SOUL, BRATISLAVA. Juhokórejská automobilka SsangYong sa v našich končinách zatiaľ nedočkala mimoriadneho úspechu, hoci jej SUV vozidlá sú nepochybne dizajnovým spestrením slovenských ciest.
Pre SsangYong typický dizajn však postupne nahrádzajú konzervatívnejšie krivky bližšie Európanom, čomu nasvedčujú aj posledné modely SsangYong ako napríklad malé SUV Tivoli. Model je výsledok spolupráce Ssangyongu s Mahindrou – novým vlastníkom spoločnosti.
Generálny riaditeľ automobilky SsangYong Johng-sik Choi pre portál AutoExpress prezradil, že spoločnosť pripravuje novú globálnu platformu pre segment D určenú na stavbu veľkých SUV a rodinných MPV. Do roku 2020 by sa zákazníci značky mali dočkať aj luxusného sedemmiestneho SUV.
Riaditeľ ďalej pokračoval, že pre terénne vozidlá chcú zachovať rámový základ vozidiel, ktorý prejde zásadnejšou modernizáciou. „Sme na to špecializovaní a to nás odlišuje od ostatných. Našim vozidlám vyhovujú najnáročnejšie podmienky. SsangYong má 65 ročnú históriu postavenú na vozidlách s rámom a naftových motoroch,“ dokončil Choi.
Podľa dostupných informácií by mal objem výroby vozidiel SsangYong narásť na pol milióna automobilov, ktoré využijú vlastné technológie, technológie materskej značky Mahindra a elektroniku značky LG U+. Rovnako ako v minulosti nie je vylúčené, že sa SsangYong obráti aj na Mercedes, ktorý môže kórejskej značky poskytnúť automatické prevodovky.