MILWAUKEE, BRATISLAVA. Nový motor od Harley-Davidson nie je každodennou záležitosťou. Ba práve naopak, takže skutočnosť, že americký výrobca motocyklov predstavil vidlicový dvojvalec Milwaukee-Eight, deviatu generáciu agregátu Big Twin, vzbudzuje medzi motoristickými fanúšikmi náležitú pozornosť.
Prvý celkom nový motor značky po 15-tich rokoch má priniesť zlepšenie prakticky v každom smere. Zachováva pritom tradičný 45-stupňový uhol valcov V-Twin. Každý valec má dve zapaľovacie sviečky a hlavu so štyrmi ventilmi. Zaujímavým je údaj o výraznom 50-percentnom náraste kapacity nasávania a výfuku.
Pohonná jednotka má ďalej v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Twin Cam kompresný pomer až 10,5:1. Aj vďaka tomu dodáva o desať percent viac krútiaceho momentu. Harley-Davidson tiež vyzdvihuje o 11 percent nižšiu spotrebu, lepšiu reakciu na plyn či nové riešenie odvodu tepla.
Inžinieri tiež zapracovali na utlmení vibrácií. Motor používa vyvažovací hriadeľ, s ktorého pomocou eliminuje 75 percent primárnych vibrácii pri otáčkach na voľnobehu.
Agregát Milwaukee-Eight nájde svoje uplatnenie vo veľkých cestovných motorkách radu Touring. Na trh sa dostane vo zdvihových objemoch 1745 ccm a 1870 ccm. Väčší variant je určený pre špičkové modely z oddelenia Custom Vehicle Operations (CVO).