpách v okolí, či vzdialený prístup k autu. Samozrejmosťou sú aj informácie o dopravných zápchach. Okolie vozidla (Area view) sa na displeji zobrazuje vďaka štvorici exteriérových kamier.

Do tretieho radu sa zmestíte, ale nepohrniete

Prvý dojem z priestoru bol v Kodiaqu veľmi dobrý. Pohodlnosť sedenia preverí až skutočná jazda, ale aj v druhom rade sa sedelo príjemne. V príplatkovom treťom rade sedadiel sa dá vydržať a zmestí sa sem človek vysoký cez 180 cm bez toho, aby sa musel krčiť.

Platí tu však stále to, čo pri všetkých podobných sedemmiestnych autách. Sú to najmenej obľúbené miesta a na dovolenku by sme v nich cestovať nechceli. Prekáža tam najmä nízko položený sedák voči podlahe. Tradične nepohodlne sa z týchto sedadiel aj vystupuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozitívom je manipulácia so sedadlami v druhom rade. Majú nastaviteľný sklon operadla a dajú sa podľa potreby posúvať dopredu a dozadu. Pre vytvorenie priestoru pre nastúpenie dozadu ich sklopíte jedným dotykom, a tak isto jedným dotykom ich aj vrátite do takej polohy, aby pasažier vzadu nedostal úder do kolien.

Následne si ich polohu môžete doladiť podľa želaného kompromisu medzi priestorom v treťom a v druhom rade sedadiel.

Objem batožinového priestoru

verzia

základný objem (l)

objem po sklopení tretieho radu sedadiel (l)

objem po sklopení druhého radu sedadiel (l)

päťmiestna

720

-

2065

sedemmiestna

270

630

2005

V päťmiestnej verzii možno objednať plnohodnotnú rezervu, v sedemmiestnej dojazdovú.

Simply Clever riešenia nemôžu chýbať

Akoby to bolo, aby Škoda nevybavila svoje prvé sedemmiestne auto množstvom Simply Clever riešení. Zástupcovia automobilky s jemným úsmevom na perách neobišli ani známy “šláger“ v podobe škrabky na okno, uloženej pod krytom hrdla palivovej nádrže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdôraznili však najmä novinky. Jednou z nich je už spomínaná plastová ochrana dverí, ktorá vás ochráni pred tým, aby ste poškodili vedľa stojace auto pri ich otváraní. V opačnom prípade vám však nepomôže.

V kufri nájdeme delené dvojité dno a dizajnéri mysleli aj na otváranie piatych dverí prejdením nohy popod zadný nárazník. Rovnakým spôsobom sa dajú aj zavrieť.

Baterka, osvetľujúca batožinový priestor, je vybavená magnetom. Dá sa ľahko vybrať a prichytiť na karosériu. Pomôcť môže napríklad pri výmene kolesa v noci. V príplatkovej výbave nechýba spací balík. V rámci neho sú krajné sedadlá v druhom rade vybavené špeciálnou opierkou s podporou hlavy a krku, umožňujúcou komfortné spanie.

Po prvýkrát dostane auto značky Škoda aj vyhrievaný volant, či mikrofón v prednej časti, umožňujúci lepšiu komunikáciu medzi pasažiermi vpredu a vzadu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hmotnosť nového SUV štartuje na hodnote 1550 kg. Ponúkané bude s pohonom prednej nápravy aj všetkých kolies. Ten zabezpečuje systém Haldex, aj ked Škoda už tento názov nepoužíva.

Kodiaq dokáže potiahnuť príves s hmotnosťou 2,5 tony. Cúvanie s ním uľahčuje systém Trailer Assist (poznáme ho z modelu Passat). Uhol medzi autom a prívesom nastavujete jednoducho pomocou ovládača na spätné zrkadlá. Auto samé krúti volantom a vodič len ovláda plyn a brzdu.

Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Volkswagen Passat je dobrý, Nemci to vedia Čítajte 

V ponuke sú tri prevodovky. Šesťstupňová manuálna a dvojspojková prevodovka DSG so šiestimi alebo siedmimi prevodovými stupňami. O pohon sa postarajú dva naftové TDI a tri benzínové TSI motory.

Motorizácie

motor

výkon (kW)

krútiaci moment (Nm)

prevodovka

pohon

1,4 TSI

92

200

manuál

predná náprava

1,4 TSI

110

250

manuál/DSG

predná náprava/4x4

2,0 TSI

132

320

DSG

4x4

2,0 TDI

110

340

manuál/DSG

predná náprava/4x4

2,0TDI

140

400

DSG

4x4

Škoda nechce terén, ale luxus

Aj Kodiaq dostane v príplatkovej výbave adaptívny podvozok. Okrem dobre známych režimov jazdy Normal, Comfort a Sport sa tu však objavila aj novinka. Režim Snow určený pre jazdu na snehu a v teréne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj keď médiami nedávno prebehlo video, ukazujúce Kodiaq na prašných cestách a skalách, prvotné nadšenie z očakávaných výborných vlastností mimo klasických ciest zástupcovia Škody mierne schladili.

Je nám jasné, že vozidlá kategórie SUV sa v skutočnom teréne prakticky nepohnú, ale práve od Škody sme potajme očakávali, že sa v rámci tohto segmentu výraznejšie zameria na terén.

Česká automobilka sa však rozhodla vydať cestou prémiového SUV, aspoň tak nám to bolo prezentované. V teréne bude Kodiaq obmedzovaný najmä dlhým rázvorom a z toho vyplývajúcim horším prechodovým uhlom. Svetlá výška 194 mm však nie je prekážkou pre zdolávanie základných nástrah terénu.

Škoda Kodiaq má potenciál stať sa novou vlajkovou loďou značky. Ľudia zo Škody síce zatiaľ o tom nahlas nehovoria, ale niektorými prvkami výbavy prekonáva Superb – súčasnú vlajkovú loď. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 888
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 841
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 075
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 711
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 074
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  2. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  3. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  4. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  5. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  6. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  7. Juraj Kumičák: Kolaborant
  8. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 851
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 573
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 397
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 550
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 403
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 356
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 178
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu