SME
reklama

Porsche predstavilo novú generáciu superluxusného hybridného sedanu

Nová Panamera 4 E-Hybrid je superluxusný elektrický sedan, ktorého nezaskočí vzdialenosť medzi nabíjacími stanicami.

(Zdroj: Porsche)

Návštevníkov parížskeho autosalónu lákali do stánku Porsche nie len superšportové vozidlá, typické pre nemeckú značku, ale aj nový luxusný super-sedan Panamera vo verzii hybrid. Panamera 4 E-Hybrid získala celkom novú techniku, ktorej časti by sme našli aj v jednom z najrýchlejších a technicky najdokonalejších vozidiel súčasnosti – Porsche 918 Spyder.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová generácia hybridnej Panamery vždy štartuje na čisto elektrický pohon a plne nabité batérie jej umožnia cestovať celkom bez emisií do vzdialenosti 50 km s maximálnou rýchlosťou 140 km/h. Priority elektromotora s výkonom 100 kW a spaľovacej pohonnej jednotky sa vyrovnali a tak je ťažké presne povedať, ktorý motor asistuje ktorému.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spaľovací benzínový motor V6 prepĺňaný bi-turbom s objemom 2,9 litra produkuje výkon 243 kW (330 k) a krútiaci moment 450 Nm. Ak sa nemu pridá plný výkon elektromotora, Panamera porazí rýchlosť 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť hybridného sedanu tesne podlieza hranicu 280 km/h.

Hybridný sústava produkuje celkový systémový výkon 340 kW (462 k) a spoločný krútiaci moment 700 Nm. Krútiaci moment je prenášaný na všetky štyri kolesá, ktoré sú odpružené trojkomorovým vzduchovým pružením.

Voči predchádzajúcej generácii významnú zmenu predstavuje spojka elektromotora a spaľovacieho agregátu. Elektro-hydraulický systém konštruktéri nahradili rýchlejším elektromechanickým riešením, čo by malo zabezpečiť skrátenie reakčnej doby pripojenia spaľovacieho motora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pohon všetkých štyroch kolies podporí aj nová „super rýchla“ generácia dvojspojkovej osemstupňovej prevodovky PDK.

Kapacita kvapalinou chladeného akumulátora typu lithium-ion poskočila z 9,4 na 14,1 kWh pri rovnakej hmotnosti batérie. Na získanie svojej plnej kapacity potrebuje buď bežnú 230 V zásuvku, prúd 10 A a necelých 6 hodín nabíjania alebo 7,2 kW rýchlonabíjačku. V druhom prípade je čas nabíjania skrátený na 3,6 hodiny.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 756
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 550
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 448
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 550
  5. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 465
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 365
  7. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 151
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 022
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  2. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  3. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  4. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  5. Peto Jurco: Bezpečnosť nad zlato
  6. Igor Borišek: Koniec sveta 2/4
  7. Matúš Pavle: Ako pomôcť Ozbrojeným silám Ukrajiny (ukrajinskej armáde)
  8. Marek Tocimák: Prelomenie
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 282
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 898
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 545
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 166
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 155
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 652
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 581
  8. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 9 038
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu