SME
Nedeľa, 25. august, 2019 | Meniny má Ľudovít

Opel ukázal Insigniu, dostane inteligentný pohon všetkých kolies

Nová Insignia schudla a získala osemstupňovú automatickú prevodovku.

(Zdroj: Opel)

Atletický, elegantný a atraktívny vzhľad, prominentná maska chladiča a solídny postoj na ceste je len pár z výrazov, ktorými sa automobilky snažia opísať svoj model. Opel “presladil“ svoju tlačovú správu aj vetou: „Insignia Grand Sport vyzerá vždy ako pripravená na skok, čo je ďalší symptóm atletickej ľahkosti štúdie Monza Concept.“

V preklade to znamená, že sa dizajnéri pri návrhu novej generácie Insignie Grand Sport inšpirovali štúdiou Monza Concept.

Keď zabudneme na oslavné ódy automobilky, dostaneme sa aj k podstatnejším informáciám. Tá prvá je už známa dlhšie. Insignia schudla oproti predchádzajúcej generácii až o 175 kg. Opel pochopil dôležitosť hmotnosti už pri príchode Astry.

Článok pokračuje pod video reklamou

Znižovanie hmotnosti sa mu vyplatilo, a teraz podstupujú “diétu“ postupne aj ďalšie modely. Celková dĺžka auta sa zmenila minimálne, výrazne narástol rázvor náprav (+92 mm), čím došlo automaticky k skráteniu previsov karosérie. Rozchod kolies je o 11 mm širší a Insignia je o 29 mm nižšia. Tieto zmeny by mohli prispieť k lepšej ovládateľnosti auta.

Predĺžený rázvor má priniesť aj viac miesta na sedadlách vzadu. Batožinový priestor pojme 490 l a po sklopení sedadiel až 1450 l vzduchu. O tri cm nižšie sa posunul aj posed vodiča. Dnes vo svete vysokých crossoverov a SUV sa celkom tešíme na nižší a športový posed Insignie.

Kokpit je orientovaný na vodiča, pôsobí jednoducho a na ovládanie väčšiny funkcií multimediálneho systému slúži dotykový displej.

Asi všetci sme očakávali, že výborné LED-matrix svetlá z novej Astry sa dostanú aj do Insignie. Opel samozrejme chce, aby jeho vlajková loď bola ešte o úroveň lepšia, aj preto majú svetlá Insignie až 32 segmentov, dvojnásobok oproti Astre.

V praxi to prináša možnosť lepšie prispôsobiť sveteľný lúč konkrétnej situácii. Šofér si zachová dobrý výhľad, zatiaľ čo svetlá zatmavia časti, kde sa nachádzajú ostatní členovia premávky, aby ich neoslnili.

Jednou z najdôležitejších noviniek je automatická osemstupňová prevodovka. Spočiatku sa bude montovať výlučne v kombinácii s pohonom všetkých kolies.

A tu prichádzame k ďalšej novinke, je ňou práve inteligentný pohon všetkých kolies. Zadný diferenciál nahradili dve elektronicky ovládané viac lamelové spojky.

Toto technické riešenie umožňuje aktívne presmerovať krútiaci moment na jedno zo zadných kolies. V zákrutách to prináša lepšiu stabilitu. Zdokonalením prešiel aj podvozok FlexRide. Ten dokáže meniť charakteristiku tlmičov.

Meniť sa dá aj nastavenie posilňovača riadenia, mapa pedála akcelerátora a režim automatickej prevodovky. Všetko to má na starosti systém „Drive Mode Control“, dovoľujúci prepnúť jeden z troch režimov jazdy – Standard, Sport alebo Tour. V Insignii nebude chýbať množstvo asistenčných systémov, ani systém Opel OnStar.

Superlatívy a reklamné frázy z úvodu zbytočne dehonestujú Insigniu, radšej nech si ich marketingové oddelenie nechá pre nevydarené autá.

Nová generácia Insignie Grand Sport vyzerá celkom dobre po dizajnovej stránke a technické zmeny dávajú tušiť, že pôjde o dobré auto. Nemeckej automobilke v tomto ohľade veríme aj po pozitívnych skúsenostiach s Astrou.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta
  2. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  3. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  4. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  5. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  6. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  7. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  8. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  9. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku?
  1. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta
  2. Mimoriadny úspech na medzinárodnej súťaži v Číne
  3. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  4. Filmári objavili skryté krásy Novej Bane – tu je video
  5. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Prvá časť
  6. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  7. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  8. Opätovne ožíva bratislavská Koliba Expo
  9. Prvý dojem urobíte len raz. Prečo to platí práve pri predaji?
  10. Otvoria prvú časť zrekonštruovaného Polusu
  1. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich? 58 088
  2. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 10 105
  3. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco 9 508
  4. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta 9 338
  5. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 9 026
  6. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 8 792
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 6 595
  8. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži 6 453
  9. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 769
  10. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami 4 714

Téma: Opel


Neprehliadnite tiež

Škoda Kamiq

Nemecko chce do roka 2022 dostať na cesty milión elektromobilov

Začiatkom roka bolo v Nemecku registrovaných len 83-tisíc čisto elektrických vozidiel.

Nabíjací konektor je schovaný v zadnom nárazníku.

Automobilový dodávateľ IAC otvorí v Rakúsku nový výskumno-vývojový areál

Zariadenie v Burgenlandsku má vytvoriť približne 200 pracovných miest.

Skontroluje sa dotiahnutie matíc na kolesách, podľa objednávky zákazníka montujú ochranné matice.
Toyota Corolla Hatchback