Harley-Davidson má nový motor, prvý za posledných 15 rokov

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou dodáva o desať percent viac krútiaceho momentu.

Motor Milwaukee-Eight od Harley-Davidson(Zdroj: Harley-Davidson)

MILWAUKEE, BRATISLAVA. Nový motor od Harley-Davidson nie je každodennou záležitosťou. Ba práve naopak, takže skutočnosť, že americký výrobca motocyklov predstavil vidlicový dvojvalec Milwaukee-Eight, deviatu generáciu agregátu Big Twin, vzbudzuje medzi motoristickými fanúšikmi náležitú pozornosť.

Prvý celkom nový motor značky po 15-tich rokoch má priniesť zlepšenie prakticky v každom smere. Zachováva pritom tradičný 45-stupňový uhol valcov V-Twin. Každý valec má dve zapaľovacie sviečky a hlavu so štyrmi ventilmi. Zaujímavým je údaj o výraznom 50-percentnom náraste kapacity nasávania a výfuku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pohonná jednotka má ďalej v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Twin Cam kompresný pomer až 10,5:1. Aj vďaka tomu dodáva o desať percent viac krútiaceho momentu. Harley-Davidson tiež vyzdvihuje o 11 percent nižšiu spotrebu, lepšiu reakciu na plyn či nové riešenie odvodu tepla.

Inžinieri tiež zapracovali na utlmení vibrácií. Motor používa vyvažovací hriadeľ, s ktorého pomocou eliminuje 75 percent primárnych vibrácii pri otáčkach na voľnobehu.

Agregát Milwaukee-Eight nájde svoje uplatnenie vo veľkých cestovných motorkách radu Touring. Na trh sa dostane vo zdvihových objemoch 1745 ccm a 1870 ccm. Väčší variant je určený pre špičkové modely z oddelenia Custom Vehicle Operations (CVO).

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 668
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 274
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 19 275
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 056
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 412
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 824
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 014
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 423
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 328
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 666

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.