SME
reklama

Ťahač Nikola One mení pohon tesne pred premiérou, bude jazdiť na vodík

Táto zmena z plynu na vodík sa odzrkadlila na výkone. Dojazd však zostáva na úrovni 1930 km.

Nikola OneNikola One (Zdroj: Nikola Motor)

Nie je to tak dávno, čo americká spoločnosť Nikola Motor oznámila, že do konca roka predstaví elektrický ťahač Nikola One, ktorý svojimi schopnosťami prekoná všetkých dieselových konkurentov.

Na týchto ambíciách sa doposiaľ nič nezmenilo, to sa však už nedá povedať o pohonnom ústrojenstve očakávanej novinky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začínajúca automobilka totiž tri mesiace pred oficiálnym odhalením vozidla prekvapila informáciou, že pôvodne zamýšľaný pohon so šiestimi elektromotormi, veľkokapacitnými batériami a plynovou turbínou ako generátorom elektrickej energie nahradí systémom s vodíkovými palivovými článkami s napätím 800 V.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: Nikola One: Prvý elektrický ťahač alebo len dobrý hoax? Čítajte 

Tieto zmeny sa chtiac-nechtiac odzrkadlili na výkone. Kým pri prvej verzii sa hovorilo o celkovom výkone 2000 koní a krútiacom momente presahujúcom 5000 Nm, tak vodíková Nikola One poskytne 1000 koní a 2700 Nm. Sila poputuje na všetkých šesť kolies.

Úpravy sa na druhej strane nedotkli sľubovaného dojazdu približne 1200 míľ (1930 km) a súčasťou systému zostávajú aj akumulátory s kapacitou 320 kWh.

Nedostatočnú infraštruktúru chce spoločnosť riešiť vybudovaním vlastnej siete vodíkových staníc. Tých by malo byť do roku 2020 viac ako 50, pričom Nikola Motor plánuje vo vlastnej réžii vyrábať aj samotný vodík, a to na tzv. "bezemisných solárnych farmách".

Každá z nich má vyprodukovať viac ako 100 MW energie, ktorá sa použije na elektrolytickú výrobu vodíka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spoločnosť už podľa vlastných tvrdení eviduje predobjednávky v hodnote troch miliárd dolárov. Rezervácie pritom prijíma len od mája tohto roka. V cene ťahača ponúka napríklad palivo na milión míľ (cca 1,6 milióna km).

Pre úplnosť dodajme, že súčasťou smelého projektu zostáva aj CNG verzia, ktorá by mohla nájsť uplatnenie na trhoch, kde vodík nie je taký dostupný. Oficiálna premiéra vodíkového prototypu je naplánovaná na 1. decembra v Salt Lake City.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 20 157
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 873
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 947
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 402
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 401
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 924
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 558
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 315
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 454
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 925
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 336
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu