V polovici minulého týždňa BMW oficiálne predstavilo siedmu generáciu BMW radu 5. O jej výrobu sa stará primárne továreň v nemeckom Dingolfingene, ktorá pracuje na plné obrátky a ročne je pripravená vyrobiť 350-tisíc kusov vozidiel. Automobily určené výhradne pre čínsky trh vyrobí automobilka priamo za veľkým múrom.
Nové BMW radu 5 je druhým vozidlom využívajúce modulárnu platformu CLAR debutujúcu v roku 2016 novým modelom radu 7. Päťkový rad síce prišiel o pár vychytávok vo forme plastov spevnených uhlíkovými vláknami, no vďaka novej platforme je vozidlo ľahšie približne o 100 kg.
Medzi hlavné devízy platformy CLAR patrí jej multimateriálové zloženie. Požadovanú konštrukčnú tuhosť zabezpečujú mimoriadne vysokopevné ocele, ocele tvarované pri vysokých teplotách kombinované s prvkami z hliníka a magnéziových ocelí.
Celkovo tak BMW radu 5 nie len schudlo. Konštruktéri práve kombináciou rôznych materiálov zvýšili celkovú torznú tuhosť karosérie. Vozidlo využívajúce nový konštrukčný základ disponuje nižšie uloženým ťažiskom, čo by malo spolu s dokonalým rozdelením hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu (50:50) zachovať alebo dokonca zvýšiť športový prejav nového BMW radu 5.